Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 19:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Er du eller har du nogensinde været i behandling for dit stof- (mis)brug
Er i behandling 4%  4%  [ 4 ]
Har været i behandling 15%  15%  [ 16 ]
Har aldrig været i behandling 81%  81%  [ 87 ]
Afgivne stemmer : 107
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Månen
Er på vej i behandling for et alkohol/hash-misbrug (primært hashen, og gudskelov at det ikke er værre) og tænkte, at det kunne være interssant at vide om der er andre her fra boardet, der er eller har været i behandling for deres misbrug!! Alkoholen er jeg ikke decideret afhængig af, men hashen virker ofte bedre efter lidt bajere, og kan jeg ikke få fat på min hash af den ene eller anden årsag, er jeg nødt til at drikke mig i søvn!! Har iøvrigt prøvet at stoppe uden hjælp, men det er fanme svært og hvis jeg ikke får et og andet ligger jeg vågen hele natten, og kan iøvrigt slet ikke spise uden at have røget hash, så jeg håber at lægen vil give mig et og andet beroligende så jeg lige kan klare de første par uger!! Husk lige at skrive hvad i har været i behandling for, og håber ellers at se nogle gode tal, der lever op til psy.dk's holdninger angående misbrug, men vær dog ærlig aligevel!!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej, jeg har aldrig været i behandling for mit forbrug. :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
aldrig... og hvis jeg endelig gør det, så er det pga alkohol-OD i weekenderne ;)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

har aldrig været i behandling og håber heller aldrig at mit misbrug kommer så langt ud at jeg skal det!

[EDIT]
Hvor stort er dit hash misbrug siden du skal i behandling? Er det friviligt eller?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 21 jan 2004 19:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis jeg nogensinde kommer i behandling, er det, fordi jeg bliver tvunget. :)

Titel:
Medlem

Det ser jo meget godt ud det hele. Måske lige bortset fra at der har været 68 visninger, men kun 22 afstemninger så det kunne godt lidt virke som om at der er nogen der med vilje springer emnet over?? Sæt nu jeres stemme folkens (hvis i aligevel klikker jer ind på topicet), så kan vi få et ordentligt troværdigt billede af det her, og det kræver sgu ikke andet end lige at sætte en prik!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bonghovedet skrev:
Det ser jo meget godt ud det hele. Måske lige bortset fra at der har været 68 visninger, men kun 22 afstemninger så det kunne godt lidt virke som om at der er nogen der med vilje springer emnet over?? Sæt nu jeres stemme folkens (hvis i aligevel klikker jer ind på topicet), så kan vi få et ordentligt troværdigt billede af det her, og det kræver sgu ikke andet end lige at sætte en prik!

Rolig nu. Du må huske at hver gang nogen kigger på emnet, går antallet af visninger op med 1, uanset om man har kigget på det før. Lige nu er det f.eks. 3. gang jeg ser på det. Hvis folk har været inde og stemme, men godt vil læse hvad der er blevet skrevet senere, tæller det også med... Så jeg tror faktisk de fleste har stemt.

Til emnet vil jeg sige at jeg heldigvis aldrig har haft behov for decideret misbrugsbehandling. Jeg håber heller ikke det bliver nødvendigt, men med et ustabilt sind som mit kan man jo aldrig vide sig sikker... Jeg tager dog mine forholdsregler for at reducere risikoen for dette.

Titel:
jeg er i behanling :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Er ikke direkte i behandling, men er kommet et stykke tid på Frederiksborg Misbrugscenter til nogle samtaler på grund af et enormt hash forbrug... Har også til tider drukket lidt for tæt i længere perioder i forhold til min alder, så fik det tilbud at komme der et par gange og se om det kunne hjælpe. Hvilket det så ikke rigtig kunne :? Har fundet ud af det sq er nmig selv der skal lette røven og tag mig sammen, men det er jo heller ikke helt let når man først er der... Bare for dumt når man går i 9. klasse og snart skal til eksamen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Skyd-Sven skrev:
har aldrig været i behandling og håber heller aldrig at mit misbrug kommer så langt ud at jeg skal det!

hvis du har et misbrug skyd-sven, så er det da om at tage det i opløbet!! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
10% har været eller er i behandling herinde... det synes jeg sgu er mange... Troede slet ikke det var så mange!

hmm

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

AoD skrev:
10% har været eller er i behandling herinde... det synes jeg sgu er mange... Troede slet ikke det var så mange!

hmm

Jeg tvivler på at 4 ud af 36 er statistisk signifikant, eller iøvrigt særligt brugbart, når vi tænker på antallet af brugere på boardet.

Titel:
Medlem

Child_Inside skrev:
Jeg tvivler på at 4 ud af 36 er statistisk signifikant, eller iøvrigt særligt brugbart, når vi tænker på antallet af brugere på boardet.

Synes at 10% næsten lyder lidt i underkanten!!!

Child-->Du må forstå at nogle af os(dermed ikke allle) rent faktisk bruger diverse ting og sager for at slippe fra vores egen virkelighed (Deriblandt mig), og dermed slippe for at konfrontere sig selv med sine egne problemer.

Som i ved er jeg på vej i behandling for et stofmisbrug under opsejling, og idag var jeg til en konsultation nede hos Bixen i Aalborg. Det var min 3. konsultation og idag fandt vi ud af hvad for en form for behandling jeg skal have!! Misbrugseksperten har stilt en hel del personlige spørgsmål bl.a om min fortid, og en del af det har været lidt svært at begynde at tænke over igen(Skete sgu en del uheldige ting da jeg var lille, og under min opvækst generelt), og der er sgu en grund til at jeg føler at jeg har et behov for at lamme mig.
Eksperten mener ikke at det er realistisk at jeg kan slippe ud af min eufomani, uden døgnbehandling, og dette er nok hvad jeg kommer til at beskæftige mig med det næste års tid!! Skal siges at der er 3 behandlingstilbud: Ambulant behndling, Dagbehandling og Døgnbehandling (Den fulde pakke).
Jeg har lidt svært at forholde mig til at jeg skal i døgnbehandling for et hash-misbrug, men tror sgu at hun har ret i at det er min bedste chance for at komme videre i mit liv! Mit liv er sgu gået rimeligt meget i stå, grundet min trang til at lamme mig!
Der var engang en klog én som sagde til mig "La' vær med at lade stoffer drille dig! Det er DIG som skal drille stofferne".
Jeg har aldrig nogensinde haft styr på mit liv, og jeg har aldrig været tilfreds med mit liv, og hvis man har det sådan skal man holde sig fra beruselse (af enhver form), for så kan det nemt ende i et decideret misbrug, og ikke længere et almindeligt brug!!! Jeg har ikke haft fulgt de kloge ord!!!

M.h.t behandling søger jeg at få en hvis afklaring med min fortid, og modet til at konfrontere mig selv frem for at flygte fra mig!
Jeg søger et SUNDT forhold til rusmidler!!!
Tror først at jeg kan have et sundt forhold til stoffer, hvis jeg kun bruger dem når jeg (en eller anden dag) har det godt med mig selv og er psykisk stabil!!!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har været lige ved at ende i behandling som 14 årig, men det var fordi jeg blev smidt ud af min skole for at sælge hash, ikke fordi jeg havde noget enormt misbrug. Jeg ved faktisk ikke hvorfor der ikke skete mere, men det er også 8 år siden nu

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bonghovedet skrev:
Child_Inside skrev:

Synes at 10% næsten lyder lidt i underkanten!!!

Child-->Du må forstå at nogle af os(dermed ikke allle) rent faktisk bruger diverse ting og sager for at slippe fra vores egen virkelighed (Deriblandt mig), og dermed slippe for at konfrontere sig selv med sine egne problemer.

Jeg ved skam godt at mange af dem som bruger stoffer jævnligt, gør det for at flygte fra nogle aspekter af deres virkelighed som de ikke ønsker at forholde sig til. Jeg tror du misforstår mig, det jeg sagde kan ikke rigtigt relateres til dit svar. Jeg siger blot at beder man alle på et board med ca. 500 aktive brugere(dette tal har jeg intet belæg for, blot et hurtigt skøn), hvoraf mere end 90% bruger stoffer mere eller mindre jævnligt, om at stemme i denne afstemning, og kun 40 stemmer, så kan vi altså ikke bruge resultatet til at sige noget om boardets sammensætning som helhed. Det kan jo godt være at der sidder 100 som har været i behandling, men ikke vil sige det, men det kan også være at de som har været i behandling har interesse i emnet, og at det derfor er størstedelen af dem som har stemt. Vi har ingen mulighed for at opklare disse forhold, så længe afstemningen foregår på denne måde. Det er det jeg mener med statistisk signifikant; tallet vi får her kan ikke bruges til andet end at sige at 10% af dem som har gidet at stemme har været eller er i behandling. Det siger intet om boardets øvrige brugere.

Citat:
Som i ved er jeg på vej i behandling for et stofmisbrug under opsejling, og idag var jeg til en konsultation nede hos Bixen i Aalborg. Det var min 3. konsultation og idag fandt vi ud af hvad for en form for behandling jeg skal have!! Misbrugseksperten har stilt en hel del personlige spørgsmål bl.a om min fortid, og en del af det har været lidt svært at begynde at tænke over igen(Skete sgu en del uheldige ting da jeg var lille, og under min opvækst generelt), og der er sgu en grund til at jeg føler at jeg har et behov for at lamme mig.
Eksperten mener ikke at det er realistisk at jeg kan slippe ud af min eufomani, uden døgnbehandling, og dette er nok hvad jeg kommer til at beskæftige mig med det næste års tid!! Skal siges at der er 3 behandlingstilbud: Ambulant behndling, Dagbehandling og Døgnbehandling (Den fulde pakke).
Jeg har lidt svært at forholde mig til at jeg skal i døgnbehandling for et hash-misbrug, men tror sgu at hun har ret i at det er min bedste chance for at komme videre i mit liv! Mit liv er sgu gået rimeligt meget i stå, grundet min trang til at lamme mig!

Nu kender jeg jo ikke så meget til din situation, men jeg er sikker på at hvis ellers det er et godt behandlingssted, er det helt afgjort en god mulighed for at komme videre med sit liv. Hvilken behandlingsmetode bruger det sted du skal hen?

Citat:
Jeg har aldrig nogensinde haft styr på mit liv, og jeg har aldrig været tilfreds med mit liv, og hvis man har det sådan skal man holde sig fra beruselse (af enhver form), for så kan det nemt ende i et decideret misbrug, og ikke længere et almindeligt brug!!! Jeg har ikke haft fulgt de kloge ord!!!

Det du siger er fuldstændigt rigtigt. Har man som udgangspunkt svært ved at få sit liv til at hænge sammen, er stofferne en fristende udvej til midlertidige glæder. Imidlertid vil det at tage stoffer ofte gøre at man får endnu sværere ved at få det til at køre, eftersom man alt for nemt kommer til at føle at der ikke er nogen grund til at tage fat dér hvor skoen trykker, for man kan jo få det godt blot ved at tage et stof... så fuck problemerne. Man får altså sværere ved at være tilstede i sit liv, og bruger så endnu flere stoffer, og sådan kan man blive ved. På et tidspunkt indser de fleste dog at den er gal, men det er ofte først når fælden er klappet. Pludselig står man altså i den situation at man er blevet ekstremt dårlig til at forholde sig til sine egne problemer, og samtidig har de vokset sig kæmpestore pga. at det hele har fået lov at flyde. Når man indser dette, er det nærliggende blot at give op og tage nogle flere stoffer, og det er da også derfor at mange som ender i stofmisbrug aldrig kommer ud af det igen.
Ovenstående er mine tanker om hvorfor det er skadeligt at bruge stoffer som en flugtvej. Jeg kan ikke selv sige mig fri for at bruge stoffer til flugt, men heldigvis har jeg til dato ikke haft behov for decideret misbrugsbehandling(selvom jeg sandsynligvis ville have godt af at komme i døgnbehandling alligevel).

Citat:
M.h.t behandling søger jeg at få en hvis afklaring med min fortid, og modet til at konfrontere mig selv frem for at flygte fra mig!
Jeg søger et SUNDT forhold til rusmidler!!!
Tror først at jeg kan have et sundt forhold til stoffer, hvis jeg kun bruger dem når jeg (en eller anden dag) har det godt med mig selv og er psykisk stabil!!!!!

Jeg synes det lyder rigtigt fornuftigt. Dine underliggende problemer er motivationen til dit misbrug, så hvis du løser disse problemer, vil du ikke længere have noget at flygte fra, og dette ser jeg som udgangspunktet for et sundt forhold til stoffer, og til de fleste andre ting her i livet.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke i behandlingen! :)

Titel:
Medlem

Tak for din støtte Child!

Jeg ved ikke hvor jeg kommer i behandling henne endnu, og heller ikke helt hvilke former for behandlingsmetoder de benytter sig af. min rådgiver sagde dog at jeg havde brug for at komme et sted hen hvor der ikke var alt for mange (højst 10 stykker), og så ville jeg både komme i gruppeterapi og til individuelle samtaler med en psykiater eller misbrugsekspert (ved ikke helt). Jeg har hørt noget om at gestalt-terapi skulle være rigtig godt, men ved ikke om de benytter sig af dette der hvor jeg skal hen?? Ellers tror jeg selv at jeg ville kunne få meget gavn af hypnose, men jeg har ikke selv så meget at skulle have sagt i alt det her... Har bedt om hun ikke kunne prøve at tage med i betragtning at al min famillie og venner bor på sjælland, men hun siger at hun ikke kan love noget om hvor i landet jeg havner henne. Kom til at være så dum at nævne overfor hende at jeg er medlem af dette site, så nu sender hun mig sikkert et sted hen uden internet :(

Du har fuldstændig ret i alt hvad du siger om misbrug af stoffer, og jeg er ikke i tvivl om at jeg aldrig ville have søgt i behandling hvis ikke at jeg boede sammen med 2 eks-junkier som har gået og sparket mig i røven i et stykke tid!!! Jeg ville ganske enkelt ikke have set mit misbrug som et særligt stort problem, og langsomt ville jeg stensikkert have bevæget mig mod de hårdere stoffer (er allerede så småt begyndt da jeg ikke længere føler at hashen gør ved mig hvad jeg har brug for at den skal gøre ved mig)... De 2 har virkelig haft taget fat i nakken på mig, og fået mig overbevist om at det er bedre at få reddet problemet mens det stadig kun er under opsejling, medmindre jeg vil ende i sammen situation som dem, og de har bestemt ikke de fedeste liv! Ingen af dem har nogensinde været ude på arbejdsmarkedet og de kommer det højst sandsynligt heller aldrig, ligesom de nok aldrig slipper helt ud af deres misbrug! Jeg vil sgu ikke ende som dem, men som de siger til mig er jeg så småt begyndt at trille ned af den selvsamme bakke som de engang har trillet ned ad, og når man først er havnet for foden af bakken er det næsten helt umuligt at få sig selv til at trave op på toppen igen, og det er jo der man vil hen! Det er sgu nok godt at jeg kommer i behandling nu og får mulighed for at få gennemarbejdet nogle af mine barndomstraumer, for jeg kan sgu godt selv se at jeg ligger i et forkert spor! Mit liv er kort sagt gået i stå og de vildeste aktiviteter jeg kan finde på at lave i løbet af dagen er at tage bussen ned til pusheren, gå i supermarkedet og hente øl og vin eller smide en post eller to herinde på sitet (helst ikke i et emne der kræver for meget læsning)!

Skydsven---> Jeg ryger så meget som jeg kan slippe af sted med, på de dårlige dage kan jeg måske kun få fat i et gram p.g.a økonomien og så må man jo lade sig nøje med det, men vil skyde på at mit gennemsnit nok ligger på en 2 til 2,5 g om dagen (ca hver 2. dag er dette oveni en kæmpebrandert)! Ryger oftest alene og sådan startede det osse og dette skræmmer mig lidt da det som regelen ikke er sådan man plejer at begynde med at ryge hash. Det gør man i fællesskab med andre, og dette gør jeg da osse, men det er de færreste af mine kammerater der ryger på daglig basis og dem som gør har jeg først lært at kende efter jeg selv var begyndt at gøre det. Det begyndte da osse i et fællesskab, men jeg havde bare behov for at ryge hver dag og ikke kun efter en fest eller hvornår det nu var de andre gjorde det.... Det er fuldstændig frivilligt at jeg vælger at gå i behandling, men min beslutning er baseret på råd fra de 2 eks-junkier jeg bor sammen, som har gået og observeret mit misbrug fra sidelinien.

Skal siges at jeg bestemt ikke har tænkt mig at holde mig hellig resten af livet fra nu af, men et decideret misbrug er der sgu ikke nogen der har godt af! Håber at jeg engang kan genoptage denne interesse på en mere sund måde, især håber jeg at jeg vil få muligheder for at udforske de guddommelige hallucinogener noget mere!! Tror faktisk at jeg vil holde mig fuldstændig fra stimulanserne på nær alco, smøger og kaffe, tjald regner jeg ikke for at være en stimulant og jeg kommer helt sikkert til at ryge igen efter at jeg har været i behandling, men aldrig igen på denne måde!!!!! Stimulanserne er en for let genvej til at få det godt hvis man har det skidt (tjald medregnet, men ikke på samme måde) og jeg er for svag til at lege med dem, tror jeg...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Jeg holder på at den bedste til at behandle mig er mig selv... dvs... selvmedicinering f.eks :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Bonghovedet skrev
Citat:
Håber at jeg engang kan genoptage denne interesse på en mere sund måde, især håber jeg at jeg vil få muligheder for at udforske de guddommelige hallucinogener noget mere!!

Jeg tror ikke at svampe, LSD, mescalin og lignende kan misbruges som man kan med mange andre stoffer. Tværtimod virker det som om, at det hjælper misbrugere til at komme ud af deres misbrug og få mere kontrol over deres liv. Man har forsøgt at hjælpe alkoholikere gennem LSD terapi med stor succes, og i USA har man "The native amarican church" hvor (kun) Indianere må intage peyote som et helligt sacramente. Blandt disse indianere har mange været alkoholikere før de startede i T.N.A.C., men intagelsen af peyote får de fleste til at kvitte alkoholen.

Jeg fandt noget om LSD terapi´s gavnlige virkning på folk med stofproblemer, på siden: http://forskning.magiskamolekyler.org/result.html

I Schweiz i årene 1988- 1993 gennemførte man LSD-terapi på flere hundrede mennsker med forskellige psykiske problemer, bl.a. stofproblemer, og 2 år efter behandlingen svarede folk på spørgsmål om stoffer:
Citat:
minskade på cigaretter 21% av 42% rökare =50%
minskade på alkohol 20% av 50% som dricker = 40%
minskade på cannabis 7% av 15% som använde = 43%

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 14 apr 2004 10:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg har ikke været i behandling, eller været ude i noget misbrug, har et nærmere mindre forbrug, vil jeg selv mene. Men Held og lykke med behandlingen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SydNordJylland
Jeg har aldrig været i behandling, for mit tilligere 3 årie hash-misbrug, efter sidste sommerferie skar jeg ned på mit forbrug. Jeg gik fra at ryge ca. 3 gange dagligt til ca. 1 gang i ugen, jeg har nu tænk at skære yderligere ned. Min mor har været i minesota-behandling for et længerevarende alkohol-misbrug. Hun drikker nu stadig og man står fuldkommen magtesløs, ligesom min far stod magtsløs da jeg røg hver dag 3 gange dagligt, han kunne selvfølgelig have spærret mig inde men til hva' nyttet hvis jeg vil skærer ned eller stoppe, må jeg jo altså selv beslutte mig for det. Min far elsker mig, og selvfølgelig gør han det jeg er jo hans søn, og jeg mener, jeg bør tage et ansvar for mig selv, så jeg ikke ender som min mor, hvis jeg vil ændre på noget er det den rette alder, jeg er 19. Jeg ryger stadig lidt hash engang i mellem, sidst jeg røg var forrige weekend, og jeg bliver nødt til at koncentrere mig om skolen, eftersom jeg for læseferie om 17 dage og så eksamen og så færdig med HH, men som sagt jeg mener man bør tage et ansvar. Jeg mener folk selv må vudere hvornår de har et misbrug, før de går i behandling, jeg er ikke sikker men vil tro det skaber bedst resultat. Det kommer an på hvem man er som person og hvor langt ude man har været.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]