Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 07:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 321  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har fundet en i stor København, ja en enkelt har jeg fundet, og den lod jeg være, jeg så den i går så jeg regner med at der snart kommer flere til inden for en kort tid.

Junior medlem

Fedt at høre Buzzhat, jeg regner med det samme som dig.

Medlem
Brugeravatar

Flot høst :) :) Med mindre at det er fordi du foretrækker dem tørrede, så ser jeg ingen grund til at tørre dem...

Her er lidt inspiration til forberedelsen !
Billede

Medlem
Brugeravatar

Hvor er de fundet omkring, Mr. Gone?

og de svære slipper fri.

Junior medlem

Fandt et par enkelte, mørke eksemplarer på en ellers tom mark -
Er der nogen der kan fortælle noget om hvor gamle de er?

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Edit: @Mr. Gone
Jeg ville ikke tage så stor mængde, uden at have mere erfaring end du nævner :) Vil hellere råde til 1.5 og så redosere op til 2.5 gram.

Mener ikke man kan sige direkte at 3.5g sn svarer til 7g cubensis. I mine øre lyder det alt for voldsomt. Dog har jeg læst i en del indlæg, at cubensis dose er lidt højere end sn(vil gætte på +50%).

De er dog flotte og en pæn stak - jeg skal selv ud og kigge i morgen :)

Held og lykke
Mvh

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg igen været ude, finder sq mange der ligner men ikke den ægte vare,

Høre gerne om nogle på Sjælland der har fundet ?

Utroligt når man ser jeres andre billeder..

Medlem
Brugeravatar

Hold da ferie, Mr. Gone - sikke en flot høst!

Jeg var selv på farten i dag (Silkeborg) og fandt 4 "sølle" eksemplarer på 3 timer. Min jagt blev ødelagt, da jeg pludselig skulle bortforklare min tilstedeværelse overfor en emsig skovfoged :( Pisse-irriterende, da det var i den eng, jeg har fundet flest SN... Nu skal jeg til at være ængstelig, hver gang jeg er ude på det spot!

Hvad plejer I at sige, når I bliver busted?

Vh Bobfirkant

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg plejer at sige jeg leder efter spisesvampe, og der da egentlig var en ring af markchampigoner lidt længere oppe af marken tidligere på sommeren og der også var et par kæmpestøvbolde på en af nabomarkerne sidste efterår. Snak dem et øre af. Nu da er der nogen der beder mig fedte væk fra deres mark, men de fleste trækker bare på skuldrene og tror jeg er lidt tosset.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
GizzaR skrev:
Nu har jeg igen været ude, finder sq mange der ligner men ikke den ægte vare,

Høre gerne om nogle på Sjælland der har fundet ?

Utroligt når man ser jeres andre billeder..

Jeg var selv ude i dag efter fyraften og nåede at finde 3 stk. på en lille times tid inden det blev mørkt.
Det var et fesent udbytte, men Sjælland mangler vand og lidt koldere nattetemperaturer, før det for alvor går løs - sæsonen er endnu kun i sin spæde ungdom, skulle jeg mene.
Tålmodighed er en dyd :-)

bobfirkant skrev:
Jeg var selv på farten i dag (Silkeborg) og fandt 4 "sølle" eksemplarer på 3 timer. Min jagt blev ødelagt, da jeg pludselig skulle bortforklare min tilstedeværelse overfor en emsig skovfoged :( Pisse-irriterende, da det var i den eng, jeg har fundet flest SN... Nu skal jeg til at være ængstelig, hver gang jeg er ude på det spot!

Hvad plejer I at sige, når I bliver busted?

Er det en privat skov, så er fogeden i sin gode ret til at være emsig, såfremt du har ikke har holdt dig til stierne eller vejene - det er nemlig ikke tilladt.
Har du gået på offentlig areal/skov, så har du, som du selv siger, mødt en emsig foged, idet det er fuldt lovligt at færdes overalt i skoven, medmindre din egen risiko har været komprommitteret pga. træfældning eller jagt.

Jeg har aldrig været ude for at blive antastet af emsige personer på privatejede arealer, men min kammerat, en langhåret "hippie", har været udsat for "chikane" adskillige gange - også på offentlige arealer.

Man kan egentlig kun trække på skuldrene over fok, de gider at kommentere andres lovlige adfærd...tsk :roll:

Knæk og bræk derude.

Medlem
Brugeravatar

Ja vi må nok vente her på Sjælland åbenbart:/

Nu regner det os lidt:) håber satme jeg når at finde min egne SN i år..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Mr. Gone skrev:
Er det ikke noget med at næsten al psilocin forsvinder under tørring, hvorimod psilocybin-indholdet næsten ikke ændres? Ifølge erowid indeholder semilanceata 0,98% psilocybin og 0,02% psilocin. Cubensis indeholder 0,63% cybin og 0,60% cin (https://www.erowid.org/plants/mushrooms ... nfo4.shtml), det svarer ikke helt til det dobbelte men kan man måske sige: i tørret vægt er 2,5g SN = 4g cubes? Altså sådan ca.
Har en del erfaring i svampe, det har bare altid været cubensis når jeg har taget. Vi er blevet enige om at tage 2,5g hver til start, og så får vi og se om vi redoserer. Glæder mig vildt meget til at mærke forskellen mellem cubensis og SN :)

@GizzaR mine er fundet i Jylland, desværre :(

Edit: Ville have sendt PB til Mr. Gone men kunne ikke, so here goes long ass reply :D
Der er ikke tab i styrke eller effekt ved tørring som sådan. Så vidt jeg husker fra info via psy, så kan der være forskel på come-up+come-down, afhængigt om de er indtaget som tørrede(via té f.eks) eller friske efter plukning.

Noget andet er, at psilocybin omdannes til psilocin hvilket giver dig den egentlige effekt. Er ikke bekendt med kemi mm., men husker at det er sådan det bliver omdannet. Der er også diskussion med styrke, især i forhold til cubensis, dog ikke på en måde så du kan sammenligne det på samme måde.

Alle svampe har hver sin niche, særtegn mm. Jeg husker sammenligningen med sn-cubensis, som at 1.5 gram tørrede sn, gav ca samme effekt/styrke/virkning som 2-2.5 gram tørrede cubensis. Du må ikke tage mig på ordet, da jeg er lidt usikker med de mere præcise tal.

Min forståelse af de forskellige sammenligninger, er ikke hvor meget du nødvendigvis skal indtage for at opnå X effekt, men at der er visse ligheder der ofte også stemmer overens med dosis-ratio osv.

HUSK: Det er igen meget individuelt mht. effekt. Dig og din ven kan hver tage 2gram tørrede sn i en kop té, men opnå total vidt forskellige trips. Til tider forekommer det, at nogle kan indtage ret høje doser, uden egentlig at blive påvirket - næste gang er den halve dosis nok til en tur til universet.

Jeg har endnu ikke taget mere end 1.5g tørrede sn, over 1 aften, da jeg har respekt for hvad der kan komme frem fra mit inderste samt at følelsen af at have nogenlunde kontrol - er essentiel for mig. Vent med de store doser, 0.5-1 grams doser er mit generelle mål indtil jeg har mere erfaring, viden, tillid og respekt.
Derefter kan der afprøves størrer og mere heroiske doser, men det har jeg personligt ikke behov for.

Hvis i tager 2 gram hver, får i en vild oplevelse, så hold jer til det. Især når du har nævnt at du ikke har oplevet rigtigt at trippe før.

Skriv endelig hvis du skulle have spørgsmål eller tanker.

-Gå dine sko til, så kan du løbe ;)

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Lige OT:
Hvor hurtigt vokser SN?
Det har jo regnet godt her i weekenden, så vil jeg kunne finde nogen hvis jeg ledte i morgen, eller tager de længere tid, om at poppe op?

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det går rimelig hurtigt. En dag eller 2, så burde de være ved at være til at finde. Når jeg er på jagt, så kan der sagtens være nogen som ikke var der dagen før.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Har jeg fundet en lille en?:) var ude tidligere i dag fandt en del, faktisk kun "narehatte"

Sad og kiggede på dem alle nu som er kasseret, men denne har mange træk, lille prik, skifter fave nu når tøre, riller ned langs hatten mm, men hvad siger i? På en eller anden måde syntes jeg heller ikke den ligner men kunne jo være en særling?:)

http://tinypic.com/r/10e54d3/8

http://tinypic.com/r/1q0nko/8

http://tinypic.com/r/15fi3r9/8

http://tinypic.com/r/9rmups/8

På forhånd tak:)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Desværre, det er ikke SN. :(

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Nej tænkte det godt:/

Hvad er det os for en gang sjat pisseri af regn vi får på Sjælland for tiden, kom dog med en ordenlig skylle;)

Meld op når nogle finder de små svin nær Sjælland, vil vide hvornår de sataner dukker op!!

Medlem
Brugeravatar

Det har vitterligt pishamrende regnet over Silkeborg de sidste par dage, og nu vælter det ned igen.

I formiddags var jeg forbi et nyt potentielt SN-spot, og det gav pote! Der var myriader som denne:

Billede

Man fristedes jo til at høste med det samme, men jeg lod være - de må vente til om et par dage :-)

Junior medlem

Billede

Billede

Billede

er der nogen der kan hjælpe mig og fortælle om det er spidsnøgenhat?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Der er helt sikkert et par stykker imellem dem. :)
Jeg synes jeg kan tælle en 8-9 stykker som uden tvivl er SN.

Jeg kan dog ikke rigtig se nogen på det nederste billede.

Tillykke med fundet og velkommen til Psychedelia!

йети skrev:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]