Lad tiden gå... du skal ikke forvente at du kan se resultater før dage, uger, måneder eller måske år.
Du har jo skrevet rapporten ned - men ellers ville jeg sige, at det er vigtigt at skrive rapporten ned, tage afstand fra trippet og så vende tilbage til rapporten og læse den igennem igen og igen og igen, når ens hoved er klar. Det hjælper tit.
At integrere oplevelserne er heller ikke altid så let... men det kommer som sagt også med tiden, bare man lige lader det flyde lidt og hiver det op engang imellem.
Og så skal du tage få ting ad gangen, istedet for at se på hele trippet på én gang. Det kan blive til en ret stor mundfuld - istedet, så prøv at tage enkelte "scener" op, som du mener hænger sammen. Tænk over hvad der egentlig skete, subjektivt og objektivt, og prøv at analysere det. Tænk over om der er noget i dit liv der rent faktisk HAR en relation til oplevelsen, eller om det bare var noget der kom ud sådan uden videre.
Når du mener du har fået styr på "scenen", så hiv en anden op. Når du mener du har fået dem alle på plads, så prøv at se på det hele som en helhed. Har de enkelte scener egentlig et sammenhæng? Alle konklussioner tilsammen, har de også relationer der?
Når du har løst det kæmpe puslespil, så har du mere eller mindre integreret oplevelsen så godt du kan.
Men vigtigste råd af alt: Væbn dig selv med tålmodighed.
Det er i hvertfald den metode jeg har brugt, efter jeg begyndte at tage stærke psykedelika. Og det virker.
Og så vil jeg sige, at det er et stort spring du har taget. Salvia er noget af det stærkeste du kan finde i naturen, og hverken hash eller MDMA kan sammenlignes med det. Hvis du havde lagt ud med svampe, LSD og lignende stoffer, så ville dit Salvia-trip nok ha virket lidt mere overkommelig. Men du tog et stort skridt, og oplevelsen overraskede dig, hvilket ikke kommer bag på mig.
Spørgsmålet er bare, om du ikke skal lægge trippet fra dig, danne dig lidt mere erfaring med svagere psykedelika og så bygge det op og tage et salvia-trip igen - så vil du virkelig begynde at se et mønster i dine trips og oplevelser. Mønstre som du kan analysere uden at det er så svært som det er nu.
Derfor vil jeg anbefale, inden du tager på trip nr 2, at prøve nogle andre "mildere" stoffer. De er lige til at overkomme, og du kan bruge en del af dine erfaringer til dit kommende salvia-trip. Glæden og oplevelsen vil derfor være større

God rapport, forresten... men ret forvirrende, må jeg indrømme.