Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Det kan være tilfældigt, men mange folk jeg har kendskab til med svær psykisk sygdom har haft et stor forbrug af amfetamin og cannabis. Det er vist nok neurotoksisk i selv terapeutiske doser, altså langt i doser der typisk kan ligge langt lavere end hvad nogle rekreative brugere benytter. Mange vælger at blande det med alkohol hvilket kan maskere en andel af bivirkningerne ved den voldsomme stimulering, men det øget presset på kroppen og sindet.

Jeg har selv haft perioder hvor jeg følte jeg behøvede det for at have en fed bytur, typisk i perioder hvor jeg har haft lyst til social liv, men ikke haft overskud til det. Nedturen blev værre af denne årsag. Jeg har lovet mig selv aldrig at røre det igen. Det er ikke det værd. Selvom man føler sig som en stjerne i byen, så kan man faktisk risikere at ligne en stjernepsykopat. Amf typer er nemme at spotte i byen. Kig efter folk med øjne der flakker, kæber der rasler imens der bliver plapret løs. :)

Svar med citat  
Junior medlem

CITAT: "Jeg har lovet mig selv aldrig at røre det igen."

FANTASTISK god beslutning!!

:D

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg har taget det. Jeg har elsket det. Jeg har hadet det. Hold kæft hvor har jeg haft det sjovt, men tanken om at skulle indtage det igen er afskyelig og frastødende.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pøj hvor er jeg glad for jeg er færdig med amfetamin.
Fest, optur og overskud i 10 timer.
Nedtur, kvalme, ingen appetit og kan ikke sove i 1-3 døgn....

Bvadr..

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan være tilfældigt, men mange folk jeg har kendskab til med svær psykisk sygdom har haft et stor forbrug af amfetamin og cannabis. Det er vist nok neurotoksisk i selv terapeutiske doser, altså langt i doser der typisk kan ligge langt lavere end hvad nogle rekreative brugere benytter. Mange vælger at blande det med alkohol hvilket kan maskere en andel af bivirkningerne ved den voldsomme stimulering, men det øget presset på kroppen og sindet.

Jeg har selv haft perioder hvor jeg følte jeg behøvede det for at have en fed bytur, typisk i perioder hvor jeg har haft lyst til social liv, men ikke haft overskud til det. Nedturen blev værre af denne årsag. Jeg har lovet mig selv aldrig at røre det igen. Det er ikke det værd. Selvom man føler sig som en stjerne i byen, så kan man faktisk risikere at ligne en stjernepsykopat. Amf typer er nemme at spotte i byen. Kig efter folk med øjne der flakker, kæber der rasler imens der bliver plapret løs. :)

Der har været snak herinde om fyre der tog det dagligt i en måned eller mere måske, i små doser, til fysisk arbejde, og aldrig er kommet sig over de psykiske problemer det medførte.

Amfetamin er seriøs shizniz

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Jeg har taget det. Jeg har elsket det. Jeg har hadet det. Hold kæft hvor har jeg haft det sjovt, men tanken om at skulle indtage det igen er afskyelig og frastødende.

+1 og alligevel sku jeg lige prøve og smage lidt her forleden.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Forstår ikke den hate der bliver kørt mod amfetamin, imo er rusen ganske behagelig, man skal bare starte tidligt på dagen ikke tage sindsyge doser af det, og helst have nogen benzoer liggende til at komme ned på igen.

Det eneste minus ved amfetamin er den meget lange halveringstid - 10-13 timer :(

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Hm.... jeg synes helt sikkert amfetamin har sin eksistensberettigelse. Det er selvfølgelig farligt i for store doser, for det er jo neurotoksisk (ligesom koffein i øvrigt også er det). Og så kan det i øvrigt være meget farligt at blande med "store mængder af) alkohol.

Jeg bruger det til at give mig noget ekstra energi når jeg skal udføre et hårdt stykke arbejde (læs: skrive en lang rapport; jeg er studerende) over et kort stykke tid. Smid lidt amfetamin ind i blandingen og så kan du arbejde hele natten uden at blive træt. Det er sgu da smart, og langt, langt mere behageligt en kaffe, fordi det IMO har en noget lavere body-load. Det sker også at jeg tager en lille bane hen på natten hvis det bare er et smadder-godt selskab og jeg har lyst til at holde det kørende lidt længere.

MEN selvfølgelig har det en downside. Alle stoffer har jo en pris.... ikke? Og når man "låner" noget energi, kommer man til at skulle betale det tilbage på et tidspunkt. Og det kan jo ske med en ekstra lang søvn, eller en mindre depressiv periode hvis man er disponeret til det. Og jo længere man holder den kørende, jo højere pris betaler man. En enkelt nat på amfetamin og jeg er brugt. Flere nætter uden søvn og jeg bliver en ubrugelig zombie, og det er fanme ikke rart..... så alt med måde.

Et andet stort problem er jo at det meste af det amfetamin, vi får på gadeplan er blandet op med....... lort. Koffein, tror jeg, er vist en af de hyppigste tilsætningsstoffer. Og det er virkelig synd, for ren amfetamin, og nu taler vi renheder på over 90%, er IMO en klar og ren følelse af friskhed og energi. Det er jo fint nok i sig selv, men hvis man misbruger det bliver det selvfølgelig en bitch :)

Svar med citat  
hej nu har jeg taget det i lidt tid og jeg syntes nemt man kan prøve det en gang så skal det osse være med nogle man kender rigtig godt og stoler på fordi ellers kan man ikke stole på hvad der er i det og jeg syntes ikke det er farligt

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]