Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 10:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
ha€r set folk skrive lidt om dette stof i sammenhæng med mdma. Mde bliver os nævnt som jeg heller ikke ved hva er?

Mda er det et stof som kan tages og giver en blanding a syre trip og mdma trip eller har jeg ramr helt ved siden a? hvordan ser det ud og hvordan optages det? er det et svært stof a få fat i?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
MDA: http://www.erowid.org/chemicals/mda/mda.shtml
Det minder om MDMA på mange punkter, men er mere visuelt. det er utrolig svært at støve op i ren form som mdma, men det er blevet fundet i kex.
Læs noget mere om det i det link jeg gav, der vil du finde alt hvad du har brug for af viden om MDA

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
MDA er for MDMA, hvad amfetamin er for methamfetamin.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

storken skrev:

Jeg finder faktisk MDA ret euforisk. Vil vove at påstå at det kan være mere opløftende og euforisk end MDMA. Dog er peaket meget kort i forhold til MDMA.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

storken skrev:

jeg mindes at have læst artikler om emnet på Erowid, hvori det beskrives at MDA er mere psykedelisk og visuelt end MDMA, og som Resist siger, mere peaket og kortere plateau.

Men jeg har ingen personlige erfaringer med det.

Titel: mda
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Efter egen visdom og erfaring hehe vil jeg mene at mda er et kemisk stof fremstillet for at være en form for erstatning for mdma dvs. det skulle gerne virke lige sådan. Men der er nogen foreskel og jeg vil tro det er en smagssag men jeg bryder mig ikke om at trippet kommer i bølger som det føles som på mda. Desuden skulle det være pææænt skadeligt for ens skrøbelige hjerne så vidt jeg ved men nu jeg jo heller ikke professor i kemi og biologi men det er min mening :oops:

Titel: Re: mda
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Blæste Nico skrev:
Efter egen visdom og erfaring hehe vil jeg mene at mda er et kemisk stof fremstillet for at være en form for erstatning for mdma dvs. det skulle gerne virke lige sådan. Men der er nogen foreskel og jeg vil tro det er en smagssag men jeg bryder mig ikke om at trippet kommer i bølger som det føles som på mda. Desuden skulle det være pææænt skadeligt for ens skrøbelige hjerne så vidt jeg ved men nu jeg jo heller ikke professor i kemi og biologi men det er min mening :oops:

3,4-methylenedioxyamphetamine = MDA
3,4-methylenedioxymethamphetamine =MDMA

Så vidt jeg forstår, med min begrænsede kemiske viden, så er MDMA bare en forstærket udgave af MDA og jeg kan forestille mig at noget af det psykedeliske forsvinder lidt ved sådan en forstærkning. MDMA virker jo lidt længere end MDA og jeg synes personligt at MDA er sjovere end MDMA.

Synes bare det er synd at opfatte det som stimulanser, selvom virkningen godt nok er der. Det er vel ikke andet end en Mescalin analog, sådan har jeg forstået det.

Har heller aldrig læst eller hørt det skulle være syndigt skadeligt for ens hjerne, hvis man da bruger stoffet rigtigt.

MDMA og MDA virker begge i bølger på mig, nok det jeg synes er fedest ved virkningen, man får lige 3-5 minutter engang imellem hvor man føler sig klar, så træder hjernen på speederen igen.

Senest rettet af Freakaling 25 mar 2008 14:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjaa.. Det er nu mere MDMA der er en erstatning til MDA, da det blev syntetiseret først af Merck i 1914.

MDA er utroligt lækkert imo!! Tilgengæld er der størrere risiko for hypothermia.

MDA tager meget lang tid om at virke, derfor skal man passe lidt på med hvor mange piller man hælder i hovedet. MDA har en slem nedtur pga. at virkningen kommer i bølger. (egen erfaring)

Junior medlem
Brugeravatar

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/publ20 ... ogi-10.htm

Kig på dette link, hvis du stadig er i tvivl. :-) Nemt at forstå, og på dansk :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
tror ikke brugeren er i tvivl mere efter 6 år - det håber jeg i hvert fald ikke... ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der foregår meget thread necromancy for tiden.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Hvorden skal mda det se ud?

Medlem

Puny_pete skrev:
Der foregår meget thread necromancy for tiden.

Tror det er fordi, der er så lidt aktivitet herinde for tiden at folk keder sig og derfor sidder og læser gamle posts.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]