Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg ved ikke om det er ok at spørge om i denne tråd, isåfald så cut dette indlæg.
Men jeg vil bare spørge om det overhovedet er muligt at indkoge en Mimosa bryg så meget at den tilsidst er rygbar?
Altså om man eventuelt kan indkoge lidt Mimosa ned til det ikke kan indkoges mere, og så lade det tøre(ved godt processen er lang). Når det så er tøret kan det så ryges. Lidt ligesom at ryge yopo frø?
Det jeg ønsker er en rus som med Ayahuasca men ikke som N,N- DMT freebase. Kan det lade sig gøre det her?
(ønsker ikke en freebase oplevelse da jeg synes Ayahuasca er stærkt nok i forvejen, altså som drik)
Dette indlæg blev vist lidt forvirende :? ups

Hilsen Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Cope* Ja, i teorien kunne du godt. Men du må regne med at meget af DMT'en vil blive nedbrudt under forarbejdningen pga. varmen. Slutresultatet vil desuden blive meget urent. Jeg tror stadig at oplevelsen ville ligge tættere på freebase'n end på bryggen, da det er indtagelsesformen der har størst betydning for trippets faser. Jf. forskellen på Cannabis' virkning, ved hhv. oral og røget indtagelse.

//Edit: Så delte jeg lige indlægget. Det var et relevant spørgsmål du stillede, så nu får det lige sit eget emne.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jamen hvad er det så der gør at at man ikke kan ryge Mimosa rodbark uden at få ondt i hovedet? Ristede Yopo frø får man såvidt jeg ved ikke de samme bivirkninger..
Hvad er forskellen?
(nu kan jeg godt holde til lidt kemi-snak :wink: )
Er der så nogen der kan give mig en opskrift på hvordan jeg kan indtage Jurema uden hjælpemidler som MAOi? Altså jeg har fattet at det ikke hjælper at ryge plante materialet, men en eller anden kvik ide??
(for at gøre det endnu sværere, så vil jeg som sagt heller ikke ekstrakhere det).
Hilsen Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kunne jo prøve et stykke rod analt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe.. nej du kan gøre det :wink:
Damerne først jo.. hehe

ej er der ingen der har et ordentligt svar?
Jeg vil nødig side og proppe DMT op i (...) på mig selv

-Cope

Titel:
Junior medlem

jeg har selv spurgt om dette og der postede tjille dette dejlige link på en opskrift til at gøre mimosa hostillis rygeligt

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/extraction_guide1/dmt_extraction_guide1.shtml

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ingen ren freebase! (ved godt jeg er lidt vanskelig :wink: )

-Cope

Titel:
Dedikeret medlem

hvorfor så overhovedet indtage det, hvis du er så "sart" :P?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja du har måske ret.. Jeg tror bare jeg holder mig til drikken :D
Vil ikke prøve freebase endnu(hvis jeg overhovedt nogen sinde kommer til det)!!!

Ville bare gerne finde en plante der giver samme lækre trip som Ayahuasca og som ikke kræver at man skal sulte i et døgn.
Bare så man kan gå ind i stuen en aften, ryge det, og så forsvinde en halv time til en time. Derefter er man så klar til aftensmaden
(drømme tænkning :lol: )
Hvad med Yopo snuff? Kan det ryges når man har blandet det med kalk?
kunne forstille mig at det er noget i den retning jeg ønsker mig :wink:

-Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Så vidt jeg er orienteret kan det ikke lade sig gøre at ryge dmt, uden at det er free base. Sådan er det: det varer i kortere tid end ayahuasca, tilgængæld er det 10 gange så vildt. Trippet bliver ligesom komprimeret.

Mht. at inddampe mimosa, så vil jeg tro at det sagtens kan lade sig gøre, hvis du passer på at det ikke bliver for varmt. Jeg ville nøjes med at inddampe det til ca. halvdelen, og så hælde det op i en flad skål (med stor overflade) og lade solen fordampe det sidste vand. Det kan godt tage nogen dage, men det er den mest skånsomme metode.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg nogen sinde bliver tilbudt noget der er ti gange vildere end Ayahuasca så løber jeg langt væk! Jeg synes at Ayahuasca er vildt nok i sig selv. :wink:

-Copelandia

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
det skal lige tilføjes at de fleste tryptaminer, bliver nedbrudt i en langt størrer grad i direkte lys og specielt sollys, så det er nok ikke en specielt god ide :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, op i røven med det!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny skrev:
Så vidt jeg er orienteret kan det ikke lade sig gøre at ryge dmt, uden at det er free base. Sådan er det: det varer i kortere tid end ayahuasca, tilgængæld er det 10 gange så vildt. Trippet bliver ligesom komprimeret.

Mht. at inddampe mimosa, så vil jeg tro at det sagtens kan lade sig gøre, hvis du passer på at det ikke bliver for varmt. Jeg ville nøjes med at inddampe det til ca. halvdelen, og så hælde det op i en flad skål (med stor overflade) og lade solen fordampe det sidste vand. Det kan godt tage nogen dage, men det er den mest skånsomme metode.

Iflg. Shulgin, er det tæt på umuligt at lave DMT.HCl - de eneste salte jeg har læst om, er tartratet, picratet og oxalatet... (Oxalsyre kan fås i velassorterede supermarkeder ;))
Der ville self. heller ikke være nogen mening i at lave saltet, medmindre man ønsker at sniffe det (hvilket nok kræver en god del oprensning, hvis det bliver ekstraheret fra naturlige kilder.)

Og Fanny har helt ret - frie baser har lave kogepunkter, DMT's er omkring 67 grader, så lad være med at skrue højt op for blusset eller komfuret, hvis du skal inddampe et Ayahuasca-bryg.
Hvis vandet koger - så fordamper størstedelen af din DMT helt sikert med!

DMT-rygning er absolut det mest intenste jeg har oplevet, selv i lavere doser - intenst visuelt!
Selvom mange mener at 5-MeO-DMT skulle være en voldsommere oplevelse, er det for mit vedkommende mere "normalt" visuelt, og mere euforisk.

Det er også kun på DMT, jeg har haft fornemmelsen af en tilstedeværelse af andre ånder/væsener (velnok de berømte Self-Transforming Machine Elves) - dog uden nogen egentlig kommunikation, da det skete sidst i trippet, og fadede ud for hurtigt...

Jeg har endnu ikke haft nosser til en ordentlig gennembruds-dosis, hvor man fuldstændigt mister fornemmelsen af den materielle verden... selvom jeg dog ser frem til det en dag!

"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and now
it's your turn.
" -Timothy Leary

Ironisk nok, har jeg aldrig prøvet Ayahuasca, så jeg kan ikke sammenligne intensiteten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Copelandia skrev:
ingen ren freebase! (ved godt jeg er lidt vanskelig :wink: )

-Cope

Det bedste ville da være ren fribase.Hvis du så starter med 1-2 mg,og arbejder dig op,har du rigelig tid til at blive komfortabel med stoffet uden at blive sparket til månen? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

JA det er rigtigt nok.. men hvordan skal jeg måle 2 mg?
Jeg har ingen vægt der kan måle så lav en vægt.
Jeg har ingen kemisk viden omkring det og heller ingen redskaber til en ekstraktion, og vigtigst af alt; Så har jeg ikke råd til vægt og udstyr :(
Så det er vist nemmest med bryggen :roll:

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, skal vi ikke bare aftale at du holder dig til den? :)

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe jo
Det er også fedest at indtage DMT på traditionel vis :)
Ved godt at næsten ingen af jer herinde deler min mening :roll:

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo, jeg gør! Godtnok ved jeg ikke hvordan jeg ville reagere på freebase, men jeg synes klart at den traditionelle metode er at foretrække. Herligt atmosfærisk med indianerbryggen og hvorfor forbedre en metode som er flere tusind år gammel? "If it ain't broken, don't fix it!" :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præsis :D

-Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]