Ja, det er MEGET forskel.
Alligevel skulle DMT være ret ekstremt at ryge. Shulgin's oplevelse med 100mg:
Citat:
with 100 mg, smoked) "As I exhaled I became terribly afraid, my heart very rapid and strong, palms sweating. A terrible sense of dread and doom filled me -- I knew what was happening, I knew I couldn't stop it, but it was so devastating; I was being destroyed -- all that was familiar, all reference points, all identity -- all viciously shattered in a few seconds. I couldn't even mourn the loss -- there was no one left to do the mourning. Up, up, out, out, eyes closed, I am at the speed of light, expanding, expanding, expanding, faster and faster until I have become so large that I no longer exist -- my speed is so great that everything has come to a stop -- here I gaze upon the entire universe."
Læs også
http://www.erowid.org/library/books_onl ... al06.shtmlCopelandia skrev:
jamen så synes jeg bare at du skal gøre det. Jeg har heller ikke hørt nogen der har fået et "bad-trip" på det da det jo kun varer 5-20 min.
Hvis det ikk er ironi, viser det at du ikke er særlig erfaren indefor stærke psychedelikaer. Tror mig, tid er ret intet-sigende når vi snakker om oplevleser med stoffer som DMT, 5-MeO-DMT, salvia o.lign. Et minut kan føles som en evighed, så det er i den grad muligt at få et badtrip på stoffer som er virker intense og er kortvarrige.
Faktisk vil jeg tro der er større risiko for at få det psykisk dårligt ved 5-MeO-DMT og DMT (som ryges) trips end fx et LSD trip, fordi ved LSD's, svampe's o.lign effekt stille og roligt stiger. Ved fx 5-MeO-DMT bliver du skudt afsted i løbet af 60 sek og dit sind og psyke ændres fuldstændig i løbet af få sek.