Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 09:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MXE
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
OIoioi board

Hvem kan fortælle noget om MXE?
Hvad bør man være opmærksom på?
Hvilke combos bør man undgå?
Hvilke combos er fine?
Kan cannabis forstærke rusen?
Hvor meget minder det om ketamin?
Hvordan virker de ens, og hvordan er de forkellige (Keta MXE)?
Nogen der har oplevet tømmemænd eller lettere depri tilstand?

Håber nogen kan svare på mine sprørgsmål

Titel: Re: MXE
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
MXE er en ketamin analog, og har en halveringstid på 3-6 timer.
Du bør undgå at blande det med stimulanser. Især serotogenics.
Cannabis forstærker rusen ekstremt meget, og gør den en tand mere psykadelisk - og rodet.
Det minder ret meget om ketamin, dog føler jeg at det er mere mekanisk.. Og mere psykadelisk (foruden k/m-hole doser)

Tømmermænd har jeg aldrig oplevet. Tværtimod har det en lækker antidepressiv virkning på mig, i dagene efter. ( som ketamin også har)

Håber det hjalp en smule :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Til forskel fra ketamin hvor man bliver totalt lammet, hvis man tager nok, bliver man ikke motorisk hæmmet på samme måde med MXE. Det kan være skyld i at man får taget lidt for store mængder, så pas på med redoseringer. Alting bliver bare mærkeligere og mere manisk som dosen stiger.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det har en manierende effekt på mig, og så gør det noget virkelig underligt ved ens hørelse. Det minder lidt om en flanger-effekt. Et hypnotikum i lave doser, ca. 20 mg for mig. Her kan jeg blive fuldstændig opslugt af et billede eller en film. Introvert/mindfuck stadie ved doser 40mg +

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg var sgu ikke imponeret da jeg prøvede det.. Synes mest det gav en tåget forvirring, uden at være ret spændende. Det hjalp hverken at give sig helt hen til det, eller prøve at prøve at samle sig sammen.. Imo en åndsvag rus. Jeg ville til hver en tid vælge ketamin eller undvære.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lave doser = fantastisk til at lave ting på; VJ'e, musik, danse, være social, tegne etc.
Høje doser = prøv dig frem, det god mindfuck og forvirrende. Meget åbenbarende på en fucked måde.
Og som Fiskaliffen siger, så er doser på 15-40 mg (for mig) rigtig godt til at se film på; gerne Disneys Fantasia 2000 eller en anden smuk film uden for meget handling. Det går ikke at skulle følge med i noget, det er et dødfødt projekt.

Vær opmærksom på, at det potentierer (er det overhovedet et ord) utrolig meget med sig selv, og tager ca. 20-30 min før det virker. Så hvis du ikke lige kan mærke det efter et par minutter, og tager mere, så rammer det nærmest dobbelt så hårdt imo.
Og der er latterlig synergi mellem MXE og alkohol/cannabis; de forstærker begge MXE meget, hvorfor man skal være lidt varsom.

Har aldrig oplevet psykiske tømmermænd, men er ofte mega slatten og træt i kroppen dagen efter et binge, fordi det vist nok skulle være fire gange så bedøvende som ketamin (ifølge historien om hvorfor/hvordan det blev udviklet). Husk at spise lidt lidt ;D

Ketamin, i k-hole doser, er meget 'sind adskilt fra krop', hvilket ikke kan overføres til MXE, fordi det vist nok er en del mere dopaminpræget, således at man sagtens kan gå rundt på høje doser og lave ting, hvilket ikke er specielt anbefalelsesværdigt, da ens motoriske evner og ditten og datten er kraftigt nedsat lol. Det vil du finde ud af.

De gør lidt det samme ved en rent motorisk og i forhold til lydoplevelsen, men MXE varer længere tid + man kan gå rundt på det, og der findes et M-hole men det er meget anderledes end k-hole.

Når man lige lærer at bruge MXE ordentligt, er det no shit fantastisk. Og går sindssygt godt med mange andre stoffer, primært psykedelika og ketamin.

Men det er jo bare min mening.

Bare ikke bland med stimulanser/serotoninreleasers etc!! Giver ingen speciel øget rus og skulle have alvorlige bivirkninger.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Tak for svarene.

Så MDMA, amf, coke, osv. er no-go. Andre typer psychedelics kan godt kombineres. Alkohol/cannabis forstærker rusen (det samme sku være tilfældet med opiater) Hvad med N2O?

Ja apropo den historie. Jeg har hørt at en person udviklede MXE fordi vedkommende havde kroniske rygsmerter, og fandt ud af at ketamin virkede godt på smerterne. Men fordi ketamin varighed er rimelig lav, udviklede vedkommenden MXE. Er det samme historie du har hørt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Den skulle være god nok, Snufkin. Samme baggrundshistorie jeg har læst. Og går N2O ikke godt med alt, mere eller mindre?
Jeg har selv prøvet at kombinere MXE og 2C-I. Det blev ganske underholdende omend meget forvirrende.

Medlem

Vær opmærksom på den lange halveringstid ift. ketamin når du redoserer. Når effekten fra et k-hole og rusen forsvinder, så har du stadig en del MXE i kroppen selvom du måske ikke føler dig så påvirket. Så vil fraråde at tage mange K-hole doser inden for en kort periode.

På mange måder minder det om ketamin udover at det er mere potent (brug mindre doser, end når du tager ketamin,), virkningen tager lidt længere tid at indfinde sig, og så synes jeg mxe modsat ketamin giver en lidt mere behagelig/afslappende følelse i kroppen. Den største ulempe ved MXE ift. ketamin er den lange halveringstid, så den der bedøvende eftereffekt man har i kroppen efter rusen er forsvundet, den bliver hængende en del længere.

Generelt er stærke dissociativer som ketamin og MXE ikke de nemmeste at kombinere med, da de deres effekt meget nemt kan dominere det andet stof. Man kan vel godt tilføje små doser som et supplement til noget andet, hvis man ønsker at tilføje en svag dissociativ følelse eller eufori.

Jeg har dog rigtigt gode erfaringer med, at taget noget psykedelisk med ned i et k-hole. Især da de for mig ofte godt kan være ret grå og kedelige. Et phenetylamin som 25i-NBOME som er meget visuel med typisk meget klare og detaljerede mønstre. Samtidigt effekten på ens sind relativ mild.
Det kan virkelig gøre et ellers sterilt og mørkt k-hole til noget af en fest :D

En masse andre psykedeliske stoffer er sikkert også gode, men jeg vil nok gå efter et hvis visuelle egenskaber jeg godt kan lide.

Medlem
Brugeravatar

Det virker klart bedst oralt, ved ikke hvorfor, men indtaget oralt er der ikke den samme tunge "keta" følelse. Der er langt større eufori, flere følelser, og en "connectedness" med omverden som er lidt svær at forklare :) musik og film bliver også bedre oralt.

En god startdose er 25-35mg i et shotglas toppet op med vand.

Medlem
Brugeravatar

Angående kombinationer kan jeg klart anbefale at kombinere det med psycheliske stoffer. Det kan godt blive noget forvirrende, men visuelt er det virkelig nice. Samtidigt kan den anspændthed, nærmest nervøsitet, man nogle gange kan have i kroppen på de psychedeliske stoffer overtages af mxe'ens varme. Bare man husker at holde doserne lave ift. hvis man tog tingene hver for sig, ellers kan det nemt blive for meget.

Tog på et tidspunkt 25 mg 4-ho-met og 40 mg mxe på samme tid. Blev ramt samtidigt af begge ting efter 15-20 minutter, hvilket var alt for overvældende i starten - især i kraft af dosernes størrelse, og jeg blev blæst helt væk. Så en anbefaling er klart også at dosere forskudt. (Duh! - var bare lidt careless). Og så nok også være varsom med især tryptaminerne, da de i sig selv kan være ret mørke.

2c-x'erne (også NBOMe'erne) går rigtig godt med MXE til gengæld. Ikke meget mindfuck og vilde visuals.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med MXE i kombination med Kratom. En lille dosis Kratom, ca. 2/3 af hvad jeg normalt indtager.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvem kan fortælle noget om MXE?
Det kan jeg.

Hvad bør man være opmærksom på?
Det kan virke "moreish" og pludselig er man alt for blæst

Hvilke combos bør man undgå?
Undgå at kombinere med SRA's

Hvilke combos er fine?
Jeg er rigtig glad for MXE sammen med psykedelia.

Kan cannabis forstærke rusen?
Meget, det kan ekstrem hurtigt blive meget uoverskueligt.

Hvor meget minder det om ketamin?
Mindre "lammende" ellers er det svært at sætte finger på.

Nogen der har oplevet tømmemænd eller lettere depri tilstand?
Jeg oplever altid at være i godt humør og føle mig tættere på andre mennesker efter MXE.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

^^Enig i alle punkter. Angående cannabis-comboen kan en smule weed sagtens bruge til at forstærke en lav-dosis mxe rus. Man skal dog være forsigtig. Har prøvet, på mxe og efter en god gang ryger, at blackoute i et par sekunder, hvilket medførte at jeg faldt med hovedet ned i et bord. Av

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal tage det oralt. Og IMO gør det sig bedst i lave doser

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Enig i ovenstående. personligt går jeg ikke længere over 20 mg. da jeg synes rusen i højere doser får et djævelsk manisk twist og jeg får nogle fandeivoldske impulsive tanker som skræmmer mig lidt efterfølgende, for jeg var ret tæt på at handle på dem.

Medlem
Brugeravatar

Synes også mxe holder 100% insuffleret.

Og ville da vove at påstå at der er meget at hente i doser over 20 mg.

20 mg kan være rigtig godt til mange ting, men man får også en meget subtil rus. Og ja, det bliver nemt manisk på højere doser, men det kan anbefales at prøve højere doser når man kender stoffet. Ihvertfald hvis man vil opleve et M-hole, hvilket er en helt speciel oplevelse. Eller blot sidde og se en Science-fiction film og blive godt og grundigt mindfucked.

Senest rettet af 2tilbage 02 sep 2013 16:59, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
MXE er en ketamin analog, og har en halveringstid på 3-6 timer.

Har du en kilde på halveringstiden? :)

Snufkin, IME er hullet på MXE længere, vildere og mere farverigt. Til gengæld varer det nogle gange lidt for lang tid efter hullet...

MXE + serotonin udløsere er no-go som andre har nævnt, men MXE + psykedelika går rigtigt godt i kombination!
MXE + 4-aco-dipt f.eks er nok noget af det mest visuelle jeg nogensinde har oplevet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ja apropo den historie. Jeg har hørt at en person udviklede MXE fordi vedkommende havde kroniske rygsmerter, og fandt ud af at ketamin virkede godt på smerterne. Men fordi ketamin varighed er rimelig lav, udviklede vedkommenden MXE. Er det samme historie du har hørt?

http://www.vice.com/read/interview-with ... -704-v18n2

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]