Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Gro i vindue?
Junior medlem

Hej allesammen, på fredag d.6-06.2014 vil jeg starte min første plantning!
Jeg har 3 femi frø som hedder Bubblegum XL og ellers er resten Amnesia haze auto!
- Men jeg gider ikke bruge alverdens penge på gro telt og gro udstyr, da det ikke er sikkert jeg efter den prøve her, vil plante mere selv! Jeg skal bare kunne forsyne mig med 6 - 9 planter, men ville de kunne stå indendøre, og starte med at gro i et vindue?
- lidt info om vinduerne, så er karmen af sort flise, som holder varmen fra solen rammer, og indtil ud på aftenen efter solnedgang, i det ene vindue, rammer solen, fra tidlig morgen, hen til på formiddagen, hvor den står på den anden side af huset, hvor den sådan set, står hele dagen og aftenen. og med et vindue på klem, så der kommer luft cirkulation?
Jeg har self udstyret mig med Bio Grow fra BioBizz! og hvor meget udbytte ville der kommer af en plante der normalt står der ville komme 600gr i tørret tilstand, hvis den bliver passet med gro udstyr og lign. hvad ender den så med at give når den kommer til at stå i stuen? :)

Håber i kan komme med nogle tips eller bedre tricks, da jeg også gerne vil prøve hvad det vil sige at kende sit eget røg..

PS! Planterne ville også have mulighed for at blive sat i en lille skov jeg har ved siden af huset, hvor der kun går mig også min hund, som naturligvis også skider derinde, med lort gøder vel kun jorden?

HJÆÆÆLP tak :-D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du kan sagtens dyrke i vinduet hvis planterne er autoblomstrende.
Er dine Bubblegum XL også auto? Navnet lugter nemlig ikke af auto.
I princippet kan du også godt dyrke photoperiode planter i vinduet men det kræver en regulering af mørke/lys timer hvilket kan være ret besværligt.
Jeg vil i hvert fald ikke selv anbefale andet en autoblomstrende sorter til et vindues grow og slet ikke til en ny mand i faget.
Sørg for at have vinduet på klem som du selv er inde på og helst med noget gennemtræk ellers kan du hurtigt få problemer med mug i blomsterstandende sidst i livscyklussen.
Du bør have en blæser sat på planterne, som minimum i den vegetative periode, ellers bliver dine planter meget ranglede og kan i værste fald brække under deres egen vægt.
De tal du læser fra producenters side er generelt svært misvisende. 600 g pr plante er ikke umuligt men det er bestemt ikke normen og det er fuldstændigt umuligt at opnå et udbytte der bare er i nærheden af det når vi snakker autoblomstrende.
Jeg vil mene at du kan forvente et udbytte på 5-20 gram tørret, fin trimmet topskud pr plante ved brug af autoblomstrende sorter, dyrket i vinduet.

Jorden i skov områder har som regel en ret lav pH så du bliver nok nødt til at kalke lidt først hvis du vil have succes i skovbunden.

Held og lykke med projektet :)

Junior medlem

Så du mener at jeg ikke kan dyrke femi? Da Bubblegum XL er femi, og det er den jeg har sat mig i hovedet, er kommet på en ide med at forsejle et skab med hylder, i det største rum med Sølvpapir, også hænge en lampe op derinde med spot pærer, også en liggende blæser på? Bare med en plante, der er cirka 1.20M fra start af bunden af skab, også til øverste hylde, ville det kunne lade sig gøre, at så have femien til at stå derinde, med varme og lys og luft om natten, også ude i solen og varmen om dagen, så strøm regningen ikke bliver helt vildt lige her i min plante periode, og hvor længe vil det tage før de er høste klar?
Regner selv med 70 dage, det er cirka hvad jeg har hørt, uden for gro telt kan det være rigtigt? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
feminized = frø der bliver til hun planter

auto = automatisk blomstring

sølvpapir og spot pære er no go, så har de bedre af at stå i vindues karmen

hvis du skal lave et skab så køb dig en rigtig gro pære til et par hundrede, og noget ordenligt reflekterings materiale eller noget hvid maling, med sølvpapir opstår der noget der hedder "hot spots" som ikke er godt for planten

Junior medlem

Jamen, nu ringede jeg i Caboon ( Der hvor jeg har købt frø ) og de sagde at femi slet ikke ville kunne blive til noget i det her klima?
Men skrev også til Khodr cutter mehri ham den københavnske legaliserings guru der, som skrev at jeg også nok ville kunne bruge femi i dette her klima, skulle bare aldrig regne med et ligeså stort udbytte?
- har forelsket mig i Bubblegum XL fra Caboon, har også frøene, men i butikken sagde de, at det var noget med lyset der gjorde de aldrig ville komme igennem?
- Det med rigtig gro udstyr ville jeg skam også rigtig gerne Crime, men hvis jeg finder ud af senere hen at denne her ene plantning faktisk ikke er mig, ville jeg være træt af at brænde inde med alle mulige sager, som aldrig skal bruges igen, derfor tænkte jeg om der måske fandtes en langt nemmere og billigere måde at lave et ''grotelt'' på :)

Junior medlem

Jamen, nu ringede jeg i Caboon ( Der hvor jeg har købt frø ) og de sagde at femi slet ikke ville kunne blive til noget i det her klima?
Men skrev også til Khodr cutter mehri ham den københavnske legaliserings guru der, som skrev at jeg også nok ville kunne bruge femi i dette her klima, skulle bare aldrig regne med et ligeså stort udbytte?
- har forelsket mig i Bubblegum XL fra Caboon, har også frøene, men i butikken sagde de, at det var noget med lyset der gjorde de aldrig ville komme igennem?
- Det med rigtig gro udstyr ville jeg skam også rigtig gerne Crime, men hvis jeg finder ud af senere hen at denne her ene plantning faktisk ikke er mig, ville jeg være træt af at brænde inde med alle mulige sager, som aldrig skal bruges igen, derfor tænkte jeg om der måske fandtes en langt nemmere og billigere måde at lave et ''grotelt'' på :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du kan sagtens dyrke planter fra feminizerede frø i vinduet, det at de er femi betyder bare at de (næsten helt sikkert) bliver hunner.
Problemet er at dine bubblegum ikke er autoblomstrende.
De har derfor brug for et bestemt antal mørketimer i døgnet for at blomstre, hvilket højst sandsynligt vil betyde at din plante enten slet ikke vil blomstre i vinduet eller at den blomstre så sent at udbyttet bliver så småt at det ikke kan betale sig.

Prøv at besøge google og søg på noget med "photoperiod vs automatic cannabis" så skal du nok blive meget klogere på emnet :)

70 dage er optimistisk men ikke udhørt for autoblomstrende sorter. Dog tager planterne typisk 1-2 uger længere i vinduet end hvis de blev dyrket under kunstlys.
Det kan godt lade sig gøre at flytte dem mellem solen og kunstlys, men det vil stresse planterne hvilket i bedste fald ikke vil have den store betydning men i værste fald så går dine planter i herma (hunnerne begynder at udvikle pollen sække) samt en generel svækket vækst.

Btw, så er cutter ikke "legaliserings guru" men nærmere en pusher med en absurd forventning om at han får lov at sælge i øst og vest hvis en legalisering skulle blive en realitet. Han startede muligvis som legaliserings fortaler men i de sidste par indslag jeg har set med ham der fremstår han bare som en pusher der gerne vil have mulighed for at sælge noget mere uden at skulle betale 5000 kr i bøde her og der.

Junior medlem

Har hørt det ang. med femi skal have mørke timer, der ville de vel så kunne flyttes til mørkt skab, hvor der dog stadigvæk bliver lavet noget varme i?
- Det er simpelthen den bubblegum jeg gerne vil have skudt i gang, og der må findes en eller anden måde, den kan komme frem med ordenligt udbytte, udover hvis jeg bruger grow udstyr, hvis den fx skal have 15 timers lys, og resten mørke er det vel ikke være end skabet om natten og ude om dagen???
Der må jo findes en løsning :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det at dine bubblegum skal have et bestemt antal mørketimer for at blomstre har intet at gøre med at de er feminiseret.
Det er fordi de ikke er autoblomstrende.
Du kan godt gøre det med skabet, men det bliver godt nok besværligt, for de skal jo flyttes 2 gange i døgnet på stort set samme tidspunkt. Hvis du jævnligt er en times tid for sent ude eller helt glemmer dem et enkelt døgn så kan du hurtigt få problemer.
Det er bestemt ikke anbefalelses værdigt men det kan lade sig gøre i teorien og også i praksis, dog med en masse besvær.
Hvis jeg var dig så ville jeg kikke mig om efter nogle autoblomstrende sorter med bubblegum gener. Brug google, søg på "autoflowering bubblegum seeds".

Gør desuden dig selv den tjeneste at læse følgende guide igennem. Den fungere også udmærket som løbende opslagsværk. http://dcfonline.dk/cf/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]