Bonghovedet skrev:
Child_Inside skrev:
Jeg tvivler på at 4 ud af 36 er statistisk signifikant, eller iøvrigt særligt brugbart, når vi tænker på antallet af brugere på boardet.
Synes at 10% næsten lyder lidt i underkanten!!!
Child-->Du må forstå at nogle af os(dermed ikke allle) rent faktisk bruger diverse ting og sager for at slippe fra vores egen virkelighed (Deriblandt mig), og dermed slippe for at konfrontere sig selv med sine egne problemer.
Jeg ved skam godt at mange af dem som bruger stoffer jævnligt, gør det for at flygte fra nogle aspekter af deres virkelighed som de ikke ønsker at forholde sig til. Jeg tror du misforstår mig, det jeg sagde kan ikke rigtigt relateres til dit svar. Jeg siger blot at beder man alle på et board med ca. 500 aktive brugere(dette tal har jeg intet belæg for, blot et hurtigt skøn), hvoraf mere end 90% bruger stoffer mere eller mindre jævnligt, om at stemme i denne afstemning, og kun 40 stemmer, så kan vi altså ikke bruge resultatet til at sige noget om boardets sammensætning som helhed. Det kan jo godt være at der sidder 100 som har været i behandling, men ikke vil sige det, men det kan også være at de som har været i behandling har interesse i emnet, og at det derfor er størstedelen af dem som har stemt. Vi har ingen mulighed for at opklare disse forhold, så længe afstemningen foregår på denne måde. Det er det jeg mener med statistisk signifikant; tallet vi får her kan ikke bruges til andet end at sige at 10% af dem som har gidet at stemme har været eller er i behandling. Det siger intet om boardets øvrige brugere.
Citat:
Som i ved er jeg på vej i behandling for et stofmisbrug under opsejling, og idag var jeg til en konsultation nede hos Bixen i Aalborg. Det var min 3. konsultation og idag fandt vi ud af hvad for en form for behandling jeg skal have!! Misbrugseksperten har stilt en hel del personlige spørgsmål bl.a om min fortid, og en del af det har været lidt svært at begynde at tænke over igen(Skete sgu en del uheldige ting da jeg var lille, og under min opvækst generelt), og der er sgu en grund til at jeg føler at jeg har et behov for at lamme mig.
Eksperten mener ikke at det er realistisk at jeg kan slippe ud af min eufomani, uden døgnbehandling, og dette er nok hvad jeg kommer til at beskæftige mig med det næste års tid!! Skal siges at der er 3 behandlingstilbud: Ambulant behndling, Dagbehandling og Døgnbehandling (Den fulde pakke).
Jeg har lidt svært at forholde mig til at jeg skal i døgnbehandling for et hash-misbrug, men tror sgu at hun har ret i at det er min bedste chance for at komme videre i mit liv! Mit liv er sgu gået rimeligt meget i stå, grundet min trang til at lamme mig!
Nu kender jeg jo ikke så meget til din situation, men jeg er sikker på at hvis ellers det er et godt behandlingssted, er det helt afgjort en god mulighed for at komme videre med sit liv. Hvilken behandlingsmetode bruger det sted du skal hen?
Citat:
Jeg har aldrig nogensinde haft styr på mit liv, og jeg har aldrig været tilfreds med mit liv, og hvis man har det sådan skal man holde sig fra beruselse (af enhver form), for så kan det nemt ende i et decideret misbrug, og ikke længere et almindeligt brug!!! Jeg har ikke haft fulgt de kloge ord!!!
Det du siger er fuldstændigt rigtigt. Har man som udgangspunkt svært ved at få sit liv til at hænge sammen, er stofferne en fristende udvej til midlertidige glæder. Imidlertid vil det at tage stoffer ofte gøre at man får endnu sværere ved at få det til at køre, eftersom man alt for nemt kommer til at føle at der ikke er nogen grund til at tage fat dér hvor skoen trykker, for man kan jo få det godt blot ved at tage et stof... så fuck problemerne. Man får altså sværere ved at være tilstede i sit liv, og bruger så endnu flere stoffer, og sådan kan man blive ved. På et tidspunkt indser de fleste dog at den er gal, men det er ofte først når fælden er klappet. Pludselig står man altså i den situation at man er blevet ekstremt dårlig til at forholde sig til sine egne problemer, og samtidig har de vokset sig kæmpestore pga. at det hele har fået lov at flyde. Når man indser dette, er det nærliggende blot at give op og tage nogle flere stoffer, og det er da også derfor at mange som ender i stofmisbrug aldrig kommer ud af det igen.
Ovenstående er mine tanker om hvorfor det er skadeligt at bruge stoffer som en flugtvej. Jeg kan ikke selv sige mig fri for at bruge stoffer til flugt, men heldigvis har jeg til dato ikke haft behov for decideret misbrugsbehandling(selvom jeg sandsynligvis ville have godt af at komme i døgnbehandling alligevel).
Citat:
M.h.t behandling søger jeg at få en hvis afklaring med min fortid, og modet til at konfrontere mig selv frem for at flygte fra mig!
Jeg søger et SUNDT forhold til rusmidler!!!
Tror først at jeg kan have et sundt forhold til stoffer, hvis jeg kun bruger dem når jeg (en eller anden dag) har det godt med mig selv og er psykisk stabil!!!!!
Jeg synes det lyder rigtigt fornuftigt. Dine underliggende problemer er motivationen til dit misbrug, så hvis du løser disse problemer, vil du ikke længere have noget at flygte fra, og dette ser jeg som udgangspunktet for et sundt forhold til stoffer, og til de fleste andre ting her i livet.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke i behandlingen!