Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 07:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey guys, jeg og min kammerrat har fået os en GIB 600w MH/HPS ballast (ikke digital) Samt en 600w HPS pære (Også af mærket GIB).
Men jeg kan sgu ikke få skidtet til at lighte? Jeg har haft ballast før, og har forståelse for hvordan det skal foregå, hvor tykke ledninger man helst skal bruge, og naturligvis ved jeg også hvordan man skal sætte det til.

Men som sagt, kan jeg ikke få den skide pære til at lyse.. Hvad kan der være galt? Jeg hører et meget svagt summen, fra ballasten, så den får strøm.. men pæren sker der ingenting med. Alt har jord-forbindelse, og det burde fungere (kan ikke udmåle desværre.). Har lige prøvet at bytte stikkene til pæren rundt, i ballasten.. heller ingenting.

Jeg kan ikke se nogen fejl, inde i pæren overhovedet.. Og jeg har prøvet med 2x E40 fatninger nu. En helt ny, og en som jeg personligt har set virke sidst den var i brug.. still nothing. Hvad kan der muligvis være galt?

Er det virkelig ballasten der er defekt? :( Pæren har som sagt ingen synlige skader, og har ikke rørt den med fedt fingre én eneste gang. Både pære og ballast er HELT nyt og kun lige købt.

Har nogle billeder af hvordan ledninger osv, sidder hvis det skulle være. (dog burde de nu meget gerne sidde rigtigt)

Hvad kan andre mulige syndere evt. være?

Takker på forhånd mange gange for den hjælp, vi med sikkerhed vil få herinde! :)

Cheers guys.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan du ikke prøve at bytte rundt på din egen og din vens pære? Så vil du jo hurtigt finde ud af om det er ballasten eller pæren der er defekt... Eller begge dele :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
er du sikker på du har sat LR og LA + F/N rigtigt ? det er grå + blå der skal sættes til.. den grønne/2farvede er jord forbindelse og den skal ikke bruges

blå/grå skal passe med polerne på det stik du sætter i kontakten, så det kan være du har sat dem omvendt

men ærlig talt lyder det ikke som om du har sat dig 100 % ind i hvordan den ballast skal samles og du har gang i noget farligt shit.. det er ikke bare et lille rap over nallerne du får, det er tur på hospitalet til 24 timers observation osv, hvis du er så heldig

så google lidt om hvordan man samler dem, fandt selv et diagram rimelig hurtigt da jeg skulle samle min så det er ikke så svært at finde

Junior medlem

Hej folkens, jeg er kammeraten, så jeg svare lige på vegne af tråd opretteren.

Vi har fulgt diagrammet på ballasten og vi har også set youtube videoer og googlet billeder for at være helt sikker på det sad rigtigt.
Så vidt jeg husker Rød/brun ledning på LA og Blå ledning på LR (og vi har prøvet at vende dem med samme resultat.)
Og strømmen til ballasten er sat til for vi kan høre ballasten knurre/køre.
Brun/rød ledning på F og blå ledning på N.

Og vi har desværre ikke adgang til en anden pære vi kan teste med, og jeg har sgu ærligtalt ikke råd til at ofre penge på en ny pære lige nu bare for at tjekke og det er den :/

Junior medlem

Men desuden sad ledningerne på ballasten og i fatningen da vi fik den hjem dem havde de sat i på forhånd, men det virkede ikke.
Og efter lidt google fandt vi ud af at ledningerne havde han sat i omvendt af hvad de skulle.

Junior medlem

er du sikker på du har sat LR og LA + F/N rigtigt ? det er grå + blå der skal sættes til.. den grønne/2farvede er jord forbindelse og den skal ikke bruges

blå/grå skal passe med polerne på det stik du sætter i kontakten, så det kan være du har sat dem omvendt

men ærlig talt lyder det ikke som om du har sat dig 100 % ind i hvordan den ballast skal samles og du har gang i noget farligt shit.. det er ikke bare et lille rap over nallerne du får, det er tur på hospitalet til 24 timers observation osv, hvis du er så heldig

så google lidt om hvordan man samler dem, fandt selv et diagram rimelig hurtigt da jeg skulle samle min så det er ikke så svært at finde

- Nu skriver du godt nok Jord ledningen ikke skal bruges, men gør det nogen forskel om den er sat til eller ej hvis den ikke rigtig har nogen funktion eller ej?
Det burde jo ikke gøre nogen forskel hvis der ikke er jord stik i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det har ikke nogen betydning om jord er sat til eller ej, men mange forveksler jord med +/- og så virker det self ikke

det kunne lade til at enten pæren eller ballasten ikke virker fra fabrikken, det hænder jo en gang i mellem

hvor har du købt det henne?

Junior medlem

Jeg har købt kittet hos Maxgrowshop, må vidst ikke indsætte links er det korrekt?
Jeg er også bange for det muligvis er ballasten, for der er ingenting at se på pæren overhovedet.
ved ikke om det kan være en form for starter i ballasten eller sådan noget der er defekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har købt kittet hos Maxgrowshop, må vidst ikke indsætte links er det korrekt?
Jeg er også bange for det muligvis er ballasten, for der er ingenting at se på pæren overhovedet.
ved ikke om det kan være en form for starter i ballasten eller sådan noget der er defekt.

det er korrekt, ingen links til noget der kan/skal bruges ulovligt

det er svært at sige hvorfor ballasten ikke virker, du må snakke med butikken og se hvad du kan finde ud af

Junior medlem

Jep jeg har en snak igang over email allerede nu, Så må jeg jo se hvad vi finder ud af.

Junior medlem
Brugeravatar

Det endte med at de ikke gad at give os en ny pære gratis , vi kunne teste med. Dårlig service må man sige. :)

Vi har dog købt en ny ballast, og så tester vi og laver en video, når vi modtager det hele, og så må de jo give os en ny - eller tage konsekvenserne af spredning af advarsel mod dårlig service, på alle cannabis foraer , af større kaliber. Såfremt de ikke opfylder deres service.

Jeg ville da mene, at hvis de har sendt os defekte varer skal de sende os nyt til gratis penge, eller er det bare mig der syntes det er dårlig service, hvis ikke?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvis du kan bevise at du ikke er skyld i fejlen, skal de refundere dine penge eller give dig en ny vare.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]