Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Her er en proposed amf HR jeg har brygget sammen...

Amfetamin frigiver Dopamin og Noradrenalin, men faktisk mere NA end Dopamin, så vidt jeg har kunnet læse mig til.

Efter en god speed-koger bør man derfor indtage:

L-DOPA (f.eks. Mucuna Pruriens ekstrakt)

Den direkte amino-precursor til Dopamin, ligesom L-5-HTP er for Serotonin.

B6-vitamin, da enzymerne der decarboxylerer L-DOPA og L-5-HTP til de respektive signalstoffer, bruger dette vitamin som "brændstof"

C-vitamin - en effektiv antioxydant, desuden bliver Dopamin videre metaboliseret til NA - disse enzymer, bruger så vidt jeg kan læse mig til, også C-vitamin til dette.

Q1 (coenzym til B3-vitamin) - endnu et heftigt antioxydant, som desuden skulle øge L-DOPA metabolisering/produktion med op til 6 gange!

...Hvad syntes i? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg har endnu ikke prøvet det, men jeg vil gerne lamme mig heftigt med speed, for derefter at afprøve denne HR og finde effektive doser... "I videnskabens navn!" [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Mvh
Dex

In our memories
Brugeravatar

Derudover, kunne man evt. indtage beta-blokkere til at gøre blodtrykket/hjerterytmen normal igen.

Diazepam til at falde ned på, og stimulere GABA-receptorerne til en angsthæmmende/antipsykotisk effekt.

Måske GHB - jeg dog ikke om dette kan være farligt i denne forbindelse, pga. Dopamin-frigivelseshæmningen...

Nogen kloge farmaceut-studerende der kan svare mig på dette?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvor er det godt at dette land, har mennesker som dig som helt uselvisk vil ofre sig selv og lamme sig i videnskabens navn [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Den dybeste respekt Mr.Weedfield [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Skal du igang med forsøg, har du en frivillig betalende testperson hèr - I Videnskabens navn! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Det virker meget fornuftigt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

I think Dex has a point, allthough it´s not that easy (nor cheap) to remember take all that stuff. Another thing is, that vitamin-pills surely won´t take away the side effects and neurotoxity of the drug, they just may prevent you feeling bad afterwards. An intertesting article about how to prevent harm done by ecstasy:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_article3.shtml

(I think there is something said about amfetamin as well...).

Some people take this harm reduction over the limits. I mean that they have an exact amounts that they take in exact time (21.00 : 500mg vitamin-c, 22.00 : 650mg vitamin-e etc.).

If you don´t have 5-htp at home, these are foods high in the amino acid tryptophan:

* Dairy products: cottage cheese, cheese, milk
* Soy products: soy milk, tofu, soybean nuts
* Seafood
* Meats
* Poultry
* Whole grains
* Beans
* Rice
* Hummus
* Lentils
* Hazelnuts, Peanuts
* Eggs
* Sesame seeds, sunflower seeds

And remember to eat a lot of bananas (they has for example magnesium)! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Bringer lige en gammel post op..
Er der nogen der har nogle resultater med ovenstående HR-guide??
Og hvad med doser af de forskellige ting??
Har hørt noget om at der skulle være nogle bivirkninger omkring brug af L-DOPA, nogen der kan (af)bekræfte det??
Har kigget lidt rundt omkring, men synes ikke der er så meget information omkring det (Har dog heller ikke brugt så lang tid på det endnu).
Har selv lige fået noget Mucuna Pruriens ekstrakt hjem, så er selv i fuld gang med at afprøve effektive doser, men kunne være rart også at høre andres erfaringer!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ikke så meget en kommentar til den her post men alle gode HR posts generelt...: Måske skulle de stickes og måske enda ha et forum for sig selv under navnet "Godkendte HR tips" eller noget i den stil. Jeg ser mange fordele ved at samle det på den måde. Bla. at hvis en gut skal ud og prøve amf/LSD/DMT/ andre en aften så kan han bare gå ind der og kigge og nemt finde det. På den måde skal han ikke igennem søge maskinen (hvor han måske ikke finder det han leder efter) ej heller skal han melde sig og spørge om et spørgsmål der er spurgt adskillige gange og måske blir det bare hans eneste post og så er der bare en inaktiv bruger til.... bare en ide!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Sad lige og tænkte på det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil gerne have denne post flyttet til syntetiske og sat den op som sticky... Er der nogen der har noget imod det?

Titel:
Insane psychedelia user!

"Kuren" er jo ikke rigtig afprøvet og er jo lidt på forsøgs basis.

Vi vil vel næppe gerne have et en masse amph-heads render rundt og fylder sig med vitaminer og plante-ekstrakter uden at have ret godt styr på hvad de laver.

Men det ved jeg ikke.. Det er vel bedre end ingenting?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Tjaeh så måske ikke denne post men der er mange der egner sig

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har taget 150-200 mg. L-DOPA i form af overnævnte ekstrakt, dagligt i en lille uges tid, sammen med vitaminer, of course.

Det har virket fortrinligt som kosttilskud, især sammen med 500-1000 mg. Ginseng om morgenen.

Jeg har en enket gang taget det i HR-øjemed (ca. 300-400 mg.) søndag aften, efter en lang lørdag ( ;) ), hvor ~200 mg. MDMA og ~500 mg. Amfetamin var involveret (dårlig HR - fy Dex! :P Bland ikke Ecstasy og Speed!).
Det virkede ganske godt, men da jeg også brugte benzodiazepiner på comedownet, var det svært at bedømme L-DOPA'ens effekt - jeg havde det dog strålende da jeg vågnede mandag morgen.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Har nu taget 1-2 kapsler (de små fra ethno) 40% ekstrakt hver dag siden i søndags, og resultatet er virkeligt godt.
Meget mere energi, mere stabilt humør og et klarere hoved!!
Er kommet til at tage lidt amf nogle gange i denne uge, og der er bivirkningerne blevet dæmpet kraftigt, så det lader til at det godt kan bruges til HR.

Titel: HR.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
kørte på 2,5 gram amf fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag uden indtagelse af mad eller lignende denne weekend.
inden jeg gik i seng fik jeg en kapsel med L dopa. og en med 5-htp! og kan sige med sikkerhed at min mandag morgen har været meget mere behagelig end den normalt er efter sådan en weekend, (samme størelse kapsler som er nævnt i ovenstående indlæg)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Gammel post.
Men har lige fået noget L-dopa ekstrakt fra Maya.

Er der nogle der har nogle anbefalde doseringer som Harm Reducer?

Dex> Er de 300-400mg baseret på nogle retningslinjer, eller bare trial & error ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Så vidt jeg forstå ville kuren kun hjælpe på evt. psykiske tømmermænd? Jeg har det næsten dårligt (depri., angst etc.) efter amfetamin?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Mener at længerevarende brug af centralstimulerende stoffer kan lave forholdsvis permanent skade på neurotransmitterne i hjernen. Specielt Dopamin receptorerne. Og selvom det nok giver udslag i psykiske tømmermænd, skyldes det vel et fysisk fænomen. Men mener at man kan genoprette/normalisere denne skade med eks. rette mængder L-dopa.
Udover selvfølgelig en god solid pause fra drogen.

Citat:
Sensitization or desensitization normally occur with drug exposure. However, addiction or mental illness can tamper with the reuptake system. This disrupts the normal levels of neurotransmitters in the brain and can lead to faulty desensitization or sensitization. If this happens in a region of the brain that serves emotion or motivation, the individual can suffer severe consequences.
Desensitization is better known as tolerance, where exposure to a drug causes less response than previously caused. Tolerance reflects the actions of the nervous system to maintain homeostasis -a constant degree of cell activity in spite of major changes in receptor stimulation. The nervous system maintains this constant level in an attempt to keep the body in a state of equilibrium, even when foreign chemicals are present.

Sensitization and desensitization do not take place only after long-term understimulation or overstimulation of dopamine receptors. Both sensitization and desensitization can occur after only a single exposure to a drug. In fact, they may develop within a few minutes.

Fra en meget informativ side om afhængighed, Understanding Addiction: http://www.utexas.edu/research/asrec/dopamine.html

Interessen skyldes ikke så meget psykiske tømmermænd, men mere at jeg tilsyneladende har en massiv tolerans for stoffer der kører på dopamin-transmittere. De virker ikke helt efter hensigten på mig mere, og det kan for amfetamines vedkommende, vel meget vel tænkes at skyldes at kroppen ikke har produceret nok dopamin at lege med. For så vidt jeg kunne læse på ovennævnte side, virker amfetamin indirekte, altså ikke i sig selv, men i kraft at det den ændrer ved andre stoffers virkemåde / opførsel i hjernen.
Så tænkte ikke så meget på det som en dagen derpå løsning, men mere som en langsigtet genopbygning af et lettere medtaget legeme.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg har efterhånden fået prøvet det en del gange..
Det virker godt, men sjovt nok dæmper det mest de fysiske bivirkninger synes jeg..
Man er ikke så kvæstet i kroppen og man tænker klarere og mere koncentreret.. Synes dog stadig jeg er noget irretabel dagene efter..
I hverdagen har jeg taget 100-150 mg, tager man mere kan man godt få kvalme og andet ubehag..
Efter amf har jeg prøvet op mod 300 mg ad gangen, og så måske et par gange på en dag..
Nogle gange kan man også blive meget påvirket af det, og andre gange bare frisk.. Det virker forskelligt..
Og husk endeligt at vente med at tage det til amfen ikke virker mere..
Ellers kan man blive meget blæst, og det føles absolut ikke særligt sundt..
Det skal IKKE tages før man skal sove..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
Optimus Prime skrev:
Ikke så meget en kommentar til den her post men alle gode HR posts generelt...: Måske skulle de stickes og måske enda ha et forum for sig selv under navnet "Godkendte HR tips" eller noget i den stil. Jeg ser mange fordele ved at samle det på den måde. Bla. at hvis en gut skal ud og prøve amf/LSD/DMT/ andre en aften så kan han bare gå ind der og kigge og nemt finde det. På den måde skal han ikke igennem søge maskinen (hvor han måske ikke finder det han leder efter) ej heller skal han melde sig og spørge om et spørgsmål der er spurgt adskillige gange og måske blir det bare hans eneste post og så er der bare en inaktiv bruger til.... bare en ide!

Synes det er en god idé! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]