Fanny skrev:
Så vidt jeg er orienteret kan det ikke lade sig gøre at ryge dmt, uden at det er free base. Sådan er det: det varer i kortere tid end ayahuasca, tilgængæld er det 10 gange så vildt. Trippet bliver ligesom komprimeret.
Mht. at inddampe mimosa, så vil jeg tro at det sagtens kan lade sig gøre, hvis du passer på at det ikke bliver for varmt. Jeg ville nøjes med at inddampe det til ca. halvdelen, og så hælde det op i en flad skål (med stor overflade) og lade solen fordampe det sidste vand. Det kan godt tage nogen dage, men det er den mest skånsomme metode.
Iflg. Shulgin, er det tæt på umuligt at lave DMT.HCl - de eneste salte jeg har læst om, er tartratet, picratet og oxalatet... (Oxalsyre kan fås i velassorterede supermarkeder

)
Der ville self. heller ikke være nogen mening i at lave saltet, medmindre man ønsker at sniffe det (hvilket nok kræver en god del oprensning, hvis det bliver ekstraheret fra naturlige kilder.)
Og Fanny har helt ret - frie baser har lave kogepunkter, DMT's er omkring 67 grader, så lad være med at skrue højt op for blusset eller komfuret, hvis du skal inddampe et Ayahuasca-bryg.
Hvis vandet koger - så fordamper størstedelen af din DMT helt sikert med!
DMT-rygning er absolut det mest intenste jeg har oplevet, selv i lavere doser - intenst visuelt!
Selvom mange mener at 5-MeO-DMT skulle være en voldsommere oplevelse, er det for mit vedkommende mere "normalt" visuelt, og mere euforisk.
Det er også kun på DMT, jeg har haft fornemmelsen af en tilstedeværelse af andre ånder/væsener (velnok de berømte Self-Transforming Machine Elves) - dog uden nogen egentlig kommunikation, da det skete sidst i trippet, og fadede ud for hurtigt...
Jeg har endnu ikke haft nosser til en ordentlig gennembruds-dosis, hvor man fuldstændigt mister fornemmelsen af den materielle verden... selvom jeg dog ser frem til det en dag!
"
It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and now
it's your turn." -Timothy Leary
Ironisk nok, har jeg aldrig prøvet Ayahuasca, så jeg kan ikke sammenligne intensiteten.