Randomname skrev:
Jeg tror ikke at din situation er så usædvanelig, eller dine tanker så absurde som du selv tror. Men hvad ved jeg. I alle tilfælde mener jeg ikke at det at få pension gavner nogen, hvis ikke det er fordi man rent fysisk er ude af stand til at arbejde eller er alvorligt psykisk syg. Det afhjælper ikke noget, at have et liv uden andet formål en at eksistere - og når først man er på pensionen er der ikke meget vej tilbage til en reel bidragende rolle i samfundet.
Jeg synes i hvert fald, at det er synd de statslige ansatte du har været i kontakt med, ikke gjorde mere for at hjælpe dig med evt. periode på kontanthjælp, skåne job o.lign, fremfor bare at lade dig blive parkeret på førtidspension. Du er jo tydeligvis rimelig velformuleret og i stand til at kommunikere med andre mennesker. Der er sikkert meget du kunne have lavet med den rette hjælp, men velfærdsstaten har det med at kvæle overlevelsesinstinktet og lade folk falde på ryggen. Det er i mange henseender en kæmpe bjørne tjeneste.
Hvorvidt det at du er på pension så er berettiget eller ej, kan ikke bringe mit sind i kog. Jeg kender for mange på absolut ufortjent pension eller kontanthjælp til det.
Flere i min nære familie har sågar præsteret at leve hele deres voksne liv, uden at lave dagens gode gerning. Det var sjovere at drikke 'bajere', når staten alligevel betaler...
Egentligt havde jeg bestemt mig for ikke at ytre mig i denne tråd. Men jeg måtte finde på noget, for samtidig at kunne ytre min enighed i, at System virkeligt er et af In Flames absolut bedste numre. (@Favoritten)
Du er lidt sjopv, og alligevel ikke. Hmm, lang tekst og sku overskue...
Kærlighed og kildevand findes ik hos mig. Hvorfor sku jeg dog ik få pension, jeg er jo smadret rent psykisk. Daglige tanker om mord osv, well det bare normalt for mig, som meget andet. Gider egentligt ik undskylde min pension, for vi er nogle der er berettiget til den.
Hvad laver du til dagligt ?
At kommunikere på nettet er vist ik den største bedrift, der er alle internet sej til et vist stykke. Men kan formulere mig ok, det har du da ret i.
For mig lyder du som en der ser sine skatte kroner gå op i røg pga folk som mig.