Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 19:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lsd flashback
Junior medlem

Tror jeg har fået et flashback jeg fik den samme ubehagelige følse da jeg var på lsd uden af tag det kan nogen forklar mig hvad der sker er rimlig bange

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det er et minde om oplevelsen... Prøv at se om du kan lade være med at skubbe den væk... At mindet/oplevelsen vender tilbage dig, betyder at du har uafklarede følelser omkring hvad du oplevede. Prøv f.eks. at skrive oplevelsen ned, eller skriv et digt om hvordan den ubehagelige følelse påvirker dig. Det handler om at sætte de ting man har oplevet i et nyt perspektiv, det kan du så gøre på mange måder, f.eks. dem jeg har nævnt, du kan også gøre det sammen med andre ved at fortælle om det her på boardet f.eks.

En tråd som har hjulpet mig mere end én gang, er fanny's essay om den udefinerbare angst - viewtopic.php?f=18&t=6850 tag et kig på den.

Junior medlem

Det ligesom jeg kan mærke blodet flyde rundt i min krop det virkelige ubehageligt jeg prøver at glemme det det kommer og går kan du er det en pykose kan du ik fortæl mig hvor lang tid det vare det sket idag kl 01

Moderator
Brugeravatar

Det lyder ikke som en psykose, mere bare som et meget voldsomt flashback... Jeg har selv prøvet flashback flere gange med forskellige fornemmelser fra trips, men aldrig nogen som sad fast. Psykedeliske stoffer kan være med til at udløse psykiske problemer som man har fortrængt, så det er selvfølgelig muligt at du er én af de uheldige, MEN der er ingen grund til at springe til konklusioner.

Kan du fortælle mig hvad du lavede og hvad der skete omkring dig da du havde oplevelsen? Eller var det mere bare en generel følelse du havde igennem trippet? Og er du sikker på, at det var LSD du fik? Hvilken form var det i? Mærker? Dråber?

Junior medlem

Det jeg ikke forstår jeg tog en halv mærke men jeg ku ikke sove jeg gik i panik jeg vidste ikke hvad jeg sku gøre men jeg tænker klart fysisk har jeg det fint men det irrerternde at det kommer og går det ikke så voldsomt som det startet kan du ikke forklar hvordan pyskosen er er virkelige taknemmelig for at du hjælper mig tusind tak minven

Junior medlem

Hvor lang tid kan det vare

Junior medlem

Det jeg ikke forstår er st jeg fik den er oplevelse da jeg røg hash men har ikke røget i ca 2uger

Moderator
Brugeravatar

Det er helt normalt at flashbacks kommer når man ryger hash, især når det er længe siden man har røget hash sidst - så virker det stærkere. Jeg får også flest falshbacks når jeg er skæv.

En psykose er, kort sagt, kendetegnet ved, at man ikke kan skelne sin egen fantasi fra virkeligheden omkring én. Du kædede straks din kropsfølelse sammen med din oplevelse på LSD, det ser jeg som et sundhedstegn. Dit væsen ved at der er nogle følelser den mangler at opleve færdig, så derfor rykker den dig lige en tur igennem dem igen. Visse mennesker foreslår at man tager et nyt og stærkere trip en uge efter det dårlige, for at man kan komme helt igennem følelserne. Det er dog op til dig, om du føler at det er noget der kunne hjælpe dig, mærk selv efter. Hvis ikke, så er det bedste jeg kan foreslå, noget roligt musik, dybe indåndinger og måske noget røgelse hvis du er til den slags... Gør ting der får dig til at slappe af :)

Junior medlem

Så det her er ikke noget farligt der kommer til at påvirke mit liv mentalt for lige nu har det fint er bare lidt træt nu hvor det kommer og går er jeg ikke så bange mere det er blevet lidt milder end før skriver så snart flashbacket er væk eller om det stadig er der men kan det vare i timer eller dage eller uger det her

Moderator
Brugeravatar

Tager man psykedeliske stoffer skal man være indstillet på at de ændrer ens syn på verden, så på den måde vil du være påvirket mentalt. Men nej, vil på ingen måde mene at det er noget farligt. Du kan godt risikere at få flashbacket i lang tid efter, her hjælper det at ryge lidt mindre hash, samt at du giver dig selv tid og rum til at reflektere over flashbacket når/hvis, det endelig kommer igen, istedet for bare at ignorere det fuldstændigt. Håber du klarer den mate - skriv en pm hvis det brænder på, på et andet tidspunkt :)

Junior medlem

Nu hvor jeg tænker over det jeg tog kun en halv hvordan kan den påvirker mig den her måde

Moderator
Brugeravatar

tit giver små doser en følelse af, ikke at være kommet helt igennem oplevelsen, ikke at have givet slip, for at bruge et populært udtryk. Mine værste oplevelser har altid været med små doser.

Junior medlem

Hva så mate jeg har fået det lidt bedre end før vil håbe det væk imorgen når jeg står op hvis ikke skriver igen godnat

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Hansenmd,
jeg tror ikke du skal frygte for dit helbred. Som Abradolf Lincler skriver kan dine fornemmelser godt skyldes at du ikke er kommet "helt" igennem, fordi det var en lille dosis. Det har efterladt dig i limbo, hvor du har sære kropsfornemmelser.
Jeg kan fortælle dig hvad der sker på en større dosis: Her vil du blive så overmandet af stoffet, at din fysiske krop helt "smelter" væk, og du vil få en oplevelse af at være ren energi, hvis du lægger dig ned og lader dig flyde med. Sådan en "nedsmeltning" skaber oftest et godt trip, hvor personen accepterer at kroppen er blevet noget som er meget langt væk, eller som er gennemsigtig. Energitilstanden bliver her set som den primære tilstand, og er oftest rar at være i. Når man vender tilbage til kroppen, vil man forstå hvordan den hænger sammen med energitilstanden, og det vil derfor være lettere at accepterer fremtidige nedsmeltninger, fordi man har været hele vejen igennem.
Jeg tror at det du oplever er starten på en nedsmeltning som aldrig kom helt igennem, og derfor bliver du bange. Det skal du ikke være. Prøv istedet at flyde med den, og lyt til noget musik i et lys-dæmpet lokale. Sig "Ja" til din tilstand. Så vil den vise sig at have et større potentiale i sig, end du var klar over.

Sov godt :)
Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg flytter lige tråden til Medaljens Bagside og efterlader en skygge-tråd her ;)

Junior medlem

Jeg har det meget bedre lige nu men jeghar tænkt så meget på det at jeg har accepteret det takfor hjælpen gutter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]