Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

De fleste af anarkistens informationer kan man jo få hvis man ser nogle af de youtube klips der ligger rundt omkring, ikke angående staden, men informationer om marocco, findes der massere af.

Eftersom usa bidrager til at udrydde planten i marocco, er det nok ikke særlig sandsynligt at 80% af hashen kommer derfra, det fra usa har ihvertfald aldrig været over nogle grænser.

Og jeg kan garantere der ikker er noget hash fra canada i danmark, det ville sku da være spild af penge for dem at fragte det flere tusinde kilometer, istedet for at sælge det til usa, desuden ville de aldrig nogensinde kunne komme ind på det danske marked når vi får vores lort fra fattige lande. det må alle sku da kunne regne ud :D

I sidder i bund og grund og diskuttere om noget totalt ligegyldigt.

du overser hvad Danmark er.
Under Danmark tilhører: grønland, færøerne.
Canada er meget tættere på Danmark, end du lige havde tænkt over.
hvis nogen kommer fra grønland, så kan de muligvis bekræfte eller afkræfte prisfaldet.

desuden så er der masser af fragt der kommer fra Amerika, og Canada.
at udelukke at de fragtskibe ikke indeholder, bare nogle få ton mary jane, det er naivt.

Medlem

Lissom alt andet er det steget de sidste 40-50 år, rimelig logisk antagelse. Måske ikke så meget de sidste 10-20 år.
Du kunne få den bedste tjald i 60'erne til få kroner, og nu skal du af med 100 kroner for at få noget der er værd at ryge. Der er dog plader som POLO som gererelt ligger på 50-60 kroner pr g, og denne er "hippie hash", stille og rolig røg uden limonene og andet skidt iblandet. Men det er stadig ikke højeste kvalitet.

Der er jo mange faktorer, såsom hvor mange led det går igennem, god hash kan være billigere end noget andet knap så god hash, som er gået gennem flere hænder end den gode, som dermed kræver flere penge og omvendt. En anden faktor er også hvem man handler hos, er vedkommende villig til at give dig rabat, venne eller mængderabat. På Staden får du fx kun 1-1,2 g af de allerbedste hvis du køber for en hund.

Kan kun anbefale dig at dyrke det selv, hvis du har mulighed. Det er en skøn hobby, direkte terapeutisk blandt andet.

Hvis du fx får en høst på 400 tørre gram prima grønt, med masser af resin, kan du lave en klump på ca. 30-40g. Og når alt lægges sammen, gro-telt, lys, kulfilter samt el-forbrug, vil det kunne ende på ca 3500-4000 kr for telt og diverse, 1500 for strøm ca i 2 mdr. Og hvis vi nu siger du skal købe 40g højkvalitets Riffman hash, kan du muligvis være heldig at få det til 80-90 kr pr g. Dvs en halv plade på 40g kommer op på 3500,- ved en pris på 85 pr. g. Det kan man kalde en besparelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
smugleren skrev:
Jeg forstår virkelig ikke alt den hate mod Anarkisten, hans indlæg består primært af facts og alligevel bliver han pløjet ned.
I stedet for at i har travlt med at forklare andre hvad de gør rigtigt og forkert så fokuser dog på trådens budskab, som anarkisten er den eneste der har prøvet at besvare

anarkisten er ikke den eneste, i øvrigt er hans bidrag sølle.
hans ideer er lidt hjemmelavede:
quote: "at cirka 80% at alt hvad der ligger på bordene på christiania er fra marokko eller et naboland."
han ved intet om hvor cannabisen kommer fra, ikke nok med det men der er ingen kilder der støtter op om hans hjemmelavede statistikker.

Citat:
Cannabis resin market in Europe
Over half of the cannabis resin seized in the world in 2003 was seized in Spain (727 tons out of 1,361 tons seized) and 100 per cent of the cannabis resin seized in Spain is believed to come from Morocco. Adding in the rest of West and Central Europe accounts for 70 per cent of the global total (947 tons) and another 96 tons
were seized at source in Morocco. Thus, the Western Europe/Morocco cannabis resin market is responsible for just under 80 per cent of global cannabis resin seizures.

The North African expatriate community is an important link in the distribu-tion network for cannabis resin. Some 10 per cent of the people arrested in France in 2003 for traffi cking in cannabis were Moroccan or Algerian, and about 12 per cent of the arrests related to cannabis in Italy were of Moroccans, Tunisians or
Algerians. The main countries identifi ed as sources of cannabis resin are shown in figure XV.

Morocco is said to supply all of the cannabis resin consumed in Portugal and Spain, 82 per cent of the cannabis resin consumed in France, 80 per cent of that consumed in Belgium, 85 per cent of that consumed in Sweden and 70 per cent of that consumed in the Czech Republic. Much of the cannabis resin transits the Netherlands and Spain before being shipped to other countries. The remainder of the cannabis resin supply originates in Afghanistan or Pakistan (e.g. 10 per cent of the cannabis resin consumed in Belgium and 30 per cent of that consumed in the Czech Republic), Central Asia (mostly for the Russian Federation, other members of the Commonwealth of Independent States (CIS) and some of the Baltic countries) or from within Europe (mainly Albania, supplying the markets of various Balkan countries and Greece) (see fi gure XVI).

In Germany, the bulk of cannabis products seized when entering the country in 2003 came from two sources: relatively small shipments (average about 2 kilo-grams) from the Netherlands, or massive shipments (average about 1 ton) directly from Morocco (together amounting to about 3.5 tons, out of 8.6 tons imported).
Spain was also the origin of a signifi cant amount (just under 1 ton) of medium-sized shipments (average 15 kilograms). In 2004, the size of the shipments of cannabis originating in Morocco dropped drastically (to an average of 64 kilograms) and the leading source of cannabis became clearly the Netherlands, responsible for
half of the volume and 78 per cent of the incidents ([190], p. 35).

As noted above, the world’s most signifi cant source of cannabis resin for the Western European market is Morocco. About 80 per cent of cannabis resin seized in Western Europe is estimated to have originated in Morocco. Since cannabis resin is the primary form of cannabis consumed in most of Europe, an analysis of can-
nabis production for the European market must focus on Morocco.

Rapporten er fra 2006, men at ca. 80% af hashen kommer fra Marokko er nok ikke helt ved siden af.

Kilde : UNODC - Bulletin on Narcotics Vol. LVIII Is. 1 & 2 (2006) - Review of the Cannabis situation
http://www.unodc.org/documents/data-and ... 006_En.pdf

Medlem

Lissom alt andet er det steget de sidste 40-50 år, rimelig logisk antagelse. Måske ikke så meget de sidste 10-20 år.
Du kunne få den bedste tjald i 60'erne til få kroner, og nu skal du af med 100 kroner for at få noget der er værd at ryge. Der er dog plader som POLO som gererelt ligger på 50-60 kroner pr g, og denne er "hippie hash", stille og rolig røg uden limonene og andet skidt iblandet. Men det er stadig ikke højeste kvalitet.

Der er jo mange faktorer, såsom hvor mange led det går igennem, god hash kan være billigere end noget andet knap så god hash, som er gået gennem flere hænder end den gode, som dermed kræver flere penge og omvendt. En anden faktor er også hvem man handler hos, er vedkommende villig til at give dig rabat, venne eller mængderabat. På Staden får du fx kun 1-1,2 g af de allerbedste hvis du køber for en hund.

Kan kun anbefale dig at dyrke det selv, hvis du har mulighed. Det er en skøn hobby, direkte terapeutisk blandt andet.

Hvis du fx får en høst på 400 tørre gram prima grønt, med masser af resin, kan du lave en klump på ca. 30-40g. Og når alt lægges sammen, gro-telt, lys, kulfilter samt el-forbrug, vil det kunne ende på ca 3500-4000 kr for telt og diverse, 1500 for strøm ca i 2 mdr. Og hvis vi nu siger du skal købe 40g højkvalitets Riffman hash, kan du muligvis være heldig at få det til 80-90 kr pr g. Dvs en halv plade på 40g kommer op på 3500,- ved en pris på 85 pr. g. Det kan man kalde en besparelse.

jeg plejede at dyrke det selv, så jeg kender godt rutinen, jeg dyrker stadig, men det er min vens have jeg dyrker i når det nu er tid, jeg nørdede at dyrke planter for nogen år siden.

som mit alias nok antyder, så får jeg ikke mit fra staden, jeg har før i tiden solgt meget af mit i staden.
jeg solgte det direkte til pusherne.
jeg fik en ny beskæftigelse, og har derefter rejst verden rundt for at tyde indtægtspotentialerne.
jeg synes verden ser meget anderledes ud nu i dag, frem for for blot 7 år siden.
især med cannabisen, derfor det er lidt sjovt at høre hvor meget folk egentlig ved om prisen her i Danmark.
jeg er blot kommet hjem fra mange års rejse, for få 3 måneder siden.
de ting jeg har set ændre sig i de lande, jeg har boet i.
så gav det kun mening, at hvis det så drastisk har ændret sig på 7 år i andre lande, at det ligeså ville ændre sig her i Danmark.
staden kan jeg godt genkende, med nemo og månen, men på samme tid synes jeg også at de steder har ændret sig enormt.
og hvis priserne ligeså havde ændret sig.
så kunne jeg godt se en mulighed for mig, i den industri, men mere nævner jeg ikke.

Medlem
Brugeravatar

Billede

Medlem

http://troll.me/images/xzibit-yo-dawg/nigga-please.jpg

hvad er så sjovt?

Dedikeret medlem

De fleste af anarkistens informationer kan man jo få hvis man ser nogle af de youtube klips der ligger rundt omkring, ikke angående staden, men informationer om marocco, findes der massere af.

Eftersom usa bidrager til at udrydde planten i marocco, er det nok ikke særlig sandsynligt at 80% af hashen kommer derfra, det fra usa har ihvertfald aldrig været over nogle grænser.

Og jeg kan garantere der ikker er noget hash fra canada i danmark, det ville sku da være spild af penge for dem at fragte det flere tusinde kilometer, istedet for at sælge det til usa, desuden ville de aldrig nogensinde kunne komme ind på det danske marked når vi får vores lort fra fattige lande. det må alle sku da kunne regne ud :D

I sidder i bund og grund og diskuttere om noget totalt ligegyldigt.

du overser hvad Danmark er.
Under Danmark tilhører: grønland, færøerne.
Canada er meget tættere på Danmark, end du lige havde tænkt over.
hvis nogen kommer fra grønland, så kan de muligvis bekræfte eller afkræfte prisfaldet.

desuden så er der masser af fragt der kommer fra Amerika, og Canada.
at udelukke at de fragtskibe ikke indeholder, bare nogle få ton mary jane, det er naivt.

Du har muligvis ret med grøndland, det skal jeg ikke kunne sige, men der bliver ikke importeret hash fra usa eller canada til europa, det må du da selv kunne regne ud, deres priser kan slet ikke konkurrere her.

Det giver absolut ingen mening økonomisk for nogle parter, hverken usa, eller canada. Som påstået smugler må du da vide lidt om sådan noget.....

Medlem
Brugeravatar

Prisen for cannabis i Dk, vil altid svinge en smule... Men et sted imellem 15-30kr dyere

Medlem

Citat:
Du har muligvis ret med grøndland, det skal jeg ikke kunne sige, men der bliver ikke importeret hash fra usa eller canada til europa.

undskyld mig, men hvornår er grønland stoppet med at være europa?

Citat:
Det giver absolut ingen mening økonomisk for nogle parter, hverken usa, eller canada. Som påstået smugler må du da vide lidt om sådan noget

det må du da selv kunne regne ud, deres priser kan slet ikke konkurrere her.

du vil mene at amerikas weed er dyrere end Danmarks?
vejledende men stemmer nogenlunde overens med mine oplevelser:
http://www.priceofweed.com

Dedikeret medlem

"du vil mene at amerikas weed er dyrere end Danmarks?
vejledende men stemmer nogenlunde overens med mine oplevelser:"

Det ligner danske priser hvis man køber udenom rockerforeningerne herunder staden. Så nok ikke det store at tjene på at fragte det til Danmark.
Det afhænger self af hvem man kender og hvor ryge trængende man er. I min omgangskreds er det sjælndent at folk vil have penge for pot - det er noget folk giver gratis for at vise deres elskede sommer projekt frem.
Så det er lige som det skal være..
Har dog også været udsat for et horribelt krav af en som troede han havde fundet guld.. Fnis mon ikke han selv er endt med at ryge det

Moderator
Brugeravatar

Problemet er måske bare cannabis ikke handles på 'det frie markeds' betingelser. Derfor reguleres prisen ikke efter udbud/efterspørgsel. Dealere vil have penge for deres risiko og besvær, og så længe der er kunder uden andre kontakter, så er det sellers marked.

Mht. diskussionen vedr. billig hamp i Grønland og Færørene, så er det mit indtryk at det er nogle af de dyreste steder at købe hamp. Hat været på Island og Færørene, og begge steder har de problemmer med uforholdsmæssige dyrer importvarer, kan ikke se hvorfor hamp skulle være undtagelsen.

Medlem

Citat:
Mht. diskussionen vedr. billig hamp i Grønland og Færørene, så er det mit indtryk at det er nogle af de dyreste steder at købe hamp. Hat været på Island og Færørene, og begge steder har de problemmer med uforholdsmæssige dyrer importvarer, kan ikke se hvorfor hamp skulle være undtagelsen.

spørgsmålet var ikke sammenligning af priser, i forhold til andre lande.
Jeg er godt bevidst grønland har møg dyre priser.
spørgsmålet var om deres priser har ændret sig gennem årene.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
I de sidste 10 år hvor jeg har købt ryger har prisen ikke ændret sig. Kun kvaliteten svinger. Men det er bare min oplevelse.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
I min omgangskreds er det sjælndent at folk vil have penge for pot - det er noget folk giver gratis for at vise deres elskede sommer projekt frem.
Så det er lige som det skal være..

Lige præcis :)
Før jeg selv begyndte at dyrke, fik man det mærmest smidt i nakken, når man købte alm hash.

-John Rooney.

Medlem

jeg plejede at dyrke det selv, så jeg kender godt rutinen, jeg dyrker stadig, men det er min vens have jeg dyrker i når det nu er tid, jeg nørdede at dyrke planter for nogen år siden.

som mit alias nok antyder, så får jeg ikke mit fra staden, jeg har før i tiden solgt meget af mit i staden.
jeg solgte det direkte til pusherne.
jeg fik en ny beskæftigelse, og har derefter rejst verden rundt for at tyde indtægtspotentialerne.
jeg synes verden ser meget anderledes ud nu i dag, frem for for blot 7 år siden.
især med cannabisen, derfor det er lidt sjovt at høre hvor meget folk egentlig ved om prisen her i Danmark.
jeg er blot kommet hjem fra mange års rejse, for få 3 måneder siden.
de ting jeg har set ændre sig i de lande, jeg har boet i.
så gav det kun mening, at hvis det så drastisk har ændret sig på 7 år i andre lande, at det ligeså ville ændre sig her i Danmark.
staden kan jeg godt genkende, med nemo og månen, men på samme tid synes jeg også at de steder har ændret sig enormt.
og hvis priserne ligeså havde ændret sig.
så kunne jeg godt se en mulighed for mig, i den industri, men mere nævner jeg ikke.

Så slet ikke dit nick (:

Canada har et enormt areal der dyrkes på, som du sikkert ved. Men som andre også siger, vil det være lidt af et sats og sejle eller flyve det over Atlanten, i forhold til at sælge det indenrigs eller i USA. Der er dog stadig lange fængselsstraffe i nogle af de stater som ligger op til Canada
Men det er vel ikke til at udelukke, at der er nogle som får et godt tilbud og får sendt lidt Cana-urt til Europa, det går vel begge veje i nogle tilfælde, ligesom at en del af det gode tjald fra Mellemøsten og Nordafrika, i hvert fald før i tiden, blev sendt til USA. Ligesom USA også får en del opium/heroin derfra, selvom det meste af det nok kommer fra Mexico og lande længere sydpå, samt Asien.

Priserne kommer ikke til at ændre sig, medmindre der sker større katastrofer, embagoer, legalisering eller hvis der kommer flere aktører på markedet. Dét at priserne er så relativt fixerede viser blandt andet der er for få store spillere, villige nok til at tjene mindre.

Folk vil have urt og når det er ulovligt vil prisen være stort set fixeret, hvis du handler på gadeplan, medmindre der pludselig kommer store aktører, eller mange små som kan dumpe prisen.
På gaden får du sjældent god-til-høj kvalitet skunk for under 70-80 kr, og det vil være en god handel for de fleste.

Priserne er dog faldet meget i USA, især på Vestkysten, efter dekriminalisering, flere der dyrker, både inde og ude, og den slags.

Hvor du for bare få år tilbage, snildt kunne få $4-6.000 for et pund meget god cannabis, ligger prisen nu på ca $2200 for samme mængde. Du kan fx få 1 QP indo OG Kush for $600. Det er dyrere end her, men ikke meget, 117 kr pr g. Du ville sandsynligvis få det en 10-20 kr. billigere på fx Staden hvis du købte for 3000 kr.

Der er også mange som har fået øjene op for udendørs-skunk fra bl.a Californien og Canada, det har som sagt også fået indoor-prisen til at falde, for hvis det er gode gener, dyrket godt udenfor, kan det være ligeså godt som det dyrket indendøres. I nogle tilfælde endda lidt mere potent og smagfuldt, nogle siger pga solens stråler, jorden osv.

Medlem

Kan efter lidt tid i tænke-tanken godt se, selvfølgelig er markedet globalt i dag, og som der står skrevet i det nedenstående er vietnamesiske dispora "bander" ganske involverede i cannabis dyrkning på globalt plan, det er til at læse i avisen hvert år at der er fængslet vietnamesiske gartnere.
Denne artikel illustrerer det udmærket, borgere i Vietnam betaler op til $45 for éet gram god skunk, indedyrket http://www.wral.com/canadian-weed-finds-export-market-in-asia/13026883/

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]