Lissom alt andet er det steget de sidste 40-50 år, rimelig logisk antagelse. Måske ikke så meget de sidste 10-20 år.
Du kunne få den bedste tjald i 60'erne til få kroner, og nu skal du af med 100 kroner for at få noget der er værd at ryge. Der er dog plader som POLO som gererelt ligger på 50-60 kroner pr g, og denne er "hippie hash", stille og rolig røg uden limonene og andet skidt iblandet. Men det er stadig ikke højeste kvalitet.
Der er jo mange faktorer, såsom hvor mange led det går igennem, god hash kan være billigere end noget andet knap så god hash, som er gået gennem flere hænder end den gode, som dermed kræver flere penge og omvendt. En anden faktor er også hvem man handler hos, er vedkommende villig til at give dig rabat, venne eller mængderabat. På Staden får du fx kun 1-1,2 g af de allerbedste hvis du køber for en hund.
Kan kun anbefale dig at dyrke det selv, hvis du har mulighed. Det er en skøn hobby, direkte terapeutisk blandt andet.
Hvis du fx får en høst på 400 tørre gram prima grønt, med masser af resin, kan du lave en klump på ca. 30-40g. Og når alt lægges sammen, gro-telt, lys, kulfilter samt el-forbrug, vil det kunne ende på ca 3500-4000 kr for telt og diverse, 1500 for strøm ca i 2 mdr. Og hvis vi nu siger du skal købe 40g højkvalitets Riffman hash, kan du muligvis være heldig at få det til 80-90 kr pr g. Dvs en halv plade på 40g kommer op på 3500,- ved en pris på 85 pr. g. Det kan man kalde en besparelse.
jeg plejede at dyrke det selv, så jeg kender godt rutinen, jeg dyrker stadig, men det er min vens have jeg dyrker i når det nu er tid, jeg nørdede at dyrke planter for nogen år siden.
som mit alias nok antyder, så får jeg ikke mit fra staden, jeg har før i tiden solgt meget af mit i staden.
jeg solgte det direkte til pusherne.
jeg fik en ny beskæftigelse, og har derefter rejst verden rundt for at tyde indtægtspotentialerne.
jeg synes verden ser meget anderledes ud nu i dag, frem for for blot 7 år siden.
især med cannabisen, derfor det er lidt sjovt at høre hvor meget folk egentlig ved om prisen her i Danmark.
jeg er blot kommet hjem fra mange års rejse, for få 3 måneder siden.
de ting jeg har set ændre sig i de lande, jeg har boet i.
så gav det kun mening, at hvis det så drastisk har ændret sig på 7 år i andre lande, at det ligeså ville ændre sig her i Danmark.
staden kan jeg godt genkende, med nemo og månen, men på samme tid synes jeg også at de steder har ændret sig enormt.
og hvis priserne ligeså havde ændret sig.
så kunne jeg godt se en mulighed for mig, i den industri, men mere nævner jeg ikke.
Så slet ikke dit nick (:
Canada har et enormt areal der dyrkes på, som du sikkert ved. Men som andre også siger, vil det være lidt af et sats og sejle eller flyve det over Atlanten, i forhold til at sælge det indenrigs eller i USA. Der er dog stadig lange fængselsstraffe i nogle af de stater som ligger op til Canada
Men det er vel ikke til at udelukke, at der er nogle som får et godt tilbud og får sendt lidt Cana-urt til Europa, det går vel begge veje i nogle tilfælde, ligesom at en del af det gode tjald fra Mellemøsten og Nordafrika, i hvert fald før i tiden, blev sendt til USA. Ligesom USA også får en del opium/heroin derfra, selvom det meste af det nok kommer fra Mexico og lande længere sydpå, samt Asien.
Priserne kommer ikke til at ændre sig, medmindre der sker større katastrofer, embagoer, legalisering eller hvis der kommer flere aktører på markedet. Dét at priserne er så relativt fixerede viser blandt andet der er for få store spillere, villige nok til at tjene mindre.
Folk vil have urt og når det er ulovligt vil prisen være stort set fixeret, hvis du handler på gadeplan, medmindre der pludselig kommer store aktører, eller mange små som kan dumpe prisen.
På gaden får du sjældent god-til-høj kvalitet skunk for under 70-80 kr, og det vil være en god handel for de fleste.
Priserne er dog faldet meget i USA, især på Vestkysten, efter dekriminalisering, flere der dyrker, både inde og ude, og den slags.
Hvor du for bare få år tilbage, snildt kunne få $4-6.000 for et pund meget god cannabis, ligger prisen nu på ca $2200 for samme mængde. Du kan fx få 1 QP indo OG Kush for $600. Det er dyrere end her, men ikke meget, 117 kr pr g. Du ville sandsynligvis få det en 10-20 kr. billigere på fx Staden hvis du købte for 3000 kr.
Der er også mange som har fået øjene op for udendørs-skunk fra bl.a Californien og Canada, det har som sagt også fået indoor-prisen til at falde, for hvis det er gode gener, dyrket godt udenfor, kan det være ligeså godt som det dyrket indendøres. I nogle tilfælde endda lidt mere potent og smagfuldt, nogle siger pga solens stråler, jorden osv.