Hvis du har tænkt dig at ryge dmt, så sørg lige for at have en til at passe på dig. Jeg har hørt at det ikke er unormalt at opleve, at falde bagover når den anden verden åbner sig for en.
Jeg vil her citerer en kommentar om virkningen af at ryge DMT af Timothy Leary (citeret i Jørgen Lumbye:
Brug og misbrug, vi er alle på stoffer! side 504):
Citat:
På 25 minutter (omtrent varigheden af en gennemsnitsprædiken) bliver man hvirvlet gennem energidansen, den kosmiske proces, med den højeste psykedeliske hastighed. Varigheden af de 25 minutter opleves som et sekund og en kalpa* på en milliard år".
* indisk betegnelse for en verdenscyklus.
Et andet citat jeg lige vil videregive er af D.M. Turner i hans bog:
The Essential Psychedelic Guide. Panther Press, 1994, hvor han skriver følgende om DMT:
Citat:
Da DMT virker næsten øjeblikkeligt, ligger brugerne normalt ned eller sidder tilbagelænet før de indtager stoffet... Normalt er DMT ikke aktivt, hvis man indtager det gennem munden. Det må nødvendigvis ryges eller sniffes, hvis det skal have psykoaktive virkninger. For at opnå en DMT-oplevelse af fuld styrke, må man indtage hele dosen i løbet af kort tid... Dosen for 5-Meo-DMT er 5-10 mg. Dosen for N.N. DMT er omkring 40 mg. Mindre mængder vil fremkalde nogle perceptuelle ændringer, men vil ikke bringe én ind i de enestående dimensioner, som man normalt når på DMT. Hele dosen af DMT må nødvendigvis indtages i løbet af kort tid. Hvis man ikke får nok indenfor de første 60 sekunder, vil man ikke blive meget højere ved at ryge mere.
Da et planteudtræk ikke er ren DMT, er det svært at sige hvor meget du skal indtage, men jeg går ud fra, at du kan mærke når du ER der! :twisted:
Grunden til at jeg råder dig til at have en person ved din side, er at hvis du ryger, er det ikke sikkert at du kan lægge røgen ordentlig fra dig, og så har vi baladen, hvis der går ild i din dyne!
Hilsen Fanny