Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har desværre haft en psykose, så jeg kan ikke længere ryge hash eller skunk. Jeg mangler noget kemisk fremstillet, der kan få mig til at slappe af. Jeg er på sertralin, der gør mig speedet og giver mig søvnproblemer og jeg har brug for noget, der har en behagelig, sløvende effekt. Det bedste nu er fortamol og oxazepam og rødvin, men det virker ikke ordentligt, jeg bliver kun lidt sløv og sover stadig dårligt og jeg skal virkelig spise mange fortamol.
Nogen ideér? Jeg er en ret spinkel pige, så der skal måske ikke så meget til, bare noget så jeg kan få en god sløv chiller, hvis det giver mening:)
Håber I har nogen forslag:)
TAK
Bjørk

Medlem

Kodein ville være et godt bud. Jeg er personligt heller ikke meget for benzodiazepiner, jeg synes bare man føler sig påvirket og ikke afslappet. Hvorimod kodein gør en dejlig problemfri, afslappet og giver positive tanker. Bare pas på med at gøre det for tit selvfølgelig. Min regel er mindst 1 måned imellem hver gang :)

Offtopic: Er Bjørk ikke et færøsk navn? ;)

Medlem

Hva dosis oxazepam tager du? De burde ellers få dig til at slappe af og sove bedre.
Selvfølgelig stiger tolerancen hurtigt!

Junior medlem

Tak for kommentarerne! Jeg tager 30 mg oxazepam sammen med to fortamol og så venter jeg en times tid og tager måske en oxazepam til eller flere fortamol. Der sker ingenting udover at jeg bliver lidt påvirket, som du skriver øverst.
Er der forskel i styrken på kodeintabletter? Det er ikke smertestillende vel? Jeg brækkede engang skulderen, hvor jeg fik nogle virkelig stærke smertestillende, som jeg fik det helt lækkert af, men jeg ved ikke hvad det var..
Jeg ved ikke lige om Bjørk er færøsk, jeg er norsk:)

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Kratom, en større dosis kodein end den du er vant til af igennem dine Fortamol, måske i kombination med et sløvende antihistamin. Kan varmt anbefale prometazin. Hvis valget falder på kodein, så få fat på nogle tabletter der kun indeholder kodein. Det er ikke sundt at æde sig mæt i parecetamol, og det kommer man hurtig til hvis man skal have noget ud af fortamol.
Et andet, kraftigere og mere sløvende benzodiazepin som diazepam eller bromazepam, kunne også være en mulighed. Men det er bestemt ikke anbefalelsesværdigt.
Og ja, kodein er smertestillende.
Udover det, så er det generelt en dåååååååårlig idé at blande opiater og benzodiazepiner. Og at du så indtager alkohol oveni, gør det ikke ligefrem til en bedre idé ;)

Junior medlem

Tak for svar! Jeg kan få 25mg kodeintabletter. Hvor mange skal jeg tage? Er det noget med at prøve sig frem? Vil phenergan virke som antihistamin, det sløver i hvert fald lidt?
Nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor er det en dårlig idé at blande?
På forhånd tak
Bjørk

In our memories

Jeg ville nok anbefale en dosis kodein på 150 mg hvis man ingen opiat tolerance har. Husk på at man intet får ud af at redosere stoffet.
Promethazin er det stof der er i Phenergan, og er fantastisk til at potensere kodein'en, hvis du ikke føler du har fået nok ud af din dosis. Udover det så kan Phenergan også tage noget af opiat-kløen :)
Alkohol, benzo'er og opiater forstærker hinandens effekt, specielt den sløvende og åndedrætshæmmende effekt. Det kan være en EKSTREM farlig kombination.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville nok anbefale en dosis kodein på 150 mg hvis man ingen opiat tolerance har. Husk på at man intet får ud af at redosere stoffet.
Promethazin er det stof der er i Phenergan, og er fantastisk til at potensere kodein'en, hvis du ikke føler du har fået nok ud af din dosis. Udover det så kan Phenergan også tage noget af opiat-kløen :)
Alkohol, benzo'er og opiater forstærker hinandens effekt, specielt den sløvende og åndedrætshæmmende effekt. Det kan være en EKSTREM farlig kombination.

Yes det er den kombination (kodein, promethazin og alkohol) også kendte som "Purple Drank" som har taget livet af op til flere amerikanske rappere.

Junior medlem

Okay, fuck, det lyder jo helt forfærdeligt. Verdens dårligste idé!! Jeg synes godt nok også, jeg har fået det ret vildt nogen gange af de tre ting sammen(på en skrækkelig måde) og faktisk har jeg ofte tænkt, at jeg havde svært ved at trække vejret. Hvorfor jeg så er blevet ved, kan man jo spørge sig selv om.. Det gør jeg aldrig igen!
Mange tak for hjælpen!
Godt du lige skriver det med redosering:)
TAK

In our memories

Yes det er den kombination (kodein, promethazin og alkohol) også kendte som "Purple Drank" som har taget livet af op til flere amerikanske rappere.

Har heller ikke skrevet nogle steder at hun skulle indtage alkohol imens. Tværtimod.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har heller ikke skrevet nogle steder at hun skulle indtage alkohol imens. Tværtimod.

Nej, det var heller ikke det jeg prøvede at antyde - jeg supplerede blot dit argument med at det gik under navnet Purple Drank, som tager livet af mange.

In our memories

Okay-dokey :)

Junior medlem

Jeg spiste et par kodeintabletter i går (25mg), ikke ret mange, for at se, hvordan min krop reagerede på det. Jeg spiste kun dem.
Efter en times tid føltes det lidt som om jeg faldt ned i gennem madrassen. Det var ikke som sådan ubehageligt, bare en lidt voldsom følelse, der pludselig skyllede ind over mig. Er det normalt? Hvordan "skal det føles"?. Bagefter fik jeg lidt muskelspasmer i benene og havde liiidt tung vejrtrækning/svært ved at få luften helt ned og det brændte/kløede lidt i huden. Er det helt normalt? Efter en halv time/timess tid mere var jeg bare lidt sløv og skæv, ikke overvældende, men stadig lidt tung vejrtrækning..?

In our memories

Det lyder meget normalt det hele :)
Den brændene/kløende fornemmelse kan som sagt tit og oftest afhjælpes med et anithistamin (phenergan, benylan, benadryl osv.). Husk dog på at sløvende antihistaminer forstærker den sløvende effekt af kodein'en, og sikkert også den åndedrætshæmmende effekt.
Hvad stor en dose indtog du? :)

Junior medlem

Okay, det er jeg glad for at høre:) Jeg tog 75 mg. Jeg skulle nok have taget et par phenergan sammen med, den der brændende fornemmelse var i hvert fald begrænset nice og mindede mig om at have taget for meget metaamfetamin for længe siden. Der var derfor, jeg blev nervøs.
Når jeg prøvede at gå, var det lidt som om, mine ben hakkede? Den følelse synes jeg også, jeg har prøvet før..
Selve sløvheden og skævheden var ret nice, bare ikke så intens. Men jeg vil selvfølgelig nødig stoppe med at trække vejret eller få langsom hjerterytme i min søgen efter at slappe af..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Nu lyder jeg med garanti en smule gammeldags, med hvad med at supplere medikamenterne med naturlige midler til afslapning? f.eks. meditation, vejrtrækningsøvelser, læsning, træning, sport, udstræk, en afslappende hobby eller sund kost?

Kost, bevægelse og andre livstilsvalg kan have en kæmpe indflydelse på din funktionsevne generelt.

Jeg tænker, at det selvfølgelig er lettere at kyle en pille i gabet end at bruge sin energi på, ved eget ror, at mestre kunsten af slappe af og øget sin velvære, selvom det på sigt kan være en uundværlig gave, du kan tage med dig videre i livet.

- De de kompetencer du mestre i dine unge år, følger dig nemlig ofte igennem hele livet.

Personligt er jeg søgt mere i denne kurs med tiden, for at undgå følgevirkninger og bivirkninger af medicinen, for at blive mere uafhængig og få fjernet noget af den angst for hvad al denne medicin egentlig gør ved mig.

Jeg troede før at kemien var svaret på alle mine problemer, og at jeg aldrig ville kunne fungere helt uden, men jeg bliver mere og mere overbevist om at jeg har taget fejl, til en vis grad.

Det redskaber jeg nævner, er faktiske ligeså kemiske, som dem du benytter dig af. Det er bare kroppens egen kemi du bruger istedet for en udefrakommende kemi.

Jeg tænker at det måske er en smule fjollet at tage mere medicin, for at regulere bivirkningerne af den anden medicin, men medicinindustrien skal da nok klappe i deres hænder. Og desværre er flere læger tilbøjelig til ukritisk at udskrive mere medicin, istedet for at kigge på den nuværende behandling, samt patientens livstil.

Et alternativ kunne være at nedsætte dosen eller skifte til en anden type medicin.

Jeg kan ihvertfald fortælle dig at din søvn fortsat kommer til at lide under den cocktail af substanser du indtager for tiden og det vil højst sandsynligt ikke blive lettere med tiden. Doserne vil hele tiden skulle sættes op, da du opbygger en naturlig tolerance overfor de fleste sløvende medikamenter.

Jeg ved godt vi her på siden har et anderledes og mere frit forhold til indtagelse af forskellige substanser, men f.eks. at anbefale nogen at tage et opiater i cocktail med benzoer eller alkohol er på ingen måde i HR-ånden.

Udefrakommende kemi kan fungere som en krykke ved forskellige problemer, men vigtigst er alt, er vel at samtidig kigger på sin egen livsstil og tænker over hvorfor eller hvordan det kan være, at man netop har de problemer man har.

Hvad kan man selv få indflydelse på og hvad ligger uden for ens indflydelse.
Lav evt. en liste over disse ting, så kan du begynde på nogle små forandringer som virkelig kan gavne dig på sigt.

Det kan anbefales at tage udgangspunkt i dine egne interesser, eller hvad der nu end falder dig naturligt.

Vi kan ofte mere end vi tror. Jeg håber du vil tænke lidt over din situation.

Held og lykke. :)

Junior medlem

Jeg er ikke ude på dybt vand, jeg ledte bare efter noget, der giver en behagelig, sløv chiller en gang i mellem. Jeg flygter ikke fra noget, eller har det skidt, jeg savner bare en gang i mellem at få en behagelig chiller, som når man fx ryger en joint. Og godt jeg skrev herinde! Så jeg fandt ud af, at den blanding, jeg indtil videre har forsøgt mig med kan være ganske farlig. Jeg sætter pris på interessen, ligesom jeg sætter pris på de, der har anbefalet andre muligheder, som fx kodeintabletter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]