Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 11:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

hej alle sammen :)

Jeg er ny bruger herinde og kunne godt bruge lidt hjælp vedr. de forskellige slags syre.

Jeg har prøvet lsd mærker en håndfuld gange samt dråber, men har hørt man udelukkende får visuals på div 2C syrer..!?
Jeg har prøvet et ret ubehageligt trip på LSD og blev ret chokeret over, hvordan ens tanker kan påvirke fysisk på en negativ måde, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve noget andet, der stadig giver følelsen og visuals, men hvor tankerne måske ikke bliver påvirket på samme måde (og gerne med lidt kortere virkning).. Hvis sådan en syre ellers eksisterer.

Så hvad vil I anbefale en rookie? Det bliver nok indtaget på en tysk trance festival sammen med nogle rigtig gode venner/ tripsittere, jeg er helt tryg ved. :rocking:
Men jeg vil gerne have styr på typen og dosis, inden vi tager afsted, så jeg ikke får for meget osv. Jeg er generelt ret fornuftig/ forsigtig, blander ikke substanser med alkohol og lignende (udover sød røg :wink: )

Jeg takker på forhånd (go easy on me please :P )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
2C-C og D er ret visuelt flotte, uden at påvirke én så meget. Kan du ikke få fat på dem, så er B derhenad. 2C-I er i mine øjne den mest "mind fuck" af dem.

Omkring 20 mg oralt er en fin lille dose, der ihvertfald ikke burde være overvældende.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Personligt ville jeg gå uden om 2C-E.. Det er temmelig tungt, og fysisk er der også en ret betydeligt bodyload imo.
Ellers er jeg enig med ovenstående. 2C-I er imo det der virker mest som LSD, da der typisk er lidt mere tanketrip med

Og så er det ikke nødvendigvis syrer, bare fordi tingene er hallucinogene

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
2C-B, C og D er ret milde psykedelika. C og D nok mest, som Bubber også påpeger. Og ja, små 20 mg ville nok passe fint. Sørg for at have en god vægt at opmåle doser med!

Og lad nu for guds skyld være med at kalde alting syre. Syre = LSD og kun LSD. Vi har brug for mere slang-forvirring end der allerede er :)

Medlem

Jeg har selv taget en stor del 2c-b og jeg synes det er det nemmeste at styre og der er mange flotte visuals i lidt højere doser(25-30 mg).
2c-e synes det er ret nemt at dosere for meget på, og jeg synes godt det kan blive lidt for rodet.
2c-i har jeg kun prøvet tre gange og fandt det betydeligt mindre sjovt end B

Junior medlem
Brugeravatar

jamen tusind tak for svar :)

Hvad kalder vi så 2C... som fælles betegnelse? Én af mine venner, der umiddelbart har godt styr på det, kalder det nemlig syre og LSD for LSD...

Jeg medbringer min vægt, som jeg tjekker jævnligt, og den er ret præcis - kan nogengange svinge med 1 mg, men vejer jeg en halv gelatine kapsel, lander den altid på 5mg, så den plejer jeg at bruge til at vide, om vægten stadig er til at stole på! Det er også kapsler, vi kommer til at bruge, da jeg har set det blive sniffet, og av siger jeg bare! Godt nok har jeg indtaget min del mdma nasalt, og det er jo ikke den største fornøjelse, så jeg har ikke behov for noget, der ser langt værre ud!

I øvrigt har jeg set en bekendt, der fik det jævnt dårligt efter en gang 2C - opkast i flere timer! Er det normalt, eller var dosen for høj?

Vi går efter 2C-C og D så :) og derefter B!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad kalder vi så 2C... som fælles betegnelse? Én af mine venner, der umiddelbart har godt styr på det, kalder det nemlig syre og LSD for LSD...

Jeg medbringer min vægt, som jeg tjekker jævnligt, og den er ret præcis - kan nogengange svinge med 1 mg, men vejer jeg en halv gelatine kapsel, lander den altid på 5mg, så den plejer jeg at bruge til at vide, om vægten stadig er til at stole på! Det er også kapsler, vi kommer til at bruge, da jeg har set det blive sniffet, og av siger jeg bare! Godt nok har jeg indtaget min del mdma nasalt, og det er jo ikke den største fornøjelse, så jeg har ikke behov for noget, der ser langt værre ud!

I øvrigt har jeg set en bekendt, der fik det jævnt dårligt efter en gang 2C - opkast i flere timer! Er det normalt, eller var dosen for høj?

Vi går efter 2C-C og D så :) og derefter B!

Fælles betegnelsen er vel bare, 2c- stofferne/familien

Man kan godt få det lidt skidt på comeup op, ja. Men dosen har nok været lidt høj, siden han brækkede sig. Tog han det nasalt? Comeup er betydeligt hurtigere, og tendensen til kvalme er mere fremtrædende her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

2C-X'er

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opkast i flere timer er ikke normalt. Lyder som en dårlig reaktion på stoffet. Sådan er det nogle gange, derfor er det en go idé at tage en lille dosis første gang

Det kan måske også have været psykisk, angst

Medlem

Nu må det holde op.

Syre=LSD

Ungdommen nu til dags med alt deres mærkelige designer-knark og underlige slang :roll:

Spøg til side, så kunne du også overveje at eksperimentere med LSA. Det er generelt mildere og lettere at håndtere end LSD, men kan være besværligt og ubehageligt at indtage.

Junior medlem
Brugeravatar

Jamen så kalder jeg det bare 2c familien/ 2C-X og syre for syre (lsd) - min bekendte er ikke ret gammel, nej! ;)

Vedr. det negative come up, så ja, det blev indtaget nasalt, og jeg hørte fra de andre, at han vidst havde fået en ret stor streg!

Jeg har generelt aldrig fået det fysisk dårligt af noget, jeg har indtaget, så jeg satser på, det heller ikke sker med dette :)

LSA må gerne forklares nærmere? Besværligt at indtage? :)

Admin
Brugeravatar

2C stofferne kan godt føre til opkast i for høje doser. Især hvis man sniffer det. Nogle af dem er selvf værre end andre. I flere timer lyder måske lidt vildt. Men her kan noget psykisk godt spille ind, som satori siger. Nogle folk kan også godt få kvalme/opkast i starten af trippet. Det er de færreste dog :)

Jeg kan kun anbefale jer at spise det. Uanset hvilken 2c-x, som I nu ender med at tage. Det er lettere at dosere, har færre bivirkninger og er generelt en mere behagelig og sikker måde at indtage det på. Det synes jeg ihvertfald selv.

-Jimmy Carter

Medlem

Jeg vil helt klart også anbefale jer at indtage det oralt de første gange. Det er svært at holde styr på dosen nasalt, og man risikerer let pludselig at sidde i et meget stærkt trip, hvilket, forstår jeg, I prøver at undgå. IMO synes jeg det er fornuftigts at undgå lyn-psykedelika, indtil man har prøvet at håndtere voldsomme oplevelser på et almindeligt oralt trip.

Jeg er ikke selv den store fan af 2c-stoffer, da jeg har meget let til kvalme, og de plejer at overloade mit system, give mig ufrivillige rystelser og nogen gange hovedpine. Det er langt de færreste, der får det sådan, men det kan altid foreslås lige at allergiteste substansen, inden man går i krig med større doser. Den eneste gang jeg har prøvet at seriebrække mig på 2c-stoffer var en gang, hvor jeg også havde tømmermænd. Jævnt dumt, men det endte med at blive en hel god dag efter et par meget prøvende timer.

Med hensyn til LSA er det et naturligt forekommende tryptamin, der er nært beslægtet med LSD, men virksomt ved højere doser og i kortere tid. Det forekommer bl.a. i den navnkundige meldrøje-svamp (ergot), men psykonauter udvinder det typisk af frøene fra Hawaiian Baby Wood Rose (Argyrea Nervosa) eller fra Morning Glory (Ipomoea). Problemet er, at frøene i sig selv giver kvalme, så de skal typisk afskalles osv. inden, eller også skal man ekstrahere LSAen fra dem (der findes mindst én gammel guide her på siden), men der kan let smutte noget affald med, så man også der får det dårligt. Det er alt i alt svært at helgardere sig mod kvalmen.
Jeg husker også en gammel svensk hjemmeside, der for små 10 år siden solgte LSA-salt over nettet. Det er sikkert svært at opdrive, men jeg gad fandme godt have prøvet det, mens tid var :D

Junior medlem
Brugeravatar

jamen nu lader det da til, jeg er så rustet til oplevelsen som muligt ;) Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget!
Hvor lang tid varer et 2C trip typisk?

Vedr indtagelse, kvalme og tømmermænd - det var på Indian Spirit sidste år om lørdagen. Jeg ved, de havde indtaget masser af keta aftenen før, men det udelukker jo ikke, han havde tømmermænd om lørdagen, da han så sniffede 2C... Så nu ved jeg da, hvad jeg IKKE skal gøre! Jeg var i lejren de første par timer, da han var syg og det var først op ad dagen, han sluttede sig til os andre.. Han lignede en hængt kat, så det havde været noget af en tur, og det ville han aldrig gøre igen, sagde han...

Generelt er jeg mest til oral indtagelse, det dér med at smadre sine bihuler og slimhinder er bare ikke så fantastisk ;)

LSA bliver nok lige langhåret nok for undertegnede... Det lyder sgu lidt besværligt ;) Men det kunne da være, jeg skulle kigge lidt på det bare for hyggens skyld! Man tager jo ikke skade af at have lidt mere vigtig viden/ ligegyldig info ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer an på hvilken 2C der er tale om, et 2C-C trip varer f.eks typisk 2 timer nasalt, og 3-4 oralt. Hvorimod 2C-P kan varer op til 20 timer.

God idé at styre udenom LSA. Det er oftest 2 timers af "oh my god my insides are burning" efterfulgt af en semi-behagelig rus, ikke helt det værd imo.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Hvorfor er der ikke nogen der har foreslået phenethylaminer som fællesbetegnelse for 2C'erne? Det er jo hvad de hedder!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
^ fordi amfetamin f.eks også er et phenethylamin.. 2c indsnævrer at der er tale om 2-carbon phenethylamin psykedelika

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor er der ikke nogen der har foreslået phenethylaminer som fællesbetegnelse for 2C'erne? Det er jo hvad de hedder!

Der er andre phenylethylaminer end 2C-X'ere :lol:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

og desuden ville jeg dårligt kunne udtale "phenylethylaminer", så lidt svært at bruge hvis jeg skal bruge en betegnelse i tale også ;) :p

men endnu engang tak for svarene :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]