Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
LSD, DMT osv gir dig sqda bare små syns forstyrrelser i forhold til pigæble/belladonna osv...

Slå lige dig selv! :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Skyd-Sven skrev:
hmhm.... jeg ser kun natskygger som rigtige hallucinogener idet de kan sende dig i delerium dvs. hvor intet i den verden du ser er rigtigt...

På natskygger kan du ikke vide om det du ser er rigtigt eller forkert. Så ved at sige, at intet i den verden du ser er rigtigt, er en meget forkert beskrivelse.

Du kan have en ven ved siden af dig som forklarer dig, om de ting du ser, er der eller ej, men det er ikke engang sikkert at din ven "eksisterer", før han bekræfter det efter dit trip. Det er lidt derfor at det kan være sindsygt skadeligt at tage natskygger, da du kan komme helt derude hvor du bogstavelig talt ikke kan kende forskel på virkelighed og fantasi.

Måske kan dit lem være et stykke papir, og hvis du er meget glad for at klippe i papir, sååå.. :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ali, også derfor jeg kalder det for det eneste rigtige hallucinogen...

DR-D nej jeg foretrækker at lde være med at slå mig selv... og nu har jeg jo hverken prøvet DMT eller natskygger så jeg baserer min viden ud fra hvad folk fortæller mig og hvad jeg læser i trip rapporter

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja præcis, det er virkeligt ikke ondt ment, men lad være med at udtale dig på den måde om noget du ikke har prøvet selv, jeg kan fortælle dig at DMT er alt andet end bare en smule synsforstyrrelser!!!! :shock:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
nostalgic! skrev:
men et regtik deja vu er en tidsforskydning oppe i hjernen og har intet med cannbis at gøre.

Nostalgic det er ikke déja vu'er som jeg har oplevet, men jo selvfølgelig er det et eller andet
som min hjerne finder på, men det sker på grund af at man ryger cannabis! Når du tager andre ting
og sager og ser syner er det osse bare noget hjernen finder på. Men man er kun i stand til at se det som
hjernen finder på pga man har taget det man har taget osse selvom det bare er hash, og dét som hjernen
finder på ville den nok ikke normalt finde på hvis ikke det var fordi den var blæst!

Du kan ikke sammenligne en tilbagevendende hallucination (tegneserieagtige figurer som konstant
ændrer udseende) med hverken et déja vu eller det at hjernen tåger. Man ser fanme hvad man ser og
hvis man ser noget som man godt ved ikke er der så er det ifølge min definition en hallucination, og hvis ens
hjerne har været påvirket af hash og kun hash, hver eneste gang at man har oplevet dette så er det ikke
urimeligt at give hashen skylden for det man har oplevet! Hash er et bevidsthedsudvidende stof og det
kan sagtens give hallucinationer, det er vi så mange der har oplevet at det ikke kan benægtes, færdig slut!

Senest rettet af Narkose-Bøvsen 17 feb 2004 06:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg læste lige et af de andre topics igennem og fandt et link fra anima hvori der er en der har haft helt den samme hallucination som jeg har haft op til flere gange!
Astral skrev:
http://www.bluelight.nu/vb/showthread.p ... 03741&r=25

Ja NOSTALGIC og Smurf
Jeg kan jo godt regne ud at i ikke vil tabe ansigt, men foroven har i beviset på at det i siger er noget fis...

Hvis mennesker ikke e beviser HVA ER SÅ???

I ser sq lidt for snævertsynede

For mange bonghoveder? citat slut

Jeg poster lige posten
Citat:
I have only once had significant hallucinations from Cannabis - but they were incredibly intense.

I had barely smoked for a few weeks while travelling, and the last time before that I had smoked was really crap hash that did very little for me.

So I stop over in Amsterdam for a couple of hours and have just enough time to go into town from the airport and get high - have some food and then go back.

I smoked a big spliff of the best weeds at Homegrown Fantasy in a single joint, and totally lost my grounding in reality. I saw intense open eye visuals of cartoon characters running around and spinning in circles as the morphed into all kinds of weird shit. This went on for god knows how long, me sitting and laughing and pointing at the wall, everyone thinking: "Tourist..."

Basically, weed is a psychedelic. As rare as it is for this to happen, you can hallucinate from it under the right circumstances. I've never experienced anything even close to that insane trip I had trying to find my way back to Schiphol with cartoon hippos laughing at me

--- G. Citat slut.

Jeg er fanme ved at være overbevist om at Walt Disney har haft de samme oplevelser som mig og ham fra citatet, og er blevet stærkt inspireret på denne måde!! Mange af de gode opfindere hos Walt Disney og andre tegnefilmsproducenter ryger sikkert osse hash engang imellem fordi de ved at de får disse halluer under de rette omstændigheder, og inspireres herfra!

Jeg har postet en triprapport under hash/pot/skunk som var noget af det første jeg skrev om da jeg kom her til siden! Jeg ved godt at det måske lyder langt ude for nogle, men ihvertfald en anden har tilsyneladende oplevet næsten det samme som mig!!

Ps. dette bliver nok min sidste post herinde på psy i et langt stykke tid hvor jeg sandsynligvis ikke får mulighed
for at bruge internet!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bonghovedet skrev:
Ps. dette bliver nok min sidste post herinde på psy i et langt stykke tid hvor jeg sandsynligvis ikke får mulighed
for at bruge internet!

Jeg går ud fra at det er fordi du skal i behandling, som du jo omtaler andetsteds her på boardet. Endnu en gang held og lykke med projektet herfra! :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
@Nostalgic, you said it. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

LOL jeg er blandet ind i en Diskution jeg ikk har blandet mig i siden november ..

I ER DA VIDST LIDT FOR DUMME....

OG NEJ MAN KAN IK FÅ NOGET visuelt ude af at indtage hash andet end hvis man fejler noget... så søg hjælp på psykiatrisk ambulatorium ..

tabere...!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har røget meget hash i for lang tid - ja! Men gu fanden får jeg (de venner jeg har snakket med om det giver mig også ret) visuals. Alting gløder/glimter så flot.. det er ikke direkte hallucinationer, men helt klart visuals! Og jo, jeg vil vove at påstå at man også kan få halluer på hash (jeg har dog ikke selv prøvet det). Hallucinationer får man når man er i en bestemt sindstilstand.. dette kan også opnås i ædru tilstand.. Jeg siger ikke alle og enhver kan gøre det.. men det kan lade sig gøre! ´
Velbekommen! Slut prut finale!

skal der virkelig bitches mere i den her thread?

Titel:
Dedikeret medlem

SKitzo ...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har personligt haft svampeagtige hallucinationer i lang lang tid nu og jeg ryger hver dag, faktisk har jeg dem selv om jeg ikke ryger, men når jeg ryger bliver de meget mere merkante og synlige og jeg opdager og lægger mærke til ting ved dem, som normalt ikke optræder hvis jeg ikke har røget, så til dem som stadig er i tvivl, så er hash i allerhøjeste grad bevidsthedsuvidende, psychedelisk, hallucinogent og sanseforandrende.

Jeg har selv god erfaring :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har også prøvet noget lign. Det var en dag da vi var inde og hente 15 gr. god dansk pot på Staden (den gang der var noget af den tilbage) og valgte så lige at drøne over i den Irma der ligger mellem staden og Christianshavn St. og købe nogle juleøl, (tror at det var den 5 eller 6 december sidste år). Købte så en 6-pack, og vraltede ned til kanalen 100 meter væk. Der fandt jeg så min bong frem og røg to hoveder mens vi drak de der beers. (mig og en ven) det gik OK, og jeg blev godt skæv/stiv, og vi drønede hjemad med Metroen. Men i toget fra Nørreport, møder vi en af vores gamle klassekammerater der også lige havde været inde og købe noget go ryger. Snakkede så lidt med ham, og fandt faktisk ud af at han havde røget i de to år han havde gået i vores klasse. WTF ??? Det havde vi ikke lagt mærke til ? Vi vidste at han røg smøger, og han stank altid af det, men han havde altså taget et par gr. om dagen.

Well... Finder så lige på at vi ska ryge lidt mere, og finder et godt sted ved stationen vi ankommer til. Jeg er det man kalder godt fucked up, og jeg gik i gang med at mixe et hoved med hans ryger, mens de gik i gang med et bonghovede fyldt godt op med top-kvali dansk pot. :Þ~~~~

Der var jeg stadig ved "bevidsthed", men da vi så gik i gang med at ryge mer' forsvandt jeg fuldstændig. Ved ikke hvor meget jeg havde røget, men det var en del. Sætter os så op i bussen, og kører derudaf. Jeg skal på arbejde, og kører direkte derhen. Kan ikke rigtig huske hvordan jeg kom derhen, men lige pludselig vågnede jeg kort op og fandt mig selv uden for centeret hvor jeg arbejdede. Havde det MEGA skidt, skulle brække mig, men kunne ikke, var svimmel og havde de sygeste smerter i maven !!! (indbildning????) Det hele kørte rundt og der var underlige ting over det hele. Jeg følte at jeg faldt, og faldt, der kom huller over det hele, pludselig bliver jeg blind og kan ikke se noget, men alligevel kan jeg se lidt. Er utrolig træt, kan godt svare nogen gange når der er nogen der spø'r mig om noget, men det er kun noget jeg kan huske svagt. Går ud efter nogle vogne på et tidspunkt, og der er der gået omkring 3 timer fra det første indtag. Falder i søvn da jeg kører med ti vogne og bliver vækket af en forbipasserende der stopper vognene. Rimelig scary. Stavrer tilbage til butikken med vognene og drøner ud på toilettet. Fik set på tiden, (18:30, ca) og sover så i 1½ time. Det var da godt at de ik manglede mig. Puha. Men fik det lidt bedre, og kunne nogenlunde fungere. Men noget der var underligt var at jeg skulle brække mig noget så voldsomt. Det føltes virkeligt sådan, og jeg havde også den der før-bræk smag i munden der altid kommer, men den havde jeg i al den tid der. Jeg kunne ikke brække mig selvom jeg fremprovokerede det, og jeg droppede det. Puha.

Endelig begyndte det at stilne af kl. 20:30 da jeg havde fri, og jeg kom ud igen, i den friske luft og tog bussen hjem. Hold kæft en mærkelig oplevelse. Under det havde jeg de vildeste tanker kan jeg huske, men kan ikke huske hvad de handlede om. Jeg kunne ikke se noget, og alle mennesker så ens ud. Alle lign nogen jeg kendte (har jeg altid når jeg ryger, så ser alle mennesker på gaden ud som nogen jeg kender. ) men for satan det var uhyggeligt. Jeg kan overhovedet ikke beskrive hvad det var jeg så og i hvilken rækkefølge. Dette jeg har skrevet er en fuldstændig brain-storm over hvad det var der skete, og det er lidt rodet. Men ikke desto mindre er det sandt.

Er 100% sikker på at det var hash og pot og julebryg jeg havde indtaget, og der var ikke nogen hårde stoffer i...

Scary.................

/Xp3rt

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Er der en grund til, at du føler det nødvendigt at poste samme post i to forskellige diskussioner?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]