Mr. Gone skrev:
Er det ikke noget med at næsten al psilocin forsvinder under tørring, hvorimod psilocybin-indholdet næsten ikke ændres? Ifølge erowid indeholder semilanceata 0,98% psilocybin og 0,02% psilocin. Cubensis indeholder 0,63% cybin og 0,60% cin (
https://www.erowid.org/plants/mushrooms ... nfo4.shtml), det svarer ikke helt til det dobbelte men kan man måske sige: i tørret vægt er 2,5g SN = 4g cubes? Altså sådan ca.
Har en del erfaring i svampe, det har bare altid været cubensis når jeg har taget. Vi er blevet enige om at tage 2,5g hver til start, og så får vi og se om vi redoserer. Glæder mig vildt meget til at mærke forskellen mellem cubensis og SN

@GizzaR mine er fundet i Jylland, desværre

Edit: Ville have sendt PB til Mr. Gone men kunne ikke, so here goes long ass reply

Der er ikke tab i styrke eller effekt ved tørring som sådan. Så vidt jeg husker fra info via psy, så kan der være forskel på come-up+come-down, afhængigt om de er indtaget som tørrede(via té f.eks) eller friske efter plukning.
Noget andet er, at psilocybin omdannes til psilocin hvilket giver dig den egentlige effekt. Er ikke bekendt med kemi mm., men husker at det er sådan det bliver omdannet. Der er også diskussion med styrke, især i forhold til cubensis, dog ikke på en måde så du kan sammenligne det på samme måde.
Alle svampe har hver sin niche, særtegn mm. Jeg husker sammenligningen med sn-cubensis, som at 1.5 gram tørrede sn, gav ca samme effekt/styrke/virkning som 2-2.5 gram tørrede cubensis. Du må ikke tage mig på ordet, da jeg er lidt usikker med de mere præcise tal.
Min forståelse af de forskellige sammenligninger, er ikke hvor meget du nødvendigvis skal indtage for at opnå X effekt, men at der er visse ligheder der ofte også stemmer overens med dosis-ratio osv.
HUSK: Det er igen meget individuelt mht. effekt. Dig og din ven kan hver tage 2gram tørrede sn i en kop té, men opnå total vidt forskellige trips. Til tider forekommer det, at nogle kan indtage ret høje doser, uden egentlig at blive påvirket - næste gang er den halve dosis nok til en tur til universet.
Jeg har endnu ikke taget mere end 1.5g tørrede sn, over 1 aften, da jeg har respekt for hvad der kan komme frem fra mit inderste samt at følelsen af at have nogenlunde kontrol - er essentiel for mig. Vent med de store doser, 0.5-1 grams doser er mit generelle mål indtil jeg har mere erfaring, viden, tillid og respekt.
Derefter kan der afprøves størrer og mere heroiske doser, men det har jeg personligt ikke behov for.
Hvis i tager 2 gram hver, får i en vild oplevelse, så hold jer til det. Især når du har nævnt at du ikke har oplevet rigtigt at trippe før.
Skriv endelig hvis du skulle have spørgsmål eller tanker.
-Gå dine sko til, så kan du løbe

Mvh