Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Badtrip???
Medlem

Joker1910 - Jeg kan følge dig 100%!!!

Junior medlem

Geografisk sted: Djævleøen
joker> det glæder mig du fortæller at du ser dit "bad trip" som noget du har oplevet noget af i stedet for at se det som lort, der bare skal undgås...
får man et dårligt trip, så havde man sikkert brug for det, det er min filosofi...

En filosofi jeg jeg kom på under en flyvetur hjulpet af 1½g mexikanere.
Det er det samme grundtrip jeg får hver gang jeg tager svampe, uanset typen...
jeg bliver uhyrligt objektiv og analyserende,
andre folks kropssprog bliver overdrevent tydelige og min hukommelse om trippet er aldeles glimrende dagen efter.
Det har jeg udnyttet til at tænke lidt over hvad der reelt sker i mit hovede, med og uden svampe.

for at bruge et temmelig nørdet udtryk, så tror jeg ganske enkelt, at "svampe frigør mere RAM".
folk er kommet ind på forskellige ting der lægger sig tæt op af det, med at ens -jeg- opløses og at det område der "forstår" sanse indtryk er fucked, det vil jeg såmænd nikke genkendende til...
begge dele vil jeg referere til, som et af de mange filtre, som vores data fra sanserne skal igennem, filtre vi igennem vores liv har pudset og poleret til at kunne bruges effektivt i vores hverdag og med en advanceret fejlfinder indbygget, justerer fejldata til brugbart output.

det virker for mit vedkommende logisk, at når disse hæmmende filtre er væk kan tankeasociationer forgå i lyntempo, slowmo eller et sted derimellem... selv begge dele på en gang.
sidstnævnte er min sideteori om deja-vu, eller tankelæsning/profeti som nogen refererer det som.

hvis hjernen allerede HAR, proceceret en tankerække, allehelvede til hurtigere en man selv nåede at "se" den, kan man let blive skræmt over hvor lidt kontrol man har over ens tanker.

mine bad trips har jeg en simpel måde at håndtere på, ud fra min idé om det ovenstående...

man kan, selv på svampe, altid indentificere en fed fra en ufed tanke.
det er fedt at tanke på folk man holder af, det er ufedt at tænke på ens kræftsyge moster ect.
der er rare data og knap så rare data.

kommer jeg til at tænke på noget under et trip jeg ikke bryder mig om, finder jeg et fixpunkt (dørkarmen, den lille sten på fortovet, en sky etc.), og koncentrerer mig om ikke at "se", og tænker mere på mig selv som mig-selv-på-svampe...
altså at relatere helt konkret til min situation.
Det dæmper stormen i hjernen, og det slukker for trip-delen, samt de fleste fikse idéer.

så tænker jeg over hvorfor den pågældende tanke var ufed... konstaterer fakta og begynder at bevæge blikket igen, så kommer trippet løbende med samme fart som før.

jeg har prøvet at fremprovokere den samme fornemmelse ved at tænke på det samme igen, men det bider på ingen måde som før, da accosiationerne er på plads og ikke kan løbe af med ens tankerækker...

det er essentielt at gøre det så snart man registrerer at hjernen er kommet på afveje, det gør det nemmere at bryde fri af...

Nu vil jeg heller ikke male fanden på væggen, for det er sq sjældent jeg står i en situation hvor jeg bliver nødt til at gøre som ovenstående...
jeg ved ikke engang om det virker på andre end mig selv, folk tripper vildt forskelligt.

men hvis nogen kan bruge det til noget, eksempelvis lade være med at hoppe ud fra 7. sal, så er jeg sq tilfreds...

over and out!

Junior medlem

Shroom -> Det var en ordentlig omgang der [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Ved ikke om der er nogen der "har brug" for et bad trip, for de kan jo ende på langt værre måder end mit gjorde, det er et spørgsmål om at være forberedt.

Spiser man svampe / lsd / meskalin osv. længe nok, vil man på et tidspunkt opleve et bad trip. Det er bare et spørgsmål om at være beredt, så man ikke stormer rundt i panik som en høne med afhugget hoved [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Kender godt det der med "slemme tanker" som sniger sig ind, de er for det meste lette nok at håndtere... Som regel hjælper det lige at snakke med nogen eller ændre setting eller noget der [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Lige et par gyldne ord fra mig her.

Kun tabere får nedtur på, alle vindere der fatter at styre opturen godtager nedturen som en del af trippet og kan derfor leve med den.

Personligt fjerner jeg grunden til en possible nedtur...Fjerner den meget seriøst endda........

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
DUH!

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Junior medlem

- No comments -

Det viser bare din uvidenhed EGO

Jeg er uvidende, selvfølgelig, jeg har haft et badtrip, og efter jeg havde det mistede jeg lysten til at få det igen, derfor har fravalgt det

Dedikeret medlem

...ikke nødvendigvis tabere ....
alle kan i princippet komme udfor et badtrip, nogle ved bare hvordan de undgår det uden at tænke videre over det, nogle undgår dem ved at tage nogle forbehold, og andre æder bare noget, og slam pludselig står de der og er væk og fatter ikke hvad der sker omkring dem, og ender i panik.

men pas på med at sætte folk i grupper som tabere, så bliver folk jo pissed selvom der måske er en svag tildens til det du siger... men ellers er jeg ikke enig´...

Medlem

CEMENT!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]