Blæste Nico skrev:
Efter egen visdom og erfaring hehe vil jeg mene at mda er et kemisk stof fremstillet for at være en form for erstatning for mdma dvs. det skulle gerne virke lige sådan. Men der er nogen foreskel og jeg vil tro det er en smagssag men jeg bryder mig ikke om at trippet kommer i bølger som det føles som på mda. Desuden skulle det være pææænt skadeligt for ens skrøbelige hjerne så vidt jeg ved men nu jeg jo heller ikke professor i kemi og biologi men det er min mening

3,4-methylenedioxyamphetamine = MDA
3,4-methylenedioxymethamphetamine =MDMA
Så vidt jeg forstår, med min begrænsede kemiske viden, så er MDMA bare en forstærket udgave af MDA og jeg kan forestille mig at noget af det psykedeliske forsvinder lidt ved sådan en forstærkning. MDMA virker jo lidt længere end MDA og jeg synes personligt at MDA er sjovere end MDMA.
Synes bare det er synd at opfatte det som stimulanser, selvom virkningen godt nok er der. Det er vel ikke andet end en Mescalin analog, sådan har jeg forstået det.
Har heller aldrig læst eller hørt det skulle være syndigt skadeligt for ens hjerne, hvis man da bruger stoffet rigtigt.
MDMA og MDA virker begge i bølger på mig, nok det jeg synes er fedest ved virkningen, man får lige 3-5 minutter engang imellem hvor man føler sig klar, så træder hjernen på speederen igen.