Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Pension
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Steler skrev:
Jeg er næsten færdiguddanneet socialtådgiver og der er 0% chanc for at du får tildelt førtidspension som den står. Dem som får den tildelt nu er dem som havde søgt inde den nye kontanthjælpsreform kom for et stykke tid siden.Vi har folk som er så fysisk handicappet at man skulle tro det er løgn som stadig ikke får det men som ender i arbejdsprøvning på ubestemt tid. Hvis man er under 40år i dag og ikke er virkeligt hæmmet af handicap, (Lam fra nakken ned) kan man som tommelfingerel godt drope sine drømme om et tidligt otium.

Ved ik hva d jeg skal svare ?? Har fået den, basta bum

Næsten færdiguddannet, Hvor kompetaent er du så og udtale dig om det ?

Uden og fortælle alt for meget om mit liv, så er jeg flyttet fra en storby, til et lille social samfund ude på landet.. Taget mig 6 mnd og få den siden jeg flyttede. 4 år kæmpede jeg med storbyens politik om pension.

Jeg har bare svært ved og få armene ned, efter knap 5 år.. Været til adskillige psykiatere, vurderinger osv. Dem der indstillede mig skulle ikke engang snakke med mig. Er diagnosiceret; kronisk psykotisk skizofren, og min psykiater, som har været læge i 24 år og psykiater i 36 år har været en stor hjælp, da han har sagt jeg sku have pension.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Steler skrev:
Jeg er næsten færdiguddanneet socialtådgiver og der er 0% chanc for at du får tildelt førtidspension som den står. Dem som får den tildelt nu er dem som havde søgt inde den nye kontanthjælpsreform kom for et stykke tid siden.Vi har folk som er så fysisk handicappet at man skulle tro det er løgn som stadig ikke får det men som ender i arbejdsprøvning på ubestemt tid. Hvis man er under 40år i dag og ikke er virkeligt hæmmet af handicap, (Lam fra nakken ned) kan man som tommelfingerel godt drope sine drømme om et tidligt otium.

Jeg kender efterhånden nogle stykker der har fået førtidpension grundet psykiske lidelser, nogle gange endda ikke særligt svære psykiske lidelser men nok til at lamme dem i deres hverdag mht job os.v syntes dog også at se forskelsbehandling fra kommune til kommune. Men nu sidder du jo heller ikke med hans papire i hånden, det kan være der er ting OP undlader at fortælle os.v

Tillykke til trådstarter. Må det give dig mere ro og frihed.

Medlem
Brugeravatar

Ether skrev:
Tillykke.

Jeg håber på dine vegne, at du finder hjertet til at værdsætte livet for det det er, vores fælles oplevelse og væren.
Nu kan du ubekymret tage et skridt af gangen. Nu har du fået friheden til rigtigt at lære hvordan du bedst lever livet.
Pas på dig selv, og dem omkring dig, kendte som ukendte.

Peace

Tak igen.

Jo, det som et nyt liv, nu kan jeg planlægge og slappe af. Været en lang kamp.

Junior medlem

Hvis man som sagt har startet en process/ansøgning om pension FØR kontanthjælpsreformen så kan det godt lade sig gøre. Det er dem i snakker om. Lad venligst værre med at sprede misinformationen videre da det er sådan nogle som mig som kommer til at sidde med nogle som kender gud og hvr man og har læst om flere som har fået og så vil de også have. Faktummet er at over halvdelen af dem som søger har utroligt begrænsede overbevisninger når det kommer til deres egen formåen. HVis man peger på dette stejler de som oftest vanvittigt fordi de har dannet sig en sygdomsidenditet/forsvars mekanisme for at finde mening i det som er hændt dem. Derfor er det forståeligt at folk sagtens kan se at de er arbejdsdygtige, dog er de ikke selv klar over det og det er en kamp at empower dem til at forstå dette :)

Junior medlem

Og hvis du vil spille smart med din nyeligt opnåede pension. Så skal du da være glad. Det er en sejr for dig og hold fast i det. Der er mange som (i forhold vores spild af ressorcer" fortjener førtidspension men som ikke kan få det i dag. Folk som er født med fysiske handicap som medfører at de skal bruge et liv i kørestol og ikke folk som har begrænsede overbevisninger om sig selv og har ristet hjernen af på stoffer. Men fordi de har søgt EFTER den nye reform kan det ikke lade sig gøre fordi de er under 40 år. Så NYD du dit liv i otiummet. Jeg kender ikke din sag og vil ærligst talt ille dykke ned i det da op til 80% af dem som søger/har søgt kun har et motiv og slet ikke kæmper bare en anelse så meget som dem som er født med handicappet og ikke kan flytte hjemmefra pga deres lammelser/handicap. Så gnid i dine hænder og tænk at du vandt over systemet, be my guest.

Medlem

Gropeman skrev:
Sikke en succeshistorie. Så kan man stolt sige fuck janteloven.

Hvordan ansporer den her historie til at sige "fuck janteloven"?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
RemorsefulSmoke skrev:

Tro på dine drømme og lad ikke andre stoppe dig! Alt hvad du ønsker her i livet kan blive virkelighed, også selvom det du ønsker er... intet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
fedt at alle mulige knarkhoveder får pension pga for mange stoffer og klynk, når man kender mindst 10 folk der har slidt sig selv ned ved at hjælpe samfundet hele deres liv og ikke kan få noget som helst hjælp

fuck systemet

Medlem

Bubber skrev:
RemorsefulSmoke skrev:

Tro på dine drømme og lad ikke andre stoppe dig! Alt hvad du ønsker her i livet kan blive virkelighed, også selvom det du ønsker er... intet.

Historien fortalt af Drugger indeholder ikke noget der overtræder Janteloven, og dermed er der ingen åbenlys grund til at udbryde "fuck janteloven" pga den?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Crime skrev:
fedt at alle mulige knarkhoveder får pension pga for mange stoffer og klynk, når man kender mindst 10 folk der har slidt sig selv ned ved at hjælpe samfundet hele deres liv og ikke kan få noget som helst hjælp

Jeg kan ikke rigtig se hvorfor at man skulle blive behandlet anderledes fordi en hjerneskade/mental skade/ psykisk sygdom er selvforskyldt via narkotika, hvis vi skal se på de med de øjne skal vi til at "straffe" folk der er mentalt skadet eller handikappede som er selvforskyldt i det på alle måder, som biluheld os.v det ville sgu da blive noget værre rod. Om deres sag er selvforskyldt eller ej gør dem jo ikke mere eller mindre istand til at udføre arbejdsopgaver så jeg kan egentlig ikke rigtig se hvad det har med sagen at gøre, men høre ofte det argument at hvis man dummer sig skal man trynes for det resten af livet, fuck systemet og janteloven :) !

Insane psychedelia user!

Enig med Rick i det her, nu er de fleste af mine skader jo også "selvforskyldt", men derfor gør det jo alligevel ondt.

Senest rettet af Fso 01 feb 2015 07:37, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Også enig her, jeg vil bare sige tillykke til Drugger og minde Steler om, hvem han som fremtidig socialtådgiver skal tjene.

Konkurrencestaten holder sine borgere i kort snor.
Bøj jer alle i støvet for konkurrencestaten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Jeg forstår udmærket negativiteten mod drugger. men jeg forstår også, at drugger er vokset op i et miljø(antyder jeg), hvor de basale behov er en mangelvare. Et sted hvor han ikke har fået lært ligeså meget om det et være menneske, som dem der ser negativt på denne tråd. Nu har han ihvertfald muligheden, for at erkende hvem han er på et dybere plan.

Og alt det der med konkurrence staten, Det er alle os der bruger systemet hver dag, der er med til at holde det kørende. "fuck systemet" er lidt som at skyde sig selv i foden, men det kan der jo osse komme noget ud af, den karrusel kender jeg,

Peace

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Medlem
Brugeravatar

Jeg er vokset op med en fucked up barndom.

Min far døde af en od heroin, min mor er alkoholiker og stadig.. Jeg sku klare min bror og hund, samt min mor, når hun havde fået tæsk af pap fædrene. Jeg sviner ik, men savnet til en normal barndom har altid været der.

Aldrig haft en far, og det skærer mig dybt i hjertet, men har lært og leve med det. Søger ik medynk eller andet, jeg er blevet som jeg er..

Jeg synes selv jeg har fortjent pension. Jeg er ik normal, har tanker om partering af mennesker osv. Ik kun det, meget andet.

Fair nok, folk synes omvendt, men måske sku de prøve og sætte sig ind et andet sind.

Grunden til jeg har slettet tidligere indlæg fra 5 år siden, var at jeg synes det hele kørte af sporet, også at jeg er anti social.

Nu kan jeg endelig nyde mit otium, og hvis folk har spørgsmål om alting, så skal jeg svare. For synes virkelig folk er forståelige og flinke herinde.

Tak til alle. :-)

Medlem
Brugeravatar

Til minde om min far og mig selv;

https://www.youtube.com/watch?v=ue2rpU_Mk44

Favoritten;

https://www.youtube.com/watch?v=IjemwQTZ9GA

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Det er forståeligt, at du er fortrængt med det liv du beskriver kort, derfor er det extra vigtigt at udtrykke sig klart, så din post ikke bliver misforstået som tidligere. :^)

Og være ærlig som du kan være, og afsløre dine egne bevæggrunde. Det lærer man bare af!

Peace

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Dedikeret medlem

Jeg tror ikke at din situation er så usædvanelig, eller dine tanker så absurde som du selv tror. Men hvad ved jeg. I alle tilfælde mener jeg ikke at det at få pension gavner nogen, hvis ikke det er fordi man rent fysisk er ude af stand til at arbejde eller er alvorligt psykisk syg. Det afhjælper ikke noget, at have et liv uden andet formål en at eksistere - og når først man er på pensionen er der ikke meget vej tilbage til en reel bidragende rolle i samfundet.

Jeg synes i hvert fald, at det er synd de statslige ansatte du har været i kontakt med, ikke gjorde mere for at hjælpe dig med evt. periode på kontanthjælp, skåne job o.lign, fremfor bare at lade dig blive parkeret på førtidspension. Du er jo tydeligvis rimelig velformuleret og i stand til at kommunikere med andre mennesker. Der er sikkert meget du kunne have lavet med den rette hjælp, men velfærdsstaten har det med at kvæle overlevelsesinstinktet og lade folk falde på ryggen. Det er i mange henseender en kæmpe bjørne tjeneste.

Hvorvidt det at du er på pension så er berettiget eller ej, kan ikke bringe mit sind i kog. Jeg kender for mange på absolut ufortjent pension eller kontanthjælp til det.
Flere i min nære familie har sågar præsteret at leve hele deres voksne liv, uden at lave dagens gode gerning. Det var sjovere at drikke 'bajere', når staten alligevel betaler...

Egentligt havde jeg bestemt mig for ikke at ytre mig i denne tråd. Men jeg måtte finde på noget, for samtidig at kunne ytre min enighed i, at System virkeligt er et af In Flames absolut bedste numre. (@Favoritten)

Medlem
Brugeravatar

Randomname skrev:
Jeg tror ikke at din situation er så usædvanelig, eller dine tanker så absurde som du selv tror. Men hvad ved jeg. I alle tilfælde mener jeg ikke at det at få pension gavner nogen, hvis ikke det er fordi man rent fysisk er ude af stand til at arbejde eller er alvorligt psykisk syg. Det afhjælper ikke noget, at have et liv uden andet formål en at eksistere - og når først man er på pensionen er der ikke meget vej tilbage til en reel bidragende rolle i samfundet.

Jeg synes i hvert fald, at det er synd de statslige ansatte du har været i kontakt med, ikke gjorde mere for at hjælpe dig med evt. periode på kontanthjælp, skåne job o.lign, fremfor bare at lade dig blive parkeret på førtidspension. Du er jo tydeligvis rimelig velformuleret og i stand til at kommunikere med andre mennesker. Der er sikkert meget du kunne have lavet med den rette hjælp, men velfærdsstaten har det med at kvæle overlevelsesinstinktet og lade folk falde på ryggen. Det er i mange henseender en kæmpe bjørne tjeneste.

Hvorvidt det at du er på pension så er berettiget eller ej, kan ikke bringe mit sind i kog. Jeg kender for mange på absolut ufortjent pension eller kontanthjælp til det.
Flere i min nære familie har sågar præsteret at leve hele deres voksne liv, uden at lave dagens gode gerning. Det var sjovere at drikke 'bajere', når staten alligevel betaler...

Egentligt havde jeg bestemt mig for ikke at ytre mig i denne tråd. Men jeg måtte finde på noget, for samtidig at kunne ytre min enighed i, at System virkeligt er et af In Flames absolut bedste numre. (@Favoritten)

Du er lidt sjopv, og alligevel ikke. Hmm, lang tekst og sku overskue...

Kærlighed og kildevand findes ik hos mig. Hvorfor sku jeg dog ik få pension, jeg er jo smadret rent psykisk. Daglige tanker om mord osv, well det bare normalt for mig, som meget andet. Gider egentligt ik undskylde min pension, for vi er nogle der er berettiget til den.

Hvad laver du til dagligt ?

At kommunikere på nettet er vist ik den største bedrift, der er alle internet sej til et vist stykke. Men kan formulere mig ok, det har du da ret i.

For mig lyder du som en der ser sine skatte kroner gå op i røg pga folk som mig.

Medlem

Randomname skrev:

Jeg er enig i dette. Synes det er sørgeligt at se en relativt ung mand sidde og feste over sin livslange forsørgelse af staten.

At fokusere udelukkende på sine problemer og begræsninger leder ikke til noget godt. At arbejde med sig selv og de muligheder man har, med støtte og i det omfang/tempo man har evner til, det er mest af alt et spørgsmål om attitude.
Så hvorfor man fra både det offentliges og TS side helt opgiver revalidering, undrer mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
selvfølgelig skal han have hjælp selvom det er selvforskyldt, jeg forstår bare ikke måden de vælger at hjælpe folk på

han virker da til at være en der kunne hjælpes til en bedre tilværelse, få bugt med de problemer han har og hjælp ham tilbage til arbejdsmarkedet istedet for at smide ham på pension

jeg har selv 2 bekendte som har fået pension inden de blev 25, ved at smøre tykt på med voldelige tendenser og stof misbrug, de kan sagtens arbejde, og arbejder endda sort ved siden af til tider, de har bare manipuleret nogle dumme folk på kommunen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]