Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Godt du stadig er her Blodsplat ;)

Har du snakket med lægen om noget beroligende i stedet for alkoholen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Godt du stadig er her Blodsplat ;)

Har du snakket med lægen om noget beroligende i stedet for alkoholen?

Ja, det har jeg. Lægen vil udskrive risolid til mig, hvis jeg ønskede det. Men det har jeg været på nogle før, til at tage trangen. Men de hjælper ikke på mig, ihvertfald ikke i de doser jeg må få.

Jeg har ikke drukket noget siden igår ved 15-16 tiden. Og jeg prøver at holde mig fra det idag også! Det ville være en sejr i sig selv for mig =)

Junior medlem

jeg syntes også du skulle søge samtaler med en psykiater ang. din angst! Hvorfor? Der findes idag typer af medicin, imod angst, som ikke sløver/doper dig. Det har jeg taget i 13år og hjælper mig helt fantastisk! Det dæmper angsten, men passivisere dig ikke, tværtimod!! Det giver den ro, som giver dig overskud til at rydde op i dit liv!

Junior medlem

Den medicin jeg tager er antidepresiv medicin, som OGSÅ virker imod angst!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hvad hedder din medicin oldman?

Junior medlem

min medicin er seoxsat. Det er det orginale, kopien af det hedder paraoxitin. (stavning måske ikke helt præcis)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
min medicin er seoxsat. Det er det orginale, kopien af det hedder paraoxitin. (stavning måske ikke helt præcis)

Seroxat og Paroxetin :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det gør mig ondt at høre blodsplat. Men det er fedt du kæmper imod! Jeg synes det er utroligt du kan være så velformuleret og fornuftig at høre på, samtidig med et så massivt misbrug.
Jeg er sikker på, at hvis du vil kan du komme ud af det her! Synes det er sjældent man ser misbrugere der frivilligt går med på døgnbehandling. Godt at høre du har nogle gode venner, der forsøger at hjælpe dig istedet for at feste videre!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stadig intet alkohol rørt! :D Det er for fedt, og jeg må indrømme at jeg flyver ret højt på det, er jo nærmest på en lykkerus. Jeg må være kvartals'spritter. Lige pludselig ud af et MASSIVT misbrug "vågner" jeg op, og får nok. Og så kan jeg stoppe igen. (Selvfølgelig med hård nedtur, sved, kvalme osv).

Ville bare lige give en Update, på min status. Og blære mig lidt med at jeg ikke har drukket. Jeg har ovenikøbet indtaget 400mg antabus her til morges. Min plan er at indtage 2x 400mg om ugen fremover. For jeg VIL ud af det her! Om jeg så skal tage dem resten af mit liv - så hellere det!

God aften til jer =)

P.s. Tak Joseph, jeg må indrømme mange af indlæggene er læst igennem flere gange inden jeg trykkede send. For jeg var virkelig ramt. Men bare fordi man er påvirket syntes jeg godt man kan gøre lidt ud af at få sit budskab ordentlig ud =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stadig intet alkohol rørt! :D Det er for fedt, og jeg må indrømme at jeg flyver ret højt på det, er jo nærmest på en lykkerus. Jeg må være kvartals'spritter. Lige pludselig ud af et MASSIVT misbrug "vågner" jeg op, og får nok. Og så kan jeg stoppe igen. (Selvfølgelig med hård nedtur, sved, kvalme osv).

Ville bare lige give en Update, på min status. Og blære mig lidt med at jeg ikke har drukket. Jeg har ovenikøbet indtaget 400mg antabus her til morges. Min plan er at indtage 2x 400mg om ugen fremover. For jeg VIL ud af det her! Om jeg så skal tage dem resten af mit liv - så hellere det!

God aften til jer =)

P.s. Tak Joseph, jeg må indrømme mange af indlæggene er læst igennem flere gange inden jeg trykkede send. For jeg var virkelig ramt. Men bare fordi man er påvirket syntes jeg godt man kan gøre lidt ud af at få sit budskab ordentlig ud =)

Fantastisk update, Blodsplat! Det er jeg rigtig glad for at høre.
Mht. Risoliderne, hvilke doser snakker vi så om?
Jeg forstår dine tidligere beskeder som om du aktivt har prøvet at forklare lægen at de ikke dækker dine abstinenser, er det korrekt?
Hvis dette er korrekt, synes jeg det er ret uacceptabelt at han nægter at give dig højere doser, selvfølgelig med en udtrapningsplan for øje.
Det kunne være interessant at høre lidt om hvordan forløbet med risolid har været, hvis du vil dele det?
Så er det nemmere at vurdere om lægen har handlet i god tro, eller om han blot er en dårlig læge for misbrugere.
Hvis han er det, vil jeg på det kraftigste råde dig til at finde en ny læge, hvis det er muligt i din område.

Venligste hilsner herfra og et gigantisk klap på skulderen, det er virkelig godt gået!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

.

Senest rettet af Bl0dpump 15 okt 2015 22:41, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Lyder bestemt ikke underligt ;) det kan nemlig hjælpe dig at tænke på nedturen, hvis du er ved at falde i igen; er det virkeligt det værd?
Hvis det ikke var ubehageligt at stoppe misbruget så ville der jo være let at gøre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak Khazim - det rart at høre og få et skulderklap!! =)
Angående risoliderne, så er det ikke MIN egen læge der er tale om. Det er det misbrugscenter jeg er tilknyttet's læge. Og de er åbenbart meget strikse med hvad de udskriver (skal de selvfølgelig også være), men 4x10mg risolid om dagen er bestemt ikke meget når man lige har endt et misbrug med genstande på op til 30-40 stykker om dagen! Men jeg er egentlig kommet frem til følgende: Jeg har været ond ved min krop og gjort nogle dumme ting, så nu må jeg mærke medaljens bagside naturligt og ikke fyldt med medicin. På en måde er det rart når jeg får svedtur, uro og lidt rysten for så ved jeg kroppen er igang med det som den skal! Ved det lyder underligt =)

Og jeg har endnu ikke rørt noget. Har haft min Tlf slukket i nogle dage nu, for ikke at kunne blive fristet. Jeg er stadig skrøbelig hvad det angår jo. Så jeg holder mig mest for mig selv, pånær min familie. Go dag =)

Hej igen.
Hvad du har præsteret indtil videre synes jeg bestemt kræver et skulderklap og vil gerne fortsætte i dag. Det lyder slet ikke underligt med din tankegang mht. abstinenserne, slet ikke.
Jeg tror mange kender til den følelse og jo længere tid man kan holde fast i den, jo bedre er det! :)
Nej, 40 mg Risolid daglig er dælme ikke meget, taget i din betragtning.
Har du prøvet at snakke med din egen læge om at få suppleret op ved siden af? Man kan godt få udskrevet recepter fra forskellige læger på samme tid.
Måske er din egen læge mere forstående, hvis du forklarer om hvilken mængde alkohol du har været oppe i, og hvordan dine tanker er omkring tilbuddet af 40 mg Risolid.

Jeg er ret træt af at høre at det er en læge der er tilknyttet et misbrugscenter der ikke ønsker at lytte noget mere til borgerne.
Desværre har jeg set en tendens de sidste par år der viser at der bliver holdt mere og mere øje med lægernes ordinationer fra regeringens side, hvilket har medført at mange læger er blevet markant mere stram i receptblokken når der er tale om benzodiazepiner, da embedslægen virker ret streng på det punkt.
Hvis en læge "bliver taget i" at udskrive for mange benzoer, så kan vedkommende risikere at miste retten til at udskrive nogle eller alle lægemidler, hvilket selvfølgelig gør dem markant mere eftertænksom når de skal udskrive noget.
Jeg tror specielt det er gældende på et misbrugscenter, da der nok er endnu mere fokus på det dér, end ude i den almene praksis.

Når det er sagt, tror jeg at man kommer langt med at presse på og insistere gentagne gange.
Insistere på at dosis absolut ikke er korrekt og at du vitterligt ikke er symptomlindret.
Hvis du endelig selv skal foreslå en anden behandling, så gå uden om de "alment kendte misbrugte benzoer" og spørg om du kan få Oxapax.
Jeg har _på fornemmelsen_ at det vil have mindre risiko for at lyde som et suspekt forsøg på at fiske flere tabletter ud af lægen, men som et reelt råb om hjælp.
Hvis du altså ændrer holdning og vil tilbage til en midlertidig hjælp. :)

Du klarer det vildt flot, jeg synes også det lyder som en rigtig god idé at få slukket telefonen et par dage og trække sig lidt tilbage.
Nogle gange er tiden bare til at passe på sig selv og give plads til at kunne hele op igen. Du har trods alt været igennem en hæftig omgang, men det bliver bedre. Det lover jeg!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad så Blodspat, hvordan går det?
Holder du den kørende? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Masser af støtte til dit projekt herfra også, Blodsplat!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

.

Senest rettet af Bl0dpump 15 okt 2015 22:42, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Dejligt med en positiv update tak for den ;o)

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Nu har jeg fulgt din tråd Blodsplat, og jeg må sige at du virkeligt fortjener et ordenligt skulderklap! Nu har jeg ikke selv været inde i noget misbrug, men bare den måde du beskriver hvordan det er med angsten lurende rundt om hjørnet osv., og hvordan du så hurtigt bare stopper op og begynder på "et nyt liv", er meget imponerende og så sandelig inspirerende! Synes også det er en god idé at du får kalenderen udfyldt, da det vil give mindre anledning til at tænke på alkoholen i stedet. :)

Mht. til en psykolog pga. din angst, så kan jeg på det stærkeste anbefale at du begynder på et forløb. Jeg har selv været i et forløb pga. noget angst, og jeg har det 110% bedre i dag takket være min psykolog, som jeg virkeligt ikke kan takke nok.

Alt i alt, så vil jeg ønske dig alt held og lykke på vejen fremover, for det er bestemt ikke nemt, men jeg er 110% overbevist om at når du kommer lidt længere, så vil alting virke meget mere klart og overskueligt!

Massere af skulderklap herfra, og jeg følger spændt med i dit forløb, hvis du får jo får tid til at opdatere den :D.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

.

Senest rettet af Bl0dpump 15 okt 2015 22:42, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Hej Anarkisten, og tak for dine rosende ord - det er rart at høre =)

Nu vil jeg ikke lige frem sige at jeg pludselig har fået et nyt liv, og det hele er kommet så nemt. Jeg har haft misbrug af især alkohol og speed de sidste 7-8 år, og jeg har "stoppet" mange gange og tænkt nu skal det være slut. Men er altid faldet i igen desværre. De sidste par gange har det ellers gået rigtig godt efter et stop, og så har jeg sagt til mig "du fortjener en enkelt øl, eller til fest og drik som alle andre". Problemet er bare at jeg er ikke som andre! 1 eneste genstand og korthuset ramler, for så skriger min krop efter mere. Det har fået mig til at droppe alkohol for altid. Ikke en gang 1 eneste mere! Og jeg ved at jeg godt kan =)

Mht psykolog, så er jeg allerede tilknyttet en som jeg er hos 1-2 gange om ugen hvor vi ligesom går tingene helt i dybden og tager fat om problemet. Har aldrig været den bedste til at snakke med psykolog eller åbne mig for et andet menneske, men det går bedre nu og det hjælper kan jeg helt sikkert mærke.

Jeg vil helt sikkert løbende give nogle updates, selvfølgelig hvis i vil læse dem. Om andet så bare for at få det ud =) Go aften til jer alle.

Nej selvfølgelig kommer sådanne ting ikke så nemt, men det lyder som om at du er fastbesluttet denne gang, og det er rart at høre.

Det svære ved at give op på en ting man har haft et misbrug af, er at det jo højst sandsynligvis har virket som en form for 'sutteklud' hvis du forstår mig, men i sådanne situationer ville jeg se sådan på det, at jeg ville finde noget andet der kunne give mig noget lignende det velbehag jeg fandt ved min gamle 'sutteklud', og derfra kunne jeg lære at holde af noget, som jeg kunne have det godt med at bruge. Dette kunne jo f.eks. være at gå en tur med hunden, løbe en tur, løfte vægte eller hvad ved jeg. Hvis jeg skal drage et eksempel fra mit liv, er det at løfte vægte, det da f.eks. giver mig en masse energi og velvære, og det er jo noget jeg sagtens kan forbruge uden at tænke på at det er usundt for min psyke eller min krop. :)

Det glæder mig at høre at du er på rette vej mht. psykolog og dine gamle vaner, og jeg ønsker dig held og lykke fremover :!:

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]