Først : Er der ikke en venlig moderator der vil splitte dette emne fra og med AngelFuck's første post, og flytte den nye tråd op i Medaljens Bagside?
Og så til sagen :
AngelFuck skrev:
Jeg har så stadig ikke fattet ideen i og ta det hvis det går galt hele tiden!
Det ville der heller ikke være nogen idé i. Men heldigvis går det ikke galt hele tiden.
Citat:
Mit spørgsmål er så, hvorfor fanen i blir ved? Alt det der pladder med at man ser verden på en hel anden måde, og man bliver mere bevidst om forskellige ting, det kan da godt være i tror det, men vis man er stærk nok (hvilket JEG mener i IKKE er) så kan man sagtens se verden anderledes, uden hjælpemidler!
Du har helt ret, der er mange andre måder at udvide sin horisont på end at bruge stoffer. Men det ene udelukker ikke det andet. Og jeg kan ikke se hvorfor du mener at man ikke er "stærk" hvis man gør det. Vil du ikke uddybe det lidt?
Citat:
IIHHH ja hvor kan jeg godt se det sjove i og lege med sit liv på den måde, helt vildt sjovt
Dén sætning er en ret grov generalisering. Det er rigtigt at der altid er risici ved at tage stoffer, men de varierer fra at være i praksis ubetydelige og op til den sikre død, afhængigt af mange forskellige ting. Men hvis man bruger sin sunde fornuft, er det som regel muligt at reducere de mulige risici til et acceptabelt niveau.
Husk at alt hvad du foretager dig er risikabelt i en eller anden grad. Et godt eksempel er trafikken. Adskillige mennesker dør af trafikulykker hvert år, men derfor holder folk jo ikke op med at færdes ude, da risikoen vurderes som værende på et acceptabelt niveau. Tager man sine forholdsregler og er opmærksom derude, sker der da for det meste heller ikke noget. Det fungerer på samme måde med stoffer : Jo mere påpasselig du er, jo mindre er risikoen for at det går galt, men du kan aldrig helt udelukke den.
Og statistisk set er det faktisk ikke specielt farligt at tage stoffer ind i mellem, sammenlignet med mange andre aktiviteter som mennesker gør fordi de kan lide det. Chancen for dødelig udgang er f.eks. meget større når man står på ski eller springer ud med faldskærm, end den er når man tager en ecstasypille.
Citat:
det er ikke mig der har brug for et stof, for at ku nyde verdens smukke skabninger..
Hvis jeg forstår dig rigtigt(og ret mig hvis jeg tager fejl), så mener du altså at hvis man tager stoffer en gang imellem, er man pr. automatik ude af stand til at nyde verden når man ikke er påvirket? Jeg er sikker på at vi er mange som har en anden oplevelse.
Citat:
jeg prøver bare og forstå meningen i og gøre det?
I bund og grund handler det vel om at nogle mennesker er parate til at løbe en større risiko end andre for at tilfredsstille deres nysgerrighed og trang til forandring. Du lader være fordi du mener det er for farligt, mens mange herinde, herunder jeg selv, er villige til at løbe den risiko det indebærer. Mennesker er forskellige, og længere er den ikke.