Hejsa
Jeg har et par spørgsmål jeg har gået og undret mig over, og som jeg overhovedet intet kan finde om på nettet.
Når man bruger urin som gødning, har det så nogen betydning hvad man spiser ? Jeg tænker bare, at æder man en pose vingummie bamser og drikker 2 bajere, og senere på aftenen æder et fad frikadeller kan der vel næppe være meget calcium, phosphor, nitrogen etc i ens urin? Jeg ved ikke helt hvordan det fungere' det kunne også være interessant at vide hvor lang tid der går efter man spiser/drikker noget til man skal forvente at det kan være i ens urin.
Jeg har nu gået og afprøvet det på random planter i haven' 1 liter urin til 10 liter vand og indtil videre ser de ud til at elske det.
(
det er vigtigt at man blander det op med vand' andet ender med at brænde planterne)
http://www.howtogrowtobacco.com/forum/v ... =14&t=5295Citat:
Human urine is one of the fastest-acting, most excellent sources of nitrogen, phosphorous, potassium and trace elements for plants, delivered in a form that’s perfect for assimilation. Not only that, we all have a constant, year-round supply of it - and it's free!
Dette står rigtig mange steder på nettet efterhånden, og det var hvad der fik mig til at vælge at eksperimentere med urin som gødning, men som de selv siger at vi en af de bedste kilder til alle disser stoffer men det kræver vel at vi også indetager dem ? personligt jeg har ædt en masse grønt og drukket en masse vand de dage jeg lavede urin gødning
Citat:
Antibiotics, vitamin supplements and other medications will end up in your urine, but in such minute quantities as to be negligible, especially when diluted in water.
well jeg tager astma medicin vær dag' der indeholder binyrebark hormon, fandme ikke noget jeg håber der går videre til planten.
Citat:
In 1975, Dr A. H. Free published his book Urinalysis in Clinical Laboratory Practice, presenting a few of the critical nutrients found in urine, including urea nitrogen, urea, creatinin nitrogen, creatinin, uric acid nitrogen, ammonia nitrogen, amino nitrogen, sodium, potassium, calcium, magnesium, chloride, inorganic sulphate and inorganic phosphate.
During a pee, a healthy adult will release 11g nitrogen/urea, 1g phosphorus/super-phosphate and 2.5g potassium. Patrick Makhosi, a soil scientist with Uganda's Kawanda Agricultural Research Organization, confirms the efficacy of human urine as a fertilizer. He says that applying urine to growing vegetables once every week for at least two months will more than double the yield.
Jeg har aldrig oplevet en så hurtig virkning fra en gødning før må jeg sige, jeg gav en syrisk rose noget for 2-3 dage siden som var ret gullig og tydeligt manglede nærrin, allerede nu betragteligt grønnere og flottere, med mørkegrønne struttende blade og nye skud der får sig et boost.
(det skal dog lige nævnes at jeg ved hver anden vanding også tilføre et koldpresset tang produkt, 3 til 5 ml pr liter) (alg-a-mic) Blandes urinen op i vand sammen med det koldpressede tang ektrakt kan det være en god ide at tilføre en anelse mindre urin da man skal huske på at f.eks alg-a-mig har en NPK værdi på 1.1.1' hvilket selvfølgelig ikke er meget.
Har i noget yderligere at tilføje, eller ved i noget om hvor meget det vi spiser påvirker stofferne i vores urin, vil jeg blive glad for at høre fra jer.
Mvh Rick.