Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia, jeg har været så uheldig at have fået en hjerneblødning. Hvilket gav mig stærke kramper, migræne og meget uregelmæssig hjerterytme på grund af amfetamin.
Jeg blev lagt i respirater og lægerne var ved at miste mig flere gange den nat. Hvilket har gjort jeg har fået en stor frygt for Amfetamin, og Coke. Jeg fik at vide jeg ikke må drikke den næste måned og skulle holde mig fuldstændig i ro de næste 2 uger mindst, før jeg må gå på arbejde eller lign. igen. Derudover fik jeg også at vide at hvis jeg tog Amfetamin igen, ville der være en stor chance for at blødningen ville springe op igen, og denne gang ville mine chancer for at klare den være minimale.

Mit spørgsmål er så, hvad med andre psykedeliske stoffer som evt. svampe, lsd, ketamine osv? Hvad kan jeg klare og hvad kan jeg ikke?? og hvad med Cannabis hvilket jeg har røget på næsten daglig basis de sidste par år.

Kun svar fra folk der ved noget på det her punkt, da jeg bare ikke skal have forkerte råd!! Da det er ret seriøst. Men jeg holder selvfølgelig de næste par måneder, tænker på i al fremtid. og jeg kan jo ikke rigtigt spørge min læge, og har ikke kunne finde noget om det på nettet.

På forhånd mange tak :)!

Senest rettet af GeForceHAF 01 okt 2013 23:42, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor kan du ikke rigtig spørge din læge?

Medlem

Så du føler ikke, at du skal stoppe helt med andre stoffer, selvom du har fået en hjerneblødning af at tage for meget amf?? Jesus christ.....

Junior medlem

Kan jeg vel også godt, men ved ikke hvordan reaktionen bliver. og hvor meget en læge skal holde tæt med det? Min familie osv. var selvfølgelig også involveret og de skal jo helst ikke høre det.

Derfor jeg ville spørger jer herinde.

Junior medlem

Urben1 jeg tog ikke for meget amf, under 200mg. chancen er der bare altid fik jeg at vide. og har aldrig haft en overdosis eller ''bad trips'' som sådan. Fik at vide at det var ren uheld. og det kan forekomme ved hvem som helst. Men har også tænkt mig at stoppe med alt der øger blodtrykket voldsomt.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Der er et begreb, der hedder Set & Setting.. Og med en tidligere hjerneblødning at spekulere på, er jeg ikke helt overbevist om, at dit Set er særlig optimalt, så det ikke er for smart at tage psykedeliske stoffer..
Rent fysisk er der måske ikke den store risiko, sålænge de ikke er for hårde ved kredsløbet, men det er jo svært at sige. Og når du siger at "chancen er der altid", hvorfor så tage en ekstra risiko?
Hvis jeg var dig, ville jeg finde en anden hobby end stoffer, og være glad for at være sluppet med helbredet nogenlunde intakt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Urben1 jeg tog ikke for meget amf, under 200mg. chancen er der bare altid fik jeg at vide. og har aldrig haft en overdosis eller ''bad trips'' som sådan. Fik at vide at det var ren uheld. og det kan forekomme ved hvem som helst. Men har også tænkt mig at stoppe med alt der øger blodtrykket voldsomt.

Først og fremmest tillykke med at have overlevet hjerneblødningen og stadig have dine kognitive evner intakte!

Er risikoen der altid for at få hjerneblødninger ved indtagelse af amfetamin?
Hvem har fortalt dig at det var rent uheld og at det kan forekomme ved hvem som helst?

Jeg ved godt det er sur bagdel at skulle opgive det, men jeg vil bestemt mene at hvis man først har oplevet én hjerneblødning, bør man undgå alt der kan stresse kredsløbet mere end højst nødvendigt for endnu et anfald ville virkelig være slemt.
Du siger du har familie? Har du børn? Pas på dig selv! :)

Junior medlem

Først og fremmest tillykke med at have overlevet hjerneblødningen og stadig have dine kognitive evner intakte!

Er risikoen der altid for at få hjerneblødninger ved indtagelse af amfetamin?
Hvem har fortalt dig at det var rent uheld og at det kan forekomme ved hvem som helst?

Jeg ved godt det er sur bagdel at skulle opgive det, men jeg vil bestemt mene at hvis man først har oplevet én hjerneblødning, bør man undgå alt der kan stresse kredsløbet mere end højst nødvendigt for endnu et anfald ville virkelig være slemt.
Du siger du har familie? Har du børn? Pas på dig selv! :)

Tak skal du have!

Lægen på hospitalet sagde til mig at det var noget de så ofte på grund af amfetamin, og det er ligemeget om det er rent eller urent, chancen er der altid. Faktisk jo ''bedre'' kvalitet jo større chance.
Han sagde også mine chancer ville blive forøget drastisk efter jeg har haft det en gang, men han nævnte kun Amfetamin.

Grunden til jeg tænkte jeg måske godt kunne fortsætte engang imellem er jo at stoffer som LSD osv. påvirker nogle helt, helt andre ting i kroppen. og som der jo står på nettet har man aldrig registreret dødsfald på stoffer som LSD eller Cannabis. Så tænkte det måske ikke havde noget med hinanden og gøre.

og nej jeg har ikke børn, mente mere forældre søskende osv.
Jeg mener også selv jeg altid har passet på mig selv, og har aldrig gået i så høj dosis jeg ville kunne få over dosis. Jeg har bare været meget uheldig. :)

Junior medlem

Der er et begreb, der hedder Set & Setting.. Og med en tidligere hjerneblødning at spekulere på, er jeg ikke helt overbevist om, at dit Set er særlig optimalt, så det ikke er for smart at tage psykedeliske stoffer..
Rent fysisk er der måske ikke den store risiko, sålænge de ikke er for hårde ved kredsløbet, men det er jo svært at sige. Og når du siger at "chancen er der altid", hvorfor så tage en ekstra risiko?
Hvis jeg var dig, ville jeg finde en anden hobby end stoffer, og være glad for at være sluppet med helbredet nogenlunde intakt

Jeg kan sagtens se din pointe.

Men grund til det skete var på grund af mit blodtryk steg alt for meget, på alt for kort tid. Hvilket startede blødningen.

Så tænker at stoffer der ikke sætter blodtrykket for meget, eller for hurtigt op. Ikke gør det store. Selvfølgelig med forsigtighed og kun sjældent :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Er sgu ked af at sige det til dig, men set med friske øjne på din sag, så er det sgu en no-brainer den her.. :(
Kan godt være du har haft det sjovt på syre og tjald, men hvorfor... hvorfor tage chancen??

Junior medlem

Er sgu ked af at sige det til dig, men set med friske øjne på din sag, så er det sgu en no-brainer den her.. :(
Kan godt være du har haft det sjovt på syre og tjald, men hvorfor... hvorfor tage chancen??

Altså jeg kan godt se du har fuldstændig ret. Men hvis du er lidt ligesom mig, så er det en hobby jeg går en del op i.
og har haft nogle fede aftener med drenge med.

og jeg fik og vide jeg kunne drikke alkohol som altid, om 1 - 2 måneder. Så når jeg kan drikke alkohol, må jeg vel i det mindste også kunne ryge lidt. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Jeg ville ikke mene at cannabis som sådan ville kunne skade noget, dog skal du være opmærksom på at rygning generelt ikke er skidesmart ifht blodpropper etc, så måske du skulle overveje en vaporizer hvis du endelig skal ryge - Altså skære smøgerne fra dit mix, og ryge det rent. Men altså, jeg er ikke læge, så mine to cents er måske ikke skide meget værd. Synes du skal vende den med din egen læge, de har trods alt tavshedspligt.

//Cannabis kan påvirke blodtrykket og derfor er ovenstående udsagn ret skråsikkert. Hilsen, deres Moderator.//

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beyond Fractals
Citat:
Synes du skal vende den med din egen læge, de har trods alt tavshedspligt.

Synes jeg bestemt også, er den bedste idé! :)

Junior medlem

Jeg må tage den til lægerne men tak for feedback ;) men stadig hvis nogle ved noget må i endelig skrive!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Må jeg spørge om hvor mange gange du havde taget amf, før at dette skete? Det lyder skam ikke behageligt.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Puha, efter at ha' læst dine 'Fuck ups', og du siger sådan, så ville jeg sgu høre efter :wink:

Dedikeret medlem

Hvad med at tage livet op til overvejelse og tage til nogle møde i NA det virker for nogen og det kunne være det var noget for dig - som en ny hobby?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jeg har eksperimenteret lidt med et pulsur, og har fundet ud af, at min puls godt kan stige til over 100+ BPM, når jeg ryger cannabis. Min hvilepuls ligger på ca. 60.

Derfor vil jeg, tro at blodtrykket ligeledes stiger.
Måske er det bare min krop der reagerer sådan, men overvej det lige en gang til. Selvom det "bare" er tjald. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Efter at have tænkt endnu mere over det, vil jeg sige at det ville være uansvarligt at rekommanderer et rusmiddel efter hvad du har været igennem.
De fleste stoffer påvirker blodtrykket på den ene eller anden måde, og specielt svampe og LSD har mig bekendt stor indflydelse på blodgennemstrømningen i hjernen.

Det er virkelig ikke for sjov når sådan noget sker, og jeg kan ikke rigtig greje hvorfor lægen har givet dig den undskyldning at det kunne ske for enhver.
Det virker mest af alt som en skræmmekampagne fra lægens side af.

Ingen på boardet har den nødvendige viden og indsigt i din sag til at kunne udtale sig sikkert om det.
Som sagt tidligere, er det noget du skal snakke med egen læge om, hvis du alligevel vælger at trodse vores råd.

Lægen har tavshedspligt, så du bliver ikke retsforfulgt eller lignende.

/låst

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]