Tak Khazim - det rart at høre og få et skulderklap!! =)
Angående risoliderne, så er det ikke MIN egen læge der er tale om. Det er det misbrugscenter jeg er tilknyttet's læge. Og de er åbenbart meget strikse med hvad de udskriver (skal de selvfølgelig også være), men 4x10mg risolid om dagen er bestemt ikke meget når man lige har endt et misbrug med genstande på op til 30-40 stykker om dagen! Men jeg er egentlig kommet frem til følgende: Jeg har været ond ved min krop og gjort nogle dumme ting, så nu må jeg mærke medaljens bagside naturligt og ikke fyldt med medicin. På en måde er det rart når jeg får svedtur, uro og lidt rysten for så ved jeg kroppen er igang med det som den skal! Ved det lyder underligt =)
Og jeg har endnu ikke rørt noget. Har haft min Tlf slukket i nogle dage nu, for ikke at kunne blive fristet. Jeg er stadig skrøbelig hvad det angår jo. Så jeg holder mig mest for mig selv, pånær min familie. Go dag =)
Hej igen.
Hvad du har præsteret indtil videre synes jeg bestemt kræver et skulderklap og vil gerne fortsætte i dag. Det lyder slet ikke underligt med din tankegang mht. abstinenserne, slet ikke.
Jeg tror mange kender til den følelse og jo længere tid man kan holde fast i den, jo bedre er det!

Nej, 40 mg Risolid daglig er dælme ikke meget, taget i din betragtning.
Har du prøvet at snakke med din egen læge om at få suppleret op ved siden af? Man kan godt få udskrevet recepter fra forskellige læger på samme tid.
Måske er din egen læge mere forstående, hvis du forklarer om hvilken mængde alkohol du har været oppe i, og hvordan dine tanker er omkring tilbuddet af 40 mg Risolid.
Jeg er ret træt af at høre at det er en læge der er tilknyttet et misbrugscenter der ikke ønsker at lytte noget mere til borgerne.
Desværre har jeg set en tendens de sidste par år der viser at der bliver holdt mere og mere øje med lægernes ordinationer fra regeringens side, hvilket har medført at mange læger er blevet markant mere stram i receptblokken når der er tale om benzodiazepiner, da embedslægen virker ret streng på det punkt.
Hvis en læge "bliver taget i" at udskrive for mange benzoer, så kan vedkommende risikere at miste retten til at udskrive nogle eller alle lægemidler, hvilket selvfølgelig gør dem markant mere eftertænksom når de skal udskrive noget.
Jeg tror specielt det er gældende på et misbrugscenter, da der nok er endnu mere fokus på det dér, end ude i den almene praksis.
Når det er sagt, tror jeg at man kommer langt med at presse på og insistere gentagne gange.
Insistere på at dosis absolut ikke er korrekt og at du vitterligt ikke er symptomlindret.
Hvis du endelig selv skal foreslå en anden behandling, så gå uden om de "alment kendte misbrugte benzoer" og spørg om du kan få Oxapax.
Jeg har _på fornemmelsen_ at det vil have mindre risiko for at lyde som et suspekt forsøg på at fiske flere tabletter ud af lægen, men som et reelt råb om hjælp.
Hvis du altså ændrer holdning og vil tilbage til en midlertidig hjælp.

Du klarer det vildt flot, jeg synes også det lyder som en rigtig god idé at få slukket telefonen et par dage og trække sig lidt tilbage.
Nogle gange er tiden bare til at passe på sig selv og give plads til at kunne hele op igen. Du har trods alt været igennem en hæftig omgang, men det bliver bedre. Det lover jeg!