Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 13:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Lige en af de korte:
En af mine gamle kammerater smider eks. amfetamin i fryseren når han ved han ikke skal bruge det før om nogle måneder.

Hvor længe kan amfetamin, ketamin, kokain etc holde sin styrke uden man bør ty til nedfrysning? Snakker vi år eller få måneder?

Medlem

Der er ingen grund til at fryse sine stoffer.

Hvis det opbevares lufttæt ved stue temperatur, uden direkte sollys og uden fugtighed, kan det holde i flere år. Efter nogle år vil stofferne dog falde i potens, men de kan stadig indtages.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Jeg tror heller ikke på den med at fryse sine stoffer.
Tror bare der er en snedig dude der har tænkt over hvor godt han kunne skjule sine stoffer når han ikke skulle bruge dem:)

Medlem

Jeg tror heller ikke på den med at fryse sine stoffer.
Tror bare der er en snedig dude der har tænkt over hvor godt han kunne skjule sine stoffer når han ikke skulle bruge dem:)

Hvad er det du ikke tror på? Fryseren er klart det bedste sted til opbevaring af knirk... Men hvis det kun er et par måneder det gælder, er et mørkt sted omkring stuetemperatur helt fint for langt det meste.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Er det mig der husker forkert, eller findes der ikke en "effekt" der siger at for hver 10. grad du sænker temperaturen halveres hastigheden hvorved stoffet nedbrydes??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Er det mig der husker forkert, eller findes der ikke en "effekt" der siger at for hver 10. grad du sænker temperaturen halveres hastigheden hvorved stoffet nedbrydes??

Alle stoffer har forskellige reaktionshastigheder. Jeg tror også det er forskelligt hvor påvirkelige disse reaktionshastigheder er overfor temperatur ændringer. Men kulde har såvidt jeg ved altid en "inhibitor" effekt på reaktionshastigheden, altså får stofferne til at reagere langsomere/giver en længere halveringstid. Varme er derimod med til at øge reaktionshastigheden og det er der også andre parametre der kan. F.eks. vil fugtig luft også øge reaktionshastigheden, fordi er mere vand i og dermed er der mere af en af reaktanterne i reaktionen der foregår. Finfordelingsgraden har også noget at sige, altså hvor stor en overflade stoffet har. F.eks ville det tage længere tid at opløse 10 g sukker som sidder sammen i en krystal i et glas kogende vand, end det vil at opløse 10 gram sukker som er knust til flormelis i det samme glas kogende vand.

Dette er hvad jeg husker fra kemi på B niveau. Men ved ikke om jeg husker forkert.

P.S. nu gik jeg vidst i detajlen, er lidt skæv også blev det helt sjovt at genopfriske noget gammel viden.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvordan med LSD? Det har jeg hoert skal opbevares i fryseren, men jeg har ikke set en egentlig kilde paa det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvordan med LSD? Det har jeg hoert skal opbevares i fryseren, men jeg har ikke set en egentlig kilde paa det.

Det er ikke nødvendigt, køleskabet er nok. Det vigtigste er du opbevare det lufttæt, mørkt og under stuetemperatur. Har læst om folk der har viklet deres tapper ind i alu folie og lagt dem ind i en tyk bog - efter flere år virkede mærkerne stadig, uden mærkbar tab af potens :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Admin
Brugeravatar

Jeg synes også, det er overkill at opbevare sine stoffer i fryseren. Efter min erfaring kan det meste holde sig årevis ved stuetemperatur i et mørkt skab. Med det sagt, så tror jeg da ikke det skader at opbevare sine stoffer i fryseren. Medmindre det er opløst i noget, så kan det godt føre til problemer.

Men husk at lade beholderen opvarme til stuetemperatur, før du åbner den. Ellers vil der komme kondensvand på stoffet, og så kan det godt få kortere levetid.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men husk at lade beholderen opvarme til stuetemperatur, før du åbner den. Ellers vil der komme kondensvand på stoffet, og så kan det godt få kortere levetid.

Dette er kun nødvendigt hvis beholderen er opbevaret i fryseren, og ikke i køleskabet.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Admin
Brugeravatar

Det gælder egentlig også for stoffer, som er opbevaret i køleskab. Har du aldrig set dug på mælkekartonen, efter den kom ud af køleskabet? :)

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Jeg har hash olie og bho i fryseren :) Synes det rart med nogle faste produkter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det gælder egentlig også for stoffer, som er opbevaret i køleskab. Har du aldrig set dug på mælkekartonen, efter den kom ud af køleskabet? :)

Det er faktisk rigtig nok, har bare aldrig oplevet det som et problem når det kommer til stoffer? :P

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]