Jeg vil helt klart også anbefale jer at indtage det oralt de første gange. Det er svært at holde styr på dosen nasalt, og man risikerer let pludselig at sidde i et meget stærkt trip, hvilket, forstår jeg, I prøver at undgå. IMO synes jeg det er fornuftigts at undgå lyn-psykedelika, indtil man har prøvet at håndtere voldsomme oplevelser på et almindeligt oralt trip.
Jeg er ikke selv den store fan af 2c-stoffer, da jeg har meget let til kvalme, og de plejer at overloade mit system, give mig ufrivillige rystelser og nogen gange hovedpine. Det er langt de færreste, der får det sådan, men det kan altid foreslås lige at allergiteste substansen, inden man går i krig med større doser. Den eneste gang jeg har prøvet at seriebrække mig på 2c-stoffer var en gang, hvor jeg også havde tømmermænd. Jævnt dumt, men det endte med at blive en hel god dag efter et par meget prøvende timer.
Med hensyn til LSA er det et naturligt forekommende tryptamin, der er nært beslægtet med LSD, men virksomt ved højere doser og i kortere tid. Det forekommer bl.a. i den navnkundige meldrøje-svamp (ergot), men psykonauter udvinder det typisk af frøene fra Hawaiian Baby Wood Rose (Argyrea Nervosa) eller fra Morning Glory (Ipomoea). Problemet er, at frøene i sig selv giver kvalme, så de skal typisk afskalles osv. inden, eller også skal man ekstrahere LSAen fra dem (der findes mindst én gammel guide her på siden), men der kan let smutte noget affald med, så man også der får det dårligt. Det er alt i alt svært at helgardere sig mod kvalmen.
Jeg husker også en gammel svensk hjemmeside, der for små 10 år siden solgte LSA-salt over nettet. Det er sikkert svært at opdrive, men jeg gad fandme godt have prøvet det, mens tid var