HeroWin: Mener du at jeg skal prøve at tage stofferne med ham, for at jeg bedre kan forstå ham?
Jeg har aldrig nogensinde rørt stoffer, kun røget et par sug af en joint, da jeg var 14. Men min kæreste har også forbudt mig at tage stoffer, han har sagt, at hvis han høre eller ser, at jeg har gjort det, så ser jeg ikke mere til ham. Og jeg har heller ikke lyst til at tage stoffer, selvom det fylder meget i mig og min kærestes hverdag, og jeg kan sidde og holde forskellige folks stoffer, så overvejer jeg aldrig at gøre det.
Okay

Jeg har svært ved at bedømme ud fra det du skriver om han er meget dobbeltmoralsk - og måske lidt mandschauvinistisk - eller om han virkelig har indset han har et problem, og elsker dig så højt at han vil beskytte dig for det, fordi han ikke er stærk nok til at stoppe på nuværende tidspunkt.
Men jeg tror en ting er sikkert, han ved du elsker ham højt (deraf truslen med at forlade dig), så pas på du ikke bliver misbrugt. Kærlighed gør blind.
Så nej, jeg vil nok i stedet anbefale at i kigger ned på det lokale misbrugscenter til noget anonym rådgivning og får snakket det igennem med nogle professionelle. De er der for at hjælpe, i er ikke de eneste med disse problemer, og de ser ikke ned på nogen.