Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 01:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Hej alle i dejlige psy-tossehoveder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg har været lidt i tvivl om jeg sku' poste denne sang, men det har jeg altså valgt at gøre. Så here goes:

Min moster gik bort for nogle dage siden [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Alt for tidligt.
Man ka' selvfølgelig ikke se det på de bogstaver jeg skriver, men det er ret hårdt synes jeg.
Hun efterlader min onkel og deres 3 børn (2 kusiner og en fætter), der selv alle har familie.
Hun døde af cancer, som har været tiltagende i noget tid, så det var sådan set ventet at det ville gå den vej. Selvom man jo altid håber lige til det sidste, at et eller andet mirakel vil ske. Men mirakler hænger jo desværre ikke på træerne [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Anyway; jeg har skrevet en sang idag, med alt det her i tankerne, som jeg altså har valgt at lægge op her. Jeg håber ikke der er nogen der synes det er plat eller dårlig etik eller noget.

Jeg har indspillet melodien for nogle år siden, men skrevet teksten idag (og også indspillet vokalen idag). Jeg sad og lyttede til melodien og overvejede om jeg sku' lægge den ud som instrumental, da jeg pludselig fik en sætning i hovedet. Så greb jeg ellers bare blok og pen og skrev løs.

Melodien er indspillet uden brug af metronome eller sequencer eller noget, så den er ikke særlig tight.
Fingerspils-guitaren var det første jeg optog. Bagefter lagde jeg bas og 2 andre distortion-guitar spor på. Tilsidst kom så synth sporet.
Der er ingen trommer på den her.
Det var sådan set aldrig meningen at der sku' ord på den, men det er der altså kommet nu.

Normalt lægger jeg ikke mine melodier på nettet med det samme jeg har lavet dem, men plejer at vente indtil jeg er sikker på jeg synes de er som jeg vil ha' dem. Men denne har jeg altså valgt at lægge op med det samme. Så må de fejl der er i den bare komme med. Sådan er det.

Jeg håber naturligvis nogen vil synes om den, men hvis ikke; så håber jeg i vil vente med at kritisere mine musiske eller tekst-mæssige evner indtil jeg lægger den næste melodi op (jeg havde ellers lavet en musik-video jeg ville lægge op i forbindelse med rum-ugen, men den må så vente til lidt senere)

Så vil jeg ikke sige så meget mere, andet end at hvis jeg har fået snerret ad nogen i det sidste stykke tid, eller kommer til at gøre det i den nære fremtid, så håber jeg i ikke vil ta' det så alvorligt.

Nå, men hvis nogen har lyst så ka' sangen høres/downloades her (sang-teksten står også på siden):

JEL - "Sad song"

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
behagelig musik, især til sidst.. thumbs up for det.

Og er ked af det med din moster... holder selv meget af min moster, og kan forestille mig hvor neder det er for dig [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Verden er nogle gange et neder sted... desværre.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det er nu ikke lige min sti, men helt klart fedt intiativ... Ved præcis hvad du/vi går igennem i disse dage...

Relativistisk båthorn

Tak ska' i ha' Ali og Alco [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Livet er helt sikkert som en pose blandet slik fra slikmutter; der er både surt og sødt i.

Men havde der ikke været det, så havde smagen jo næppe været særlig varieret og det er måske meget godt den er det, på en eller anden mystisk måde jeg ikke forstår.
Who knows.

Personligt ska' jeg såmænd nok komme mig over det, sådan er livet jo, men mine 2 kusiner og ene fætter der har mistet deres mor... well, det irriterer mig bare at nogen ska' opleve den slags. Men selvfølgelig savner jeg hende da også selv.

Nå, det er jo et public board det her, så det interesserer nok ikke så mange hvad vi hver især går rundt og tumler med selv. Men sangen mente jeg måske ka' bruges af andre der måtte sidde i en svær stund og savne nogen de holdt af.
Hell, måske endda dem der bor på christiania ka' bruge den snart, når staden bli'r lukket, hehe. Man ved jo aldrig.

Er der ikke snart nogle af jer andre musikere der også lægger noget musik op? Jeg savner lidt at høre hvad der ellers sådan sker musikalsk rundt omkring [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

For mig er det utrolig interessant. Jeg mistede min mor søndag aften, RIP, og synes det er dejligt at kunne snakke med folk over nettet

Relativistisk båthorn

Det gik først op for mig da jeg så dit svar til mig i posten om 5htp [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Jeg glæder mig meget til jeg får talt med mine kusiner og min fætter om det hele, som er i en mere eller mindre tilsvarende situation som din. Og som jeg skrev i 5htp posten, så håber jeg du også har noget familie eller venner i nærheden.

Nu kender jeg dig jo ikke privat, udover her på boardet, så jeg kender ikke rigtigt dine grænser for hvad du har lyst til at snakke om, men det at miste nogen vi holder særligt meget af, er jo noget de fleste af os enten har eller vil komme til at opleve iløbet af livet. Så det er jo noget vi på en måde alle har tilfælles.
Du har mistet din mor, hendes venner har mistet en ven, alle andre der må ha' stået hende nær har også mistet en de holdt af. Og før eller siden når den oplevelse jo os alle; at en der står os selv nær, forsvinder.
Eller 'forsvinder' gør de jo ikke helt, for vi vil jo huske dem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg ved ikke selv hvordan det er at miste sin mor eller far, men jeg ka' sagtens forestille mig det, for de fleste ihvertfald, vil være afsindigt hårdt. Og nok især når man ikke er ældre end du er, for det betyder jo din mor ikke har været særlig gammel, gætter jeg på, og så er det mere forkert at det ska' ske synes jeg.
Min moster var nu heller ikke så gammel, men hvis jeg ska' finde et lyspunkt her, så er det da at hun trods alt nåede at se sine egne børn vokse op og stifte familie. Men derfor er det nu for tidligt det sker alligevel. Og det er hårdt alligevel. Ingen tvivl om det.

Nu nævnte du lykkepiller i forbindelse med din mor, så jeg må jo indrømme at jeg har en Ubehagelig anelse om hvordan hun er død, men jeg ved ikke om det er noget du vil ind på. Men hvis det er (og hvis du nu ikke får snakket med din familie eller nære venner om det), så har jeg ikke noget imod at snakke om de ting også.
Ikke fordi jeg ved noget særligt om den slags, men jeg ka' godt forestille mig man sidder tilbage med en masse spørgsmål eller forvirring eller noget i den retning.

Jeg kom lige i tanke om et lille pudsig ting; alt det sol-lys der har ramt din mor mens hun levede, og som er blevet reflekteret ud i verdensrummet, vil rejse videre derude i noget nær evig tid. Så på en måde ka' man godt sige noget af dem der har levet tidligere, altid vil være tilstede et eller andet sted [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Forestil dig feks at der sidder nogen på en anden fjern planet og studerer jorden gennem et superteleskop, så vil de måske en dag zoome ind og se nogle mennesker gå på en eller anden gade et eller andet sted, og det vil måske så lige tilfældigvis være din mor der gik der engang, og som nu er en del af det lys der er nået frem til den fjerne planet. Man ved jo aldrig, og selvom det er en ret filosofisk tanke, så er den nu meget rar alligevel synes jeg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hej Jel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Tak for den lange post, du har sq fået i den rigtige ende. Tjek eventuelt den her post...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]