Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 09:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har haft den sygeste reaktion på amfetamin, og vil derfor høre om der er nogen af jer andre der har oplevet det samme.

For en måneds tid siden oplevede jeg efter nogle dage på amfetamin at jeg havde en sovende fornemmelse i lilletåen på venstre fod.
Jeg tænkte at det var nok noget der gik over igen, så tænkte ikke yderligere over det. I løbet af den måned det har stået på, har det så bredt sig til yderligere 2 tæer. Og det skal siges at det er hele tiden den sovende fornemmelse er der.

Nu har jeg så kørt 4 dage med nogle kammerater og det er gået helt galt her på fjerde-døgnet. Den yderste del af foden og 'trædepuden' (kun den venstre fod der er noget galt med) er hævet ekstremt op, samt alle tæerne er så hævede at jeg nærmest ikke kan bevæge dem. Den sovende fornemmelse er der stadig, og overtages nogle gange af en stikkende følelse. Ud over det har tæerne fået en svag grålig farve, og resten af det hævede område er rødt. Plus der er en konstant smerte i foden, og den er is-kold.

Fingrene på begge mine hænder er hævede og ømme, og har 'pletvise' røde/blålige nuancer. Og så har jeg fået en mærkelig følelse i dem, som er svær at beskrive. Selvom de er tørre, føles de alligevel klistrede (også efter flere forsøg med vand og sæbe ;) )

Jeg har også fået nogle knopper på armene, og har oplevet en voldsom kløe på specielt arme og ben.

Og så har jeg frosset som bare fanden, og rystet næsten uafbrudt her hen over fjerde-dagen (mere end jeg normalt gør på amfetamin).

Jeg er den eneste af os der har oplevet dette, så ved ikke om jeg bare har været ekstremt uheldig, eller om det evt. Har været cuttet med noget lort som jeg er overfølsom over for. Det skal lige siges at det er en anden amfetamin end den vi plejer. Og jeg har indtaget stoffet endda nogle gange efterhånden, men har aldrig oplevet dette før.
Og jeg indtager det altid oralt i kapsler, da jeg ikke kan nasalt. Og kapslerne indeholder ca. 0,4 - 0,5 g af gangen. Og vi er 2 personer der har delt ca 20g.

Men det med den sovende fornemmelse i foden som jeg har haft i en måned, synes jeg virker.... Hmm.. Ikke helt normalt.

Og ja, det burde nok undersøges ved lægen, men venter lige til mandag for at se om hævelse m.m forsvinder igen, eller om det ligesom den sovende fornemmelse har tænkt sig at blive.

Nogle der har oplevet dette, eller er det bare min krop der er mærkelig og spasser helt ud?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Du er ikke kommet til et punkt hvor du overvejede at gå i seng i stedet for at skamtæve din krop? Uden at have erfaring med amfetamin synes jeg det lyder som om du burde have stoppet for længst..

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem
Brugeravatar

Ring til giftlinjen eller 112 hvis du ikke mener det er vigtigt så er det jo desværre din krop men det havde jeg gjort i din situation

Fuck narko og hash

Junior medlem

Som jeg skriver, så er bivirkningerne først kommet her på fjerde døgn, og nu er jeg ikke helt evnesvag, så stoppede også da bivirkningerne viste sig. Sidder og prøver at slappe af og venter på at virkningen aftager så søvn kan komme på tale. Også derfor jeg valgte at høre folk herinde i mens jeg venter på at trætheden melder sig.
Er ikke så ligeglad med mig selv og min krop, at jeg kunne finde på at fortsætte efter de her bivirkninger har meldt sig.

Medlem
Brugeravatar

Du skriver da i starten at det har stået på i en måneds tid jeg ved ikke hvor høj grad af ligegyldighed overfor din krop du mener der skal til før man skal reagere på det men jeg synes det lød alvorligt du er velkommen til at tage chancen og ikke søge hjælp ved ikke om du forventede folk ville skrive "det er ingenting fortsat du bare i 14 dage mere keep the party going!" Jeg udtrykker bekymring og får et flabet svar tilbage for at udvise HR. Held og lykke håber en anden kommer med et svar du kan bruge til noget konstruktivt
P.s sov godt håber oprigtigt at det ikke er noget alvorligt og det faktisk kan løses med søvn...

Fuck narko og hash

Junior medlem

Det er den sovende fornemmelse i foden der har været der i en måned. Og det skal lige siges at det har været en måned uden nogen form for rusmidler, eftersom jeg ville se om det gik i sig selv igen. I den måned har der ikke været hævelse, misfarvning, kløe eller noget som helst. Så hvis du mener at det er total ligegyldighed over for min krop at gå med lidt føleforstyrrelser i den ene fod i en måned, og derfor vælger at slappe af så foden kan få hvile i den tid, jamen så siger vi bare at det er det. Men det vil jeg ikke kalde ligegyldighed. Det vil jeg nærmere kalde at slå koldt vand i blodet og se tiden an, i stedet for at rende ud og ind hos lægen hver gang man lige har ondt et eller andet sted.

Og nu ved jeg ikke lige hvad du regner mig for, spasser krop eller ej, så kunne jeg aldrig drømme om at køre i 18 dage som du så fint nævner. Jeg ved godt hvornår jeg skal stoppe, og tænker på mit helbred.
Jeg spørger for at høre om nogen har oplevet noget lignende eftersom jeg aldrig har oplevet det, og mine kammerater heller aldrig har oplevet det. Hvis der nu sad en anden der havde prøvet noget lignende, kunne det jo være at man rent faktisk gerne ville høre ind til årsag, længde, Etc. Spørger da ikke fordi jeg har et ønske om at fortsætte turen. Nu er jeg hverken afhængig af stoffet eller noget, og kunne aldrig finde på at fortsætte under disse omstændigheder. Og kunne da aldrig finde på at fortsætte og risikere varige mén resten af livet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det lyder lidt småuhyggeligt - jeg har selv og kender mange, der har taget rigtig meget amfetamin i mange år (weekender) - men har aldrig hørt om de symptomer du beskriver.. kan ikke lade være med at tænke koldbrand (men dte er nok min fantasi der løber af med mig), men en tur til lægen vil klart være mit råd, jo før jo bedre...

Amfetamin forsager vasokonstriktion, altså en sammentrækning af blodkar og dermed mindre blod til legemsdele - prøv at læs lidt op det, måske dine tæer og fod har været afskåret, for blodtilførsel..

Junior medlem

Har søgt en masse på Google men fik ikke meget ud af det. Men tror det har været cuttet med noget lort jeg ikke kunne tåle. Hænderne er næsten blevet normale igen, og kløen har lagt sig. Nu er det bare foden der skaber sig. Men smutter helt sikkert omkring lægen en tur. Synes det var en seriøst mærkelig reaktion, og har aldrig hørt nogen reagere sådan på det før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det lyder som som koldbrand i mine øre, det skal du gå til lægen med asap! I sidste instans risikere man at få amputeret ens lemmer, fordi de ikke står til at redde...

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Okay. Jeg dropper det med mandag, og kontakter min læge med det samme

Administrerende Direktør
Brugeravatar

God idé. Det lyder sgu ikke rart. Jeg håber, du kommer ud af det her uden varige mén. For lige at opklare: Er det rigtigt forstået, at du og en kammerat har delt 20 gram amfetamin over fire dage? Udover at det - skamcuttet eller ej - er en vanvittig høj dosis, er fire dage uden søvn også en forfærdelig ting at gøre mod både krop og sind.

Hvor ofte ryger du på sådanne nogle binges? Og er det noget, du tror, at du vil kunne lade være med i fremtiden?

Junior medlem

Det er første gang jeg har kørt 4 dage. Når vi har vores ture er det normalt 2 dage og så hedder det søvn. Og det er ikke særlig tit vi gør det. Både min mand og jeg har et arbejde. Og de 20g bunder i at min mand skal have utrolig meget for at få nogen virkning, da han er tidligere misbruger. Jeg selv tager noget bedre imod det end han gør, og behøver ikke så meget. Men har aldrig oplevet noget lignende, og dem jeg har snakket med har heller aldrig set det før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Puha, min første tanke var også koldbrand. Giv os besked, når du har været en tur ved lægen.
Når i er ved det, burde i også droppe jeres nuværende dealer. 20gram mellem 2 mennesker er jo latterligt. Også selvom din mand er tidligere misbruger.

Junior medlem

Tror det bliver vagtlægen senere. Kan ikke komme i kontakt med lægen nemlig. Rigtig smart.
Skal også have arrangeret et møde med manden det er købt af her engang, og så er vi færdige med ham.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja må lige melde mig til koret. 20 gram ? sindssyg mængde. det må være 5% amfetamin.

Junior medlem

Den er så ikke kun 5%. Tro mig

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@NoRegrets

Jeg ville være forsigtig med at skyde skylden på amfetaminen. Som andre har været inde på, kan flere af dine symptomer: sovende fornemmelse i ekstremiteter, hævede/ømme fødder, blåfarvning mv. skyldes vasokonstriktion over længere tid og simpel udmattelse. Du har udsat din krop for en helt ekstrem situation, så når du forhåbentlig er kommet dig 100 %, synes jeg snarere, at du skal tage dit forbrug - som i dette tilfælde er et helt klart misbrug - op til revision i stedet for at tænke i at finde en anden dealer.

Junior medlem

Så det du siger er, at hvis man kører en dag og så holder en måneds pause, så kan man ikke komme sig 100%? Eftersom de første problemer med foden viste sig for en måned siden, og jeg slappede af i en måned efterfølgende, så tvivler jeg på at jeg har kørt mig selv for hårdt ;)
Så du mener simpelthen at fordi man hygger sig 2 dage en gang i mellem, og har kørt i 4 dage en enkelt gang, så udsætter jeg kroppen for en ekstrem situation? Så du mener at selvom man har fast arbejde, passer det som man skal, og ikke har problemer med at undvære amfetamin i (nogle gange) flere måneder i træk at så har man et misbrug? Du har da tydeligvis aldrig mødt en rigtig misbruger kan jeg da godt høre.

Medlem
Brugeravatar

Når jeg mister lemmer af at indtage stoffer ville jeg nok se ind ad og sige " misbruger jeg det her stof?" Du må da kunne se at det er helt sindssygt at du nægter at bebrejde amfetaminen for at din krop er ved at kradse af selv 2 dage er da meget det kan godt være det er almindeligt i de kredse men det ændrer ikke på kroppen ikke kan tåle det og slet ikke når den ikke engang er kommet sig fra sidst...du har stadig ikke søgt læge og det er vel din egen skyld men det er til grin at du siger du passer på din krop og dit helbred

Fuck narko og hash

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
...så har trådstarter vist forstået den.. Ingen af os aner hvordan hendes liv ser ud og hvis hun passer sit lort, så er der ingen grund til mere mudderkast, selvom det er i god mening - rappet over nalderne er en realitet...

Jeg ser frem til, at høre lægens kommentarer - hvis i har mere pulver i posen, var det måske en ide, at få det analyseret.. Mener der gratis eller billige muligheder for det - det kunne være en interessant analyse, også selvom din mand ikke oplevede samme symptomer som dig...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]