Hm.... jeg synes helt sikkert amfetamin har sin eksistensberettigelse. Det er selvfølgelig farligt i for store doser, for det er jo neurotoksisk (ligesom koffein i øvrigt også er det). Og så kan det i øvrigt være meget farligt at blande med "store mængder af) alkohol.
Jeg bruger det til at give mig noget ekstra energi når jeg skal udføre et hårdt stykke arbejde (læs: skrive en lang rapport; jeg er studerende) over et kort stykke tid. Smid lidt amfetamin ind i blandingen og så kan du arbejde hele natten uden at blive træt. Det er sgu da smart, og langt, langt mere behageligt en kaffe, fordi det IMO har en noget lavere body-load. Det sker også at jeg tager en lille bane hen på natten hvis det bare er et smadder-godt selskab og jeg har lyst til at holde det kørende lidt længere.
MEN selvfølgelig har det en downside. Alle stoffer har jo en pris.... ikke? Og når man "låner" noget energi, kommer man til at skulle betale det tilbage på et tidspunkt. Og det kan jo ske med en ekstra lang søvn, eller en mindre depressiv periode hvis man er disponeret til det. Og jo længere man holder den kørende, jo højere pris betaler man. En enkelt nat på amfetamin og jeg er brugt. Flere nætter uden søvn og jeg bliver en ubrugelig zombie, og det er fanme ikke rart..... så alt med måde.
Et andet stort problem er jo at det meste af det amfetamin, vi får på gadeplan er blandet op med....... lort. Koffein, tror jeg, er vist en af de hyppigste tilsætningsstoffer. Og det er virkelig synd, for ren amfetamin, og nu taler vi renheder på over 90%, er IMO en klar og ren følelse af friskhed og energi. Det er jo fint nok i sig selv, men hvis man misbruger det bliver det selvfølgelig en bitch