Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Plejadestjerne

Alle er naturligt afbalancerede, bare på deres helt egen unikke måde:)
Alt er en balancegang. Uanset om vi snakker om det vi laver, det vi spiser, det vi ikke laver og ikke spiser, vores energier og bevidsthed.
Det er vores opgave at finde vores balancegang i livet, og imellem de ting vi føler for:) Så skal vi bare lære os, at have det sjovt imens vi balancerer :D
Balancegangen er nemlig den der definerer hvem vi er som personer, da den er den mest individuelle del af os. Vi har alle lyster og angst, bare på vores eget niveau:)

Jeg ville gerne mødes med folk der ryger dmt, da jeg ikke kender nogle selv, og jeg synes at denne substance fortjener en drøftelse. Ville være sjovt at høre hvad andre oplever i Nirvana:D
Det jeg oplever, passer ikke helt så godt sammen med det jeg læser at andre oplever.
Btw. så var der græs over det hele på mig, da jeg har væltet rundt nede i haven da jeg har trippet hårdest.

Vh Ø !

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Du har nok ret Ø. :) Jeg tror det er mit 'lille mig', der taler om frustration, når det i løbet af den sidste 1½-2 måneder har sagt farvel til bajere, smøger og kød, fordi kroppen pludselig siger nej, og det intuitive selv vil i en anden retning. Mit ego havde ikke regnet med en komplet omvæltning, og vil ikke så gerne give slip på de gamle mønstre. Jeg tror også det er dét, der sker når udviklingen/omvæltningen går for hurtigt (som Malk også skriver); man føler, at man mister kontrollen. Og det er dér udfordringen ligger for mig i øjeblikket - at lytte til den indre stemme/guide uden at tabe fodfæstet. Jeg tror, at det på et eller andet punkt handler om at give slip og stole på processen; ikke skubbe væk, men vigtigt heller ikke at tilskynde noget.

Jeg synes, at der er så skønt at mødes med folk, der er på samme vej som en selv. Uanset hvor i processen vi er, eller hvilke metoder vi benytter, tror jeg at vi alle kan lære noget af hinanden.

Vh

Og nu har du ret Plejadestjerne:D Så jo jeg er enig, vi lærer hele tiden af hinanden;)

Medlem

Fanny skrev:

Fed uddanelse du har taget! Hvad er det for en, hvor man kan skrive om sådan et emne?
Det er en god beskrivelse du kommer med der, af vores chakrasystem. Det forklarer rigtig godt hvad der kan ske for folk som begynder at åbne op for chi/kundalini, og derigennem begynder at forstå verden på en ny måde. Hvis vi havde et samfund som tilgodeså sådan en udvikling i folk, ville det være meget nemmere at gå igennem transformation.. Men som det ser ud, skal man både være åben og sårbar over for transformationen, og samtidig håndterer samfundets fejltolkning af hvad der sker med en (ofte fortæller omverdenen dem, at de er syge/depremerede/skizofrene).
Derfor er det godt at vi kan dele vores oplevelser, så vi kan lave en modvægt til samfundets angst og fejltolkning :D

Hilsen Fanny

Hej Fanny,

Uddannelsen hedder interkulturel/international socialrådgiver og var lidt en satsning at skrive den men pga min vejleder havde en kæreste som dyrkede yoga og forklarede at fænomenet var reelt så tror jeg det gik nemmere at få temaet godkendt :) Men jeg syntes også at det var mere end relevant for professionen som jo ofte snakker om "recovery" i forbindelse med sindslidelser. Problemet er bare at recovery postulerer at give patienterne ekspertrollen over eget liv, men kun giver dem uddannelse(psykoedukation) i den medicinske tilgang og diagnosesystemet ICD-10. Det system som netop kalder alt spirituelt betonet og ikke-materiel tankegang for vrangforestillinger som skal kunne munde ud i en diagnose som retfærdiggører umyndiggørelsen og medicinering. Jeg er klar over at der stadig er mange som har svært ved at modstå det appellerende ved en medicinsk uddannet læge/psykiater i en kittel som står og begynder at snakke om hjernekemi og de fleste folk har slet ikke de mentale ressourcer til at pille deres argumenter fra hinanden men til trods for dette ved de i virkeligheden svimlende lidt om hvad der sker inden i hjernen såvel som vores energisystem når man går dem på klingen.

Det er faktisk lidt ligesom DMT'en som kommer og viser dig at alt hvad du har lært og studeret og de værdier man er skolet i, ikke stemmer overens med virkeligheden. Det kan føles ret så ubehageligt så når man kommer og forklarer sammenhænge imellem bevidsthed, hjernens plasticitet, den nyeste forskning brænder de fleste læger/psykiatere en sikring :D Ikke at det er det min opgave handlede så meget om desværre, men mere omkring fejldiagnosticeringer, stigmatisering psykiatriens magt. :offtopic: sorry..

Medlem

http://www.filedropper.com/bachelor2015 ... uellekrise

Here you go :) Der er en symptomliste på både en kundalini aktivering og på skizofreni og psykose i bunden af opgaven samt en yderligere beskrivelse af de 5 parametre man kan arbejde ud fra. Kan blandt andet varmt anbefale tørfaste (dvs uden væske) i så mange dage man kan for at udrense. Det kan altså et eller andet. Nogle siger at det har noget at gøre med syge celler i betændelsestilstand som ikke kan overleve pga manglende vand og dermed får kroppen en masse energi tilbage da kun de raske kan holde til sådan en tur. Derudover er der en masse omkring ændringen i forbrændingenstofferne, giftstoffer osv. God fornøjelse :)

Spændende læsning John_Malk:)

Jeg har skrevet en rapport over mit trip nede i haven, det er lidt svært at skrive gode rapporter af dmt, da trippet er noget nær ubeskriveligt. Men jeg har alligevel prøvet mig frem:)
Jeg har smidt den op, men den er ikke godkendt endnu.

Vh Ø Tripperen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]