For at holde det simpelt så lad vær med at bryde hovedet med alle mulige blandinger og forhold, det er meget lettere bare at købe en pose kaktusjord. Det er en god grundblanding som kan blandes med mere sand og lidt sten hvis til lophophorae, eller med noget pottemuld hvis til trichocereus.
Til frøene ville jeg bare bruge kaktusjorden som den er, der går alligevel måneder før de har nævneværdige rødder og årsagen til modifikationerne på jorden til de voksne planter er ikke gældende for de små (8-12 måneder). Da hver kaktus alligevel skal have sin egen potte til den tid, kan man give dem en mere passende jordblanding i samme proces.

Mht leca/perlite bruger jeg ingen af delene til kakti, jeg synes ikke der er brug for den fugtholdene effekt af perlite - og istedet for leca foretrækker jeg småsten. Til at lægge øverst på jorden skal du bestemt bruge grus istedet for perlite (hvis det var din tanke). Perlite er så let at vand får det til at klistre til alt, herunder de små spirende kakti. Derudover er det nu også relativt irriterende at det klæber til fingre osv.
Man kan sikkert købe en lille pose fint grus i en dyrehandel/akvarie-relateret butik til en overkommelig pris - sikkert også fint sand til at blande i jorden senere.
Mht gødning går der efter min mening flere år før det bliver nødvendigt, specielt for lophophora.
Mht dræn i potten er et par større sten, som du foreslår, en god løsning. Det er også hvad jeg selv bruger.
Mht at sterilisere jorden er det ikke noget jeg gør. Der kan muligvis være nogle fordele ved at dræbe organismer i jorden til kakti, da de kan være ret sårbare for bl.a. svamp (for meget fugt). Men mest er det måske bare en over-nervøs ting, en slags "better safe than sorry"-mentalitet der får det til at blive genfortalt. Jeg har ihvertfald endnu ikke oplevet problemer ved ikke at sterilisere jorden, hverken med voksne planter der ompottes eller frø der spires.