Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa allesammen, har aldrig været herinde før, så i må meget gerne bære over med mig hvis der er noget jeg ikke lige forstår, men hvis der er noget sted jeg kan finde svar på mit spørgsmål, er jeg sikker på det er her :)
For et par måneder siden kom jeg til at tage en lille lur i min bil imens jeg kom kørende, hvor jeg trillede rundt ud på en mark. Siden den dag oplever jeg flere gange i ugen meget slemme rygsmerter, især om morgenen, eller om aftenen efter arbejde, dette gør jeg tit ikke kan sove ordentlig, eller sjældne gange må melde mig syg, kan og får stadig dolol'er på recept, men de er altså bare ikke altid stærke nok, specielt ikke om aftenen når man skal sove, og der har jeg altså taget helt op til 4 nogle gange.
Mit spørgsmål lyder nu, er der nogle måder man kan tage disse på så effekten bliver stærkere, har fået af vide fra min læge jeg ikke må tage dem sammen med andre piller, har prøvet at ryge på dem få gange, hvilket jeg synes har virket, men bare ikke noget jeg gider at begynde på så ofte. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
snak med lægen om det hvis det ikke dækker dine smertebehov, om du evt kan få et kraftigere præparat

Junior medlem

Ups glemte jeg helt at få med, han fortæller han ikke kan give mig stærkere da det kun er noget jeg har brug for nogle gange, altså at det for det meste kun er om aftenen, hen af dagen kan de godt klare det, Han råder mig istedet for noget mere praktisk som massør, akupunktur, men det er en meget stor omkostning i længden sådan noget :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan prøve at drikke lidt grapejuice lidt tid inden du tager dit tramadol, og se om du føler at det er nok til at du bliver tilstrækkeligt smertedækket.

Her er lidt om det, ellers så prøv at google det, der er massere om emnet.:
http://www.bluelight.org/vb/threads/517450-Strong-potentiation-of-Tramadol-with-grapefruit-juice

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=30745

Junior medlem

Super 1000 tak, kunne være fedt hvis bare noget juice kan gøre tricket for mig :)

Medlem

Tramadol's biotilgængelighed øges desto mere du har i kroppen svjv, derfor ville det i teorien virke bedre at tage 4x50 mg med en times mellemrum mellem hver kapsel, fremfor at tage dem på een gang. I praksis synes jeg, det giver bedst effekt, når jeg tager 50 mg og 150 en time efter. Eller måske var det 2x100 mg med en times mellemrum... Jeg har dog kun taget pillerne for at blive skæv, ikke pga smerter

Det skal lige siges, at jeg ikke har nogen kilde på det med biotilgængelighed, jeg har bare læst det flere gange både herinde og på bluelight, som er et lign. forum. Måske nogle andre kan uddybe

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det er også sådan jeg har forstået det, og er gået frem når jeg har brugt tramadol, altså 50mg hver halve til hele time.

Mixie92, du skal bare ikke komme over de 400mg om dagen, da risikoen for epileptiske anfald stiger betragteligt svjv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]