Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej godtfolk på Psychedelia.dk

Jeg har siden 20(22 nu) års alderen prøvet lidt forskelligt psykedelika. Lagde ud med 2C-E hvilket var sjovt men det rev mig godt nok lidt rundt et par gange. Efter det har jeg indtaget lidt 2C-C, 5-MeO-DMT og en lille dose svampe. Dog fik jeg arbejde i udlandet i et år hvor der var meget stress på, hvilket gjorde at jeg ikke lige kunne overskue at prøve noget i den dur. Det blev til en god omgang MDMA nytårsaften, men ellers har den ligget stille.

Nu er tiden inde igen, og jeg er mere eller mindre parat til et mere seriøst trip. Ekstremt mange har anbefalet mig at prøve LSD hvis jeg ville lidt dybere ned. Under trippet har jeg en rigtig tæt veninde som er tripsitter, som ville kunne passe på mig i tilfælde af noget.

Jeg tænkte at jeg ville forberede en liste over mine personlige issues som jeg kunne arbejde med. Jeg er ikke psykisk syg eller andet, jeg har dog problemer med intimitet, problemer som mere og mindre blokerer et kærlighedsliv. Havde håbet på de ville forsvinde i takt med noget personlig udvikling gennem nyt arbejde/udlandet, men desværre bliver jeg mere og mere irriteret på problemet.
Som 15 årig knægt fyldte problemet ikke så meget, men når man som en normal 22 årig mand render rundt i en verden med.. villige kvinder, så begynder det at trænge på.

Trippet skal self også være sjovt og hyggeligt, men jeg vil gerne prøve en lidt dybere mening med trippet. Regner ikke med et direkte succesfuldt trip da jeg mere eller mindre er klar til at tage til noget terapi med mit relativt minimale problem senere hen.

Så spørgsmålet lyder egentlig: Hvilket stof passer bedst med den slags trip jeg skal bruge/vil prøve? Og tips til rigtig god HR er altid velkomne!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lsd

Svampe kan virke meget mystisk, sumpende og forvirrende. Minder/tanker fra underbevidstheden bliver nærmest bare forceret op i dit ansigt. Hvorimod du på LSD har langt friere associationer. Du vælger selv hvad du vil fokusere på, og LSD'en hjælper dig så nærmest bare, til at analysere det i en langt dybere, mere psykedelisk forstand.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
Hmmmm
LSD er så forbandet direkte ! på godt og ondt. det er selvrealisme i stor forstand! i sin lette skønhed og sin mørke konfrontation !
i forhold til dit "problem" tror jeg både det kunne være lærerigt , men det gør dig så grotesk selvbevidst at jeg selv efter 12timers overdreven glæde stort set altid ender et par timer med hovedtelefoner på og græde! ikke over noget bestemt... bare... livet! det smukke og det søgelige ! .. og det er jo dejligt!
der hvor jeg tænker på din nuværende situation er, at jeg nogen gange slet ikke kan snakke med folk når jeg er på LSD fordi jeg simpelthen over analysere alt hvad jeg siger 48 gange mens jeg siger det og derpå allerede har , i mit hoved, lavet en underlig scene, hvilket gør at jeg bliver dybt mærkelig. er normalt meget selvsikker, eller det er jeg ikke overhovedet. men har accepteret at jeg er som ejg er og snakker utrolig meget. men fanme om det ikke kan få mig til at nærmest fortrække at sidde og observere istedet for at undgå akavet situationer , som jeg ellers elsker i normal tilstand..

men det er jo MEGET individuelt . og hvis man har nogle ting der skal arbejdes igennem er det klart en hjælpende hånd! har kun to gange i mit liv haft et "dårligt" trip. og dem brugte jeg til en større selvanalyse ... der må jo være en grund!
jeg vil sige jeg , på trods af mange sikkert vil være meget uenig med mig, brugt Ketamin til præcis dette- det tricky er bare at få meningen med ud igen! for der bliver fanme svaret på en del der inde! men du skal kæmpe for at holde fast i betydningen efterfølgende !

but still... go for LSD!! smukkeste, reneste og ikek mindst magiske af alle substanser ... no doubt!

good luck! <3

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvis du ikke har prøvet LSD før, vil jeg stærkt anbefale dig at begynde med en lav dosis. Du ved ikke hvordan du reagerer på et fremmed stof.

LSD virker til at være utrolig blid og imødekommende for rigtig mange mennesker i de første rigtig mange trips. Men syren kan være ufattelig grotesk, min ven. Stoffet kan voldtage dig psykisk på så mange planer. Stoffet har et psykisk komponent, som de fleste hærdede trippere ikke kender til.

LSD kan give hårde og spirituelle kriser ligesom andre psykedelika, og skal sådan set bare behandles på samme måde. Men folk har en tendens til at praise LSD for sin yderst nænsomme virkning udadtil. Og det er forståeligt! For når LSD er blid (som det typisk er), så får man fantastiske oplevelser, hvor man stort set selv styrer sin rus. Men lad dig ikke snyde her. Gå forsigtigt frem. Menneskets psyke er utrolig skrøbeligt, og LSD kan trigge en ekstraordinær angst og psykotiske episoder i 12 timer, som ikke engang svampe kan måle sig med (6 timer). Og der kan være en meget lang recovery-periode efterfølgende, der kan strække sig til et år eller mere.

Når dét er sagt, så har LSD været en gave i mit liv. Men mit syn på stoffet er godt nok blevet korrigeret de seneste år. De ekstremt mange positive oplevelser har engageret mig i at tage høje doser og i at påtage mig et lyserødt syn af stoffets virkning. Men en dag klappede fælden (ca. 10 år efter!), og jeg sad fast i et trip, hvor jeg ikke kunne genkende LSD-rusen.

Jeg gik i lang tid og påstod at det ikke var LSD som jeg havde fået. Men en dag fik jeg en batch LSD, som var blevet analyseret med GC-MS. Stoffet var uhyr rent. Jeg tog en højdosis. Horribelt trip, der mindede uhyggeligt meget om den oplevelse, som fik mig til at betvivle renheden af mit gamle batch. Nu betvivler jeg blot min mangel på ignorance og arrogance.

Take care, og god tur!

Medlem
Brugeravatar

Hey Noia og SyrePerlen, mega fedt at høre detaljer fra jer meget erfarne brugere,
dog ville jeg høre hvad doser i anser for at være så høje at den giver problemer i sig selv ?

Eller var det lige så meget sindstilstrand, Træthed og omgivelserne der var med til at give provlemer ?

Nogen siger at dette er en af de bedste "filmatiserede" gengivelser af et Syre/LSD trip... hvad siger i ?

Medlem
Brugeravatar

jaaaa det er fea woodstock filmmen hedder den eller noget?? for FØRSTE gtang så jeg et trip blive projekteret reelt...har ikke set den siden, kan genkende scenen bare af at se thumpnail!1!

og en høj dosis er individuelt jeg kan personligt godt li at kommer over de 400µ og har flere gange været op på noget jeg ikke kan tælle til. har sågar fået en hel flaske spildt ud over mig.. dog var det ikke villere end forgående gange med høje doser...
det er kun et problem fordi man aldrig helt ved hvor potent det er. og som jeg har nævt 22 gange i andre tråde. blevet taget røve på så kraftigt af dråber/blotters

men det er jo en smagssag... jeg vil bare gerne der ud personligt... andre vil gerne holde jordforbindelsen...

men jeg mener altid at hvis man har erfaring med hallucinogener ̈ kan man fint tage 200+ hvis man gerne vil ha den fulde effekt... psykisk kan 100 fint gøre det, men visuals og magien EFTER MIN MENING kommer først over 200/300µ just my opinion

men nu når f.eks OP udtrykker moderate psykiske laster , skal han/hun helt sikkert starte stille ud.. dog mener jeg stadig over 100! aldrig under, selv ikke for hyggens skyld... det er for mærkeligt at ikke heeeeelt være påvirket og sså aligevel.. måske.. men ahhh eller.. jo neej....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes ikke man bare kan sige at LSD er "mildere/renere" end svampe.
Jeg har prøvet begge dele mange gange, og efter jeg prøvede svampe tog jeg aldrig mere LSD- mest på grund af den lange virkning.
Det vigtigste i forhold til at få et badtrip mener jeg er SET og SETTING og ikke dosen, men der vil aldrig være nogen garanti på så kraftige psykedelika.
Svampe er mere magiske i forhold til LSD, og derfor måske en anelse mere psyko/spirituelle til at arbejde med problemer- men helt klart min egen subjektive mening.

Filmen beskriver halluerne rigtig godt, især da det starter inde i bilen.
Men hans SET og SETTING er ikke så godt- han har jo ikke forberedt sig og en festival kan der gå rigtig mange ting galt på.

Rent HR mæssigt synes jeg du skal tage svampe som kun virker 5-6 timer, men sørg for at du har forberedt dig godt og sidder i et totalt sikkert miljø.

Medlem
Brugeravatar

hehe... jeg er helt omvendt.. jeg tog svampe i5-6 år før jeg prøvede LSD og har ikke gået efter svampe siden!!! og emner sjot nok det er meget mere magisk og virker som et renere trip.. men vi er alle forskellige kemisk!!

det jeg syntes der er noia ved svsmpe er man ALDRIG ved om man spiser en håndfuld der hver er mega potente eller om de er milde... det er naturen vi snakker om,... der sker mange noia ting!!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Set, setting OG dosis kan give anledning til dårlige oplevelser. Dosen har ekstremt meget at sige. Det kan ikke understreges nok.

Giv mig 100 µg i et dårligt setting, og jeg tror lige det går. Giv mig 500 µg i et dårligt setting, og jeg skal vise dig hvordan man freaker ud.

Det ser også ud til, at når man nærmer sig 200 µg, så begynder det at blive rigtig overvældende - på godt og ondt. Dog skal det understreges, at gademærker på 100 µg sjældent er på 100 µg. De fleste der har troet at de har været på 3-400 µg har måske i virkeligheden indtaget 100 µg.

Mht. træthed (som jeg ville kategorisere under "set"), så er det også meget vigtigt at du er udhvilet, når du eksperimenterer med langtidsvirkende psykedelika. Der er ikke noget værre end at blive træt og udmattet halvvejs ind i oplevelsen. Personligt har jeg for det meste sovet i løbet af dagen og trippet om aftenen/natten. Men at trippe ved middagstid og falde i søvn i omkring midnat (sådan at syretrippet følger døgnrytmen), er fedt, særligt om sommeren. Men det er meget individuelt, smag og behag. Prøv dig frem. Bare husk at være udhvilet uanset hvad.

Jeg har ikke lige tid til at se dit klip, men jeg glæder mig til at gøre det senere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe... jeg er helt omvendt.. jeg tog svampe i5-6 år før jeg prøvede LSD og har ikke gået efter svampe siden!!! og emner sjot nok det er meget mere magisk og virker som et renere trip.. men vi er alle forskellige kemisk!!

det jeg syntes der er noia ved svsmpe er man ALDRIG ved om man spiser en håndfuld der hver er mega potente eller om de er milde... det er naturen vi snakker om,... der sker mange noia ting!!

Jeg har taget over 200 svampetrip i mit lange liv og er kommet til den konklusion IMO, at det med at nogen gange virker den samme dosis meget kraftigere end andre gange, måske eller sikkert nok beror på din mentale tilstand/modstand den givne dag.
Den ligger en tråd herinde et sted med mængden af Psylocybin i forskellige svampe batch- og chancen for at få en mængde der er overvældene stor er meget lille.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Jeg følger lige med i denne tråd.
Jeg har haft en meget turbulent opvækst og har været meget deprimeret i en periode, samt social angst. Skal siges at jeg har prøvet MDMA, og 2C-B som jeg virkelig føler har hjulpet mig meget.
Ville egentlig høre om nogle af jer erfarne brugere har følt at LSD eller svampe for den sags skyld har hjulpet jer med nogle psykiske problemer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Rigtig gode observationer, Syreperlen.

I forhold til at folk har troet de har fået større doser end de egentlig har, hvordan ser du så på dette? Folk må jo have haft en oplevelse, der har været rimelig heftig. Spiller psyken ind, i en grad, hvor den kan have indflydelse på styrken af mærket?

Jeg spørger blot, da jeg har haft vidt forskellige oplevelser på samme LSD, altså rent styrke mæssigt. Det skal siges, at tolerance og opbevaring ikke spiller ind i dette tilfælde.

Medlem
Brugeravatar

same same... og det har klart hjulpet mig, men mere over længere sigt, ikke bare enkelt trip, selvom det kan gøre underværker.. men at lære mig selv og mine følelser, selvbedrigdigelse, selv insigt og en lysere opfattelse af verdenen..
jeg må tilføje at jeg syntes jeg har det bedre, mange af mine venner syntes måske jeg er gået hen og blevet lidt for skør.. men jeg ser verdenen som en stor legeplads, og elsker at interagere med mennesker, og nogen gange køre jeg måske mit helt eget trip og bare troller alt og alle jeg møder, altså ikke på en negativ måde eller nedladende, bare skabe min egen griner, som nogen jo så finder vildt mærkeligt når jg står og råber om en spøgelses petting zooo, med et fransk spøgelse , et mygge spøgelse og en mus.. brugte en hel dag på at opbygge karaktrende på en festival, og blev for resten af ugen konstant konfronteret med min imaginary selv iscenesættelse.. det jeg måske prøver at sige er jeg på godt og ondt har det mega sjovt og finder trykhed i det.
jeg er selv været på behandlingshjem fra 14 til 17. og det var sku ret fucked...
og i at jeg derpå er " vokset op hvor du enten skulle slåsse hver anden dag, eller blev rykket rundt af en pædagog . det er på en måde svært ikke at tage dette videre .. (det gjorde jeg slet ikke. kan ikke huske jeg har slåsset siden dengang, men det lå hele tiden i mig, otrykheden ved andre, troværdighed eksisterede ikk. alt dette har BÅDE lsd , svampe, gennemnørdning af musik , og producere selv for at få nogle følelser ud! og dyrke dem, og som sagt, har jeg nok ud af omkring 100 lsd trips , endt om med at græde de sidste 2-3 timer.. med vilje .. emo-tronica i ørene og så fucking føle dig selv som ind i helvede! det elsker jeg virkelig, det erjo en smagssag, men jeg er så meget tættere på mig selv.. føler jeg.. så kan vi diskutere om syren er en faktor.-.. men det tror jeg selv... no one knows..!!! du er velkomme til at skrive hvis du vil snakke om dit valg..

og ved ikke om det giver mening... har ikke soovet i snart 3 dage, usual me.. kan ikke stoppe når jeg laver musik
og måske det giver en ide om hvem jeg nu er :
https://soundcloud.com/noianiz/old-scho ... emories-of
(det track jeg har lavet) inkl to andre som slet ikke er færdige...happy feel good trylle fløjte happy lalalal
nu...sove.. .skal spille imorgen ...zzzzzzz

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]