"Desuden er havregryn komplekse kulhydrater så jeg ville mene det er bedre end både maltodextrin og dextrose, kan selvfølgelig være jeg tager fejl. "
- Ja havregryn er en super god kulhydrat kilde, samt alle fibrene holder en mæt. Men derfor egner de sig også bedre til at indtage om aftnen ingen man går i seng så man har en stabil tilførsel gennem natten, frem for lige efter træning. Grunden til at kulhydrater med en høj GI lige efter træning er at fortrække, er fordi det er der musklerne har mest brug for energien.
Groft sagt er kulhydrater kulhydrater, di- og polysakkarider bliver alligevel spaltet til monosakkarider i sidste ende. Kroppen kan kun køre på glukose, derfor er det bedst at indtage noget kroppen ikke skal bearbejde efter træningen.
Og så er det selvfølgelig ikke helt så enkelt alligevel.
"Hvorfor mener du det er godt at spike dit insulin niveau?. "
- Det mener jeg bl.a. af overstående. Men det afhænger også af hvad man har spist på dagen op til træningen. Grunden til at jeg vil spike mit insulin niveau lige efter træningen på en carb backload, er fordi kroppen er udtømt for kulhydrater, og har forbrændt fedt det meste af dagen. Derfor suger musklerne næringsstofferne til sig som en tør svamp. Men alle de næringsstoffer skal transporteres ind i musklen, og det er det insulinen gør for os, derfor vil jeg gerne spike niveauet efter træningen. Insulin er trodsalt det mest anabole hormon vi kender, så det skal vi udnytte - her kommer vores viden om GI's os til gode.
Følgene står inde på det wiki link du selv har postet:
"A 2012 systematic review studying the effects of low-carbohydrate diet on weight loss and cardiovascular risk factors showed the LCD to be associated with significant decreases in body weight, body mass index, abdominal circumference, blood pressure, triglycerides, fasting blood sugar, blood insulin and plasma C-reactive protein, as well as an increase in high-density lipoprotein cholesterol (HDL). Low-density lipoprotein cholesterol (LDL) and creatinine did not change significantly. The study found the LCD was shown to have favorable effects on body weight and major cardiovascular risk factors (but concluding the effects on long-term health are unknown). The study didn't compare health benefits of LCD to low-fat diets"
Det er fra et meta-studie 2012
Ketose er en veldokumenteret tilstand, hvor kroppen bruger fedt som den primære energikilde. Det er denne tilstand no carb diets udnytter og fremprovokere. Du kan læse om det her:
http://www.bodybuilding.com/fun/eat-fat ... dding.htmlJeg har selv afprøvet det, og det virker helt som det skal, for mig i hvertfald.
"Hele teorien med at du kan tabe fedt om morgen og tage muskler på om aften får det til at lyde som om forfatteren ikke har sat sig ind i helt basis kost og under/overskud af kcal. Det er umuligt at gøre, og hvis det virkelig virkede hvorfor gør alle det så ikke?. "
- Jeg synes også selv at det virkede absurd, det modsiger alt hvad jeg ved og har lært om ernæring, men der er dog alligevel noget i mig, der siger jeg skal give den en chance. Jeg synes også jeg er kritisk. Det er netop derfor jeg afprøver det
Enten er det fordi det ikke virker, eller også er det fordi folk ikke ved om det, eller også er det fordi folk ikke tror på det, og giver det en chance. Jeg kendte eksempelvis ikke til det før i forgårs, og har trænet i 12 år.
Leg extension er uden tvivl hård for knæet, men der er ingen grund til at holde sig helt fra øvelsen imo. Man skal blot træne med fornuften, frem for egoet. Når jeg laver den, kører jeg som sagt lav vægt, måske 30-50% 1rm, og mange langsomme gentagelser. Det gør ikke ondt, eller er ubehageligt i mine knæ på den måde, men rammer stadig mine quads

Anyway jeg vil prøve at holde jer opdateret løbende med processen.
Fso: Av for satan.. Ja så er omega 3 fedt syrer nok ikke helt nok desværre... Har du været til fysioterapeuter, det kan være de har nogle genoptrænings øvelser du kan lave?
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.