Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 17:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle på PSY!
Jeg skal simpelthen bruge jeres hjælp, jeg er ved min trejde grow forsøg.
Og intet er lykkes mig endnu!
- Jeg ved der måske vil sidde nogen og tænke, hold da kæft en idiot. kan han ikke engang stikke et frø i jorden også vente på det kommer op.
- Og det har du svaret på her! Nej jeg kan ikke vente, jeg er simpelthen så nysgerrig!.
Ikke nysgerrig som at jeg går og piller ved det jeg har sået, vander for meget, vander for lidt, gøder for meget eller gøder for lidt!
Jeg er simpelthen nødtil at få en nødvendig plan for dette her grow! - så ved du nu, at du kun har negative ting at skrive, eller ikke har forstanden på sórten jeg planter, så bedes du/i ikke kommentere indslaget!

Men nu til problemet!

- Som sagt er jeg ved mit tredje ''mislykkede'' grow, jeg har alle gangene plantet Bubblegum fra TH seeds, autoflowering!
De er forspirret i en lille pose med vand, lagt et dejligt mørkt og lunt sted!
Altid efter 24 timer, er frøene ''klækkede'' ikke så roden er mere ude end en millimeter, men som jeg har set hos andres grows, behøver de ikke være andet end bare klækket, med bare lidt rod ude?
Hvis det er forkert må i gerne rette på det jeg skriver, så jeg får mere viden selvfølgelig!
- Jeg har denne gang forsøgt mig med, 5 BG auto fra TH jo, de var forspirret, alle sammen på én dag!
De er sået i Jiffy-7s, som har været gennemvædet, men har stået så vandet lige har kunne rende fra, så de ikke var totalt gennemblødte!
- De har sådan set, stået mørkt 75% af tiden nu, det vil sige det er fjerde dag de er i jorden!
Jeg ved at jeg måske bekymre mig for meget om, at de overhovedet kommer op.
- da jeg også har læst ældre frø, kan vare lidt længere tid om at komme op af jorden.
Idag, 10-07-14 lod jeg mine Jiffys komme ud, det skal siges at jeg har lavet et lille mini drivhus, ud af to plastik kropper, hvor den ene er halveret, også en hel udover, der i stod mine Jiffys, også har de fået sol og varme siden klokken 06:00 til nu, her klokken 22:00
- De er nu stillet i en skuffe, hvor der er totalt sort nede, da jeg læste at de havde bedre af, at stå der?
- endnu en af mine spørgsmål er, hvad jeg skal forholde mig til? endnu efter 4 dage i jorden, kan kimplanter ikke ses. også idag fandt jeg en af frøene, heldigvis ikke oppe af jorden, men så man kunne se ned til det, efter det havde fået lidt vand, intet på de 4 dage er sket med frøene!?
Hvad er fejlen?
Jeg har haft plantet en white widow, på 100% samme måde som jeg har gjort denne her gang, og den var oppe 4 dage efter frøet røg i jorden, og det skal siges mit WW frø ikke var forspiret?
Alle 3 gange jeg har plantet BG frø, er de ikke kommet op af jorden?
Virker måske idiotisk at blive ved med at forsøge med disse ellers ikke så billige frø, men jeg er så meget konkurrence menneske af jeg mener at der må komme en sejr, i sådan et game?
Jeg har Fish-mix som det eneste, gødning.
Ved jeg måske skulle have udrustet mig en del bedre, men det er altså ikke sket.!
Jeg vil gro dem udendørs, så længe som muligt nu her sommeren endelig er kommet op i det Nordjyske!
- Når de ikke kan stå ude mere, kommer lys indendørs.

Men nogen der har en idé, udover at få bedre tålmodighed, eller nogen med BG erfaring?
Er så desperat efter hjælp, at det halve kunne være nok.. :-)

Medlem

umiddelbart har du gjort det rigtigt.. og ja som du selv nok er irriteret over så er det som regel bare at holde jorden våd og vupti så kommer det op..

Lyder lidt mærkeligt hvertfald når frøene også spirrede allerede på 1 dag så de er hvertfald ikke gamle, hvis ikke der er sket noget om 2 dages tid kommer der nok ikke noget, det kan ske man nogen gange ender med at frøene lægger lidt langt nede. ellers fjern jorden forsigtigt hvis du begynder at tvivle.. hvis ikke den har en lang fin kimrod nu, ja så sker der nok ikke mere.

Senest rettet af 2timeGrower 11 jul 2014 01:59, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

udviklingen af kimrod på frøet jeg så, var ikke ret meget der var sket, desværre! men det kan ikke passe at jeg vel 3 gange i træk for dårlige frø fra Caboon?
giver dem lidt ekstra tid, i mørke, nu står de mørkt, varmt og godt!
Giver dem lige en 14 dage, endnu da jeg er optimistisk!
- Ellers opgiver jeg godt nok BG sorten, desværre er jeg bare så ivrig efter at smage den. og at rejse fra det nordjyske, også til staden for at de måske ikke har den det gør jeg ikke. og kender desværre ingen der har den OG Bubblegum.
- Men ellers godt at høre at alt er gået rigtigt. skriver med det samme også til Caboon hvor frøene er købt, at jeg er i tvivl om de virker.
- Skal også nok komme med Update på om der sker det mindste, for ellers vil jeg hellere end gerne fraråde folk at købe BG frø, fra TH seeds. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvis det ikke er fordi at du er uheldig eller er blevet snydt med de frø, vil mit gæt være at du forspirer dem i vand, og så putter du dem straks ned i en alt for våd jiffy

kimroden skal have tid til at ånde indimellem ellers så rådner den.. har du kigget på nogle af de mislykkedes frø og set om de er rådnet?

Medlem

okay, ja efter frøet lige har åbnet sig burde det hvertfald være oppe på 4-5 dage afhænging af om kimroden ligger opad eller nedaf så frø skal vende sig om tager lidt tid.

Men at du 3 gange har købt frø der hvor de spirre og ikke kommer er bestemt ikke optimalt overhovedet,

14 dage hjælper det ikke at vente.. efter de 6 dage fra frøet først spirrede er der ikke meget håb, så skal de da hverfald ligge 5-6 cm nede i jorden hvilket de nok ikke gør..

Ja selv om du rejser til staden, kan du heller ikke regne med at det faktisk er bubblegum og ikke bare klasket et populært navn på.

Junior medlem

Det er jo det, de lå lidt mere end ½cm nede da kimrod netop ikke var så stor, og roden vender Self nedad.
- har lige lavet et lille eksperiment med en af frøene, som jeg netop lige har pillet op! Den er spirret en anelse mere end da det kom i, pillede det op i mørke så det ikke skulle blive chokket!
- har så lavet tallerken måden at spirer på, hvis ikke det imorgen er spirret mere end nu, tror jeg simpelthen ikke på nogle af dem virker, og det må man vel bare se i øjnene?
- Og det med staden har du så ret i, hvem putter ikke bare et klistermærke på noget, for at snyde folk til at købe?
sådan foregår alt marketing jo næsten idag.
Men vil sige mange tak for ordene om at jeg ikke selv er skylden i de ikke kommer op!
Så ved man det til næste gang, hvis du kigger herinde imorgen, så hold øje med tråden her!
Smider lige en Update på om de egentlig spirrede mere efter de kom op af jorden :-)

Medlem

et sundt frø burde kimroden vokse nok mindst 1 cm i døgnet.

Ja det nogle fools frø du har fået så lad være med at gentage skuffelsen he he... du burde hvertfald have ret til en refund.

Dedikeret medlem

Planter er ikke gode til kærlighed - og du lyder alt for kærlig overfor dem. :)

Planter er til gengæld glade for ro, og alt det med at flytte rundt fra vindueskarm til skuffe og åbne i mørke og undgå shock osv. osv. er mildt sagt spild af tid. Rødder kan slet ikke se, så der er ingen idé i at holde det mørkt for dem.

I min erfaring er en jiffy noget man bruger til at lave stiklinger. Jeg ville sætte frøene i en lille potte med egnet jord (så og prikle muld). Hvis du gerne vil kunne holde øje med dit frø, så lad det forspire til ca. 1 cm kimrod, sæt den midt i potten i fugtig og luftig jord. Lav et lille hul i kimrodens dybde og sæt frøet ned, så frøets top flugter med jorden.
Overdæk frøene, så jorden ikke tørre og stil dem et sted med godt lys men ikke direkte sol. Så snart frøet rejser sig, kan du begynde at akklimatisere dem, ved langsomt at sænke luftfugtigheden ved dem, så der ikke er kondens, men stadig fugt på den umiddelbart øverste jord..

Hvis du er doven, kan det gøres med en spand og en klar plast sæk. Så kan kimplanterne sættes i potter når de er spirede. Men med dyre cannabis frø, er man måske for øm over dem.

Edit:
Hvis frøene spire, kan jeg ikke se hvordan fejlen skulle kunne ligge noget andet sted, end hos slutbrugeren. Det er jo ikke sådan, at producenten kan lave frø der er levedygtige, men dør tidligt. :P
Heldigvis er det lettest at lære, når man laver fejl.

Medlem

Søger man på nettet finder man egentlig folk der har haft problemer med jiffys og sprring, men der er lige så mange der siger at de altid har brugt det. dem der hedder Jiffy-7 bliver nævnt jævnligt til spirring. men har ikke forstand på jiffys så hvor mange forskellige slags aner jeg ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]