Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 15:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ketamin
Junior medlem

Jeg skriver for første gang, fordi jeg har læst en artikel, hvor man fik depressioner væk ved at bruge ketamin. Jeg lider selv af depression og ville være super villig til at prøve stoffet og komme ud af dette helvede. Min læge vil kun udskrive antidepressiva og prøve os frem. Fy for helvede, det ønsker jeg bare ikke. Nu ville jeg høre om der er nogen der har erfaring med stoffet Ketamin og hvor og hvordan jeg skal forholde mig til det.
Meningen er ikke at jeg skal bruge det på daglig basis, men kun som et middel til at løfte mig ud af mit mørke.
Håber I kan hjælpe mig

Kasper

Titel: Re: ketamin
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Vi kan selvfølgelig ikke hjælpe med hvor og hvordan du illigalt kan anskaffe dig ketamin, men jeg ved flere har erfaringer med det du efterspørger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hej Kasper. Ja, meget tyder på at ketamin har antidepressive virkninger. En af mine venner har gode erfaringer med humørløft dagene efter han har taget ketamin. Men derfra og til at anbefale det som et egentligt antidepressiv til folk i din position, det ville jeg nok ikke gøre.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Har selv brugt det i perioder, problemet med det er at kunne styre det. Det er rent sagt umuligt, desuden dem doser man skal bruge er minimale i forhold til k-hole doser.

Men vis du har nok selvkontrol, ville jeg sige go for det, men også kun der!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg ville råde dig til at lade vær. Det er uhyr svært at selvmedicinere sig selv med kontrol og den rette ekspertise. Det er meget nøjagtige doser der skal bruges - og som nævnt skal der meget rygrad til, især for en person som iforvejen er mærket på sjælen iform af depression. Jeg syntes du skal give medicinen fra egen læge en chance, hvis det absolut ikke virker på nogen måde kan du/i altid tage den et skridt videre. Husk på RSSI tager flere uger/måneder før der kommer en mulig effekt. Har selv prøvet en del præparater i min tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Man finder aldrig ud af noget hvis man ikke tør tage en chance her i livet. Jeg synes Kizkaz skal prøve sig frem med ketamin, Kizkiz skal bare være klar over de mulige bivirkninger der kommer som følge at et ketamin misbrug. Her tænker jeg mest på blærebetændelsen(?) der opstår så man skal på toilettet hvert kvarter.

Selvkontrol, en god digital vægt, og viden om stoffet er det eneste der skal til, så jeg vil anbefale dig (kizkaz) at læse om ketamin på Wikipedia, erowid.org, bluelight.ru, og her på psychedelia, så du ved hvad du går indtil, og hvordan du skal bruge stoffet.

I forhold til doser kan jeg ikke hjælpe dig da jeg ikke har eksperimentere med ketamin i forhold til en depression. men der er sikkert andre herinde der kan hjælpe :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
^
Smag og behag jo. Jeg syntes bare ikke man skal tage chancer og gamble med sit helbred på den måde når vi snakker depression. Nu ved jeg ikke hvor slem den depression er, men det kunne jo blive værere istedet for bedre. Men det jo op til trådstarter selv at vurdere.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville helt klart også starte med lægens anvisninger. Evt. start op med, eller supler, med "blidere" behandlingsmetoder såsom ordentlig mad, masser af motion samt en stabil hverdag (søvnmønster osv.). Ved udmærket, at det kan være svært at opfylde alle disse opgaver når man står med en depression, men det at bevæge sig derhenad vil også give dig noget at arbejde med og dermed et mål for hverdagen - for slet ikke at snakke om al den ekstra bonus man får oveni af en sund levestil.

Ketamin til behandling af depression er stadig et relativt nyt emne, og ingen ved endnu hvad det vil føre med sig - heller ikke på langt sigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville helt klart også starte med lægens anvisninger. Evt. start op med, eller supler, med "blidere" behandlingsmetoder såsom ordentlig mad, masser af motion samt en stabil hverdag (søvnmønster osv.). Ved udmærket, at det kan være svært at opfylde alle disse opgaver når man står med en depression, men det at bevæge sig derhenad vil også give dig noget at arbejde med og dermed et mål for hverdagen - for slet ikke at snakke om al den ekstra bonus man får oveni af en sund levestil.

Ketamin til behandling af depression er stadig et relativt nyt emne, og ingen ved endnu hvad det vil føre med sig - heller ikke på langt sigt.

Antidepressiv medicin er en guldgrube for medicinalindustrien, men jeg har mine tvivl om hvor godt det er for dem der indtager det. Især hvis der ikke samtidig indledes et terapeutisk forløb, kan jeg virkelig ikke se at det hjælper noget som helst. Så det afhænger imo meget af hvad lægens anvisninger er, om det er en god ide at følge dem.

Jeg ville mere satse på noget godt struktureret psykedelisk terapi, eller måske holotropi? Et eller andet som virkeligt kan ruske op i en, og hvor man er i gode, trænede hænder.

Site Webmaster
Brugeravatar

Antidepressiv medicin er en guldgrube for medicinalindustrien, men jeg har mine tvivl om hvor godt det er for dem der indtager det. Især hvis der ikke samtidig indledes et terapeutisk forløb, kan jeg virkelig ikke se at det hjælper noget som helst. Så det afhænger imo meget af hvad lægens anvisninger er, om det er en god ide at følge dem.

Jeg ville mere satse på noget godt struktureret psykedelisk terapi, eller måske holotropi? Et eller andet som virkeligt kan ruske op i en, og hvor man er i gode, trænede hænder.

Relevant:
Citat:
"British Psychological Society's division of clinical psychology (DCP) will on Monday issue a statement declaring that, given the lack of evidence, it is time for a 'paradigm shift' in how the issues of mental health are understood. According to their claim, there is no scientific evidence that psychiatric diagnoses such as schizophrenia and bipolar disorder are valid or useful. The statement effectively casts doubt on psychiatry's predominantly biomedical model of mental distress – the idea that people are suffering from illnesses that are treatable by doctors using drugs. The DCP said its decision to speak out 'reflects fundamental concerns about the development, personal impact and core assumptions of the (diagnosis) systems', used by psychiatry. The provocative statement by the DCP has been timed to come out shortly before the release of DSM-5, the fifth edition of the American Psychiatry Association's Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. The manual has been attacked for expanding the range of mental health issues that are classified as disorders."

http://science.slashdot.org/story/13/05 ... al-illness
http://www.guardian.co.uk/society/2013/ ... tal-health

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
"Ketamin til behandling af depression er stadig et relativt nyt emne, og ingen ved endnu hvad det vil føre med sig - heller ikke på langt sigt."

Vi ved da at et langtids varigt misbrug af ketamin har nogle ret ubehagelige konsekvenser, men her snakker vi doser der er laangt højere end dem man har advendt i antidepressivmedicin øjemed. Det gode ved ketamins antidepressive egenskab er det tilsyneladende virker med det sammen, i modsætning til SSRI medicin der godt kan tage et par uger. Men ja Ketamin er relativt nyt, vi begyndt jo først rigtig at bruge det i start 70'erne, så selvfølgelig er der er en risiko. Men det er der også ved SSRI medicin.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.ugeskriftet.dk/LF/UFL/2010/6 ... 080395.pdf
http://videnskab.dk/krop-sundhed/kendt- ... depression

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget at den nye forskning peger på, at der nedbrydes hjerneceller ved svær depression, og at dette også kan være en del af grunden til depression. Her har forskning også vist at visse antidepressiva er med til at bremse denne process.
Her er et studie, der peger på at ketamin har neuroprotektive og neurogenerative egenskaber. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9163279
Jeg har selv prøvet MXE (stof der farmakologisk minder om ketamin) engang og oplevet den humørløftende effekt man får dagen efter rusen. Denne effekt kan dog ikke skyldes neurogenese, men må bunde i en anden mekanisme (se evt. Kaktus Klausens link).
Alt i alt: ketamin tyder på at kunne være et lovende stof til behandling af depressioner, både på kort og lang sigt.

Ketamin har dog et misbrugspotentiale. Hvis man lider af en depression kan man måske godt være lidt mere tilbøjelig til at blive lidt for glad for rusmidler, da de kan fungere som et let afbræk fra den ellers så hårde hverdag.
Hvis du oven i købet begynder et behandlingsforløb med ketamin på egen hånd risikerer du pludselig at stå alene med et misbrug fordi der er ingen til at fortælle dig om du skal tage 5 eller 500mg om dagen af stoffet.
Selvmedicinering med euforiserende stoffer kan godt blive en farlig affære.

Jeg foreslår, at hvis du absolut skal kaste dig ud i medicinering med sub-euforiserende doser ketamin, skal du inddrage nogen nær dig i det, så de ved hvad der foregår og kan forsøge på at hive dig ud af det hvis det ender galt.

Til sidst vil jeg tilføje at antidepressiva altså ikke er lig med verdens undergang - mange får stor gavn af dem, andre ikke. Det er svært at forudsige hvordan du vil reagere, men noget tyder på at antidepressiva har størst effekt på patienter med svær depression, hvor terapi er at foretrække til de mildere former. Måske skulle du droppe både ketamin og antidepressiva og prøve at løse dine problemer gennem terapi?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
DONT, just fucking dont!!! det er ikke noget du vil til at rode dig ud i!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå ja, jeg glemte at sige at ketamin ikke har gennemgået så omfattende kliniske studier som antidepressiva.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har selv eksperimenteret med ketamin i forbindelse med at slippe af med en lang stresset angst-præget depression.

Ketamin tillod mig at gennemarbejde en serie af de problematikker der har fyldt i min underbevidsthed.
uforstyrret af den konstante baggrundsstøj i hovedet, de konstante muskelsmerter og diffuse smerte i min krop og den lede angst forårsaget af kæmp-eller-flygt-mekanismen der er resultat af en overaktiv krybdyrhjernen. Ketamin slukker faktisk for aktiviteten i krybdyrhjernen, så for en indadvendt angstpræget sjæl som mig, var dette en kæmpe befrielse.

Jeg nåede frem til en serie af erkendelser omkring mig selv og mine nærmeste, som fik mig op ad sengen og igang med aktivt at løse de konflikter der har forvoldt mig harme. Det gjorde jeg oplevede en forbedring i mine symptomer i 1-2 uger efter mine trips, men langsomt begyndte min neurose at vende tilbage, og jeg faldt ind i mit gamle mønster præget af passive følelser og en udvikling som et gået i stå.

Efter de to uger oplevede jeg en stærk trang til ketamin, drevet af håbet om at jeg atter en gang kunne slippe ud af mit fængsel af håbløshed og frygt, og måske ville den gode periode varer endnu længere denne gang ? Jeg havde lavet en aftale med mig selv om at de skulle minimum gå en måned før jeg fik fingrene i den hvide hest, men allerede efter 3 uger stod jeg med en ny pose i hånden.

Jeg benyttede de samme ritualer som sidste gang, fast besluttet på personlig udvikling og på stædigt at holde fast i enhver form for indsigt der skulle opstå under mine rejser til de højere lag af min bevidsthed. Desværre var indsigten denne gang sparsom, inderst inde havde jeg dårlig samvittighed over at jeg allerede havde kastet mig ud i en ny session på trods af mine klare retningslinjer. Netop en egenskab jeg ønsker at opnå i forbindelse med min personlige udvikling er større selv-disciplin, så dette viste sig faktisk at være et skridt tilbage istedet for frem.

Tiden efter weekends trips var prægede at humørsvingninger, og jeg var nu endnu nedtrykt over at min nyfundne vej til sjælefred og personlig udvikling havde svigtet mig i manglen på respekt for de grænser, som jeg ikke formodede at sætte for mig selv.

Efter denne weekend fik jeg ventet en måned før næste serie af trips var under optakt. Disse kosmiske rejser var et dejligt afbræk fra min stressede hverdag, men under dem indså jeg, at ketaminen blot var blevet endnu en måde at flygte fra mine problemer istedet for et redskab til personlig udvikling.

De hurtige løsninger giver desværre ofte bagslag, det kræver en vedvarende indsats for at opnå resultater. Du skal ud af dine gamle mønstre og ikke lade dem gentage sig på nye måder.

Tålmodighed og accept over for den situation du befinder dig i lige nu er altafgørende. Du må erkender dine problemer, acceptere dem og derfra aktiv arbejder dig igennem dem, en af gangen. Det kan være svært alene, så find det rigtige samspil med den ydre verden i din rejse mod bedring.

En god samtalepartner kan anbefales. Jeg skal til lægen i dag for at få en psykolog-henvisning. Jeg er virkelig opsat på bedring og føler at jeg ikke kan miste noget ved at prøve og det er for mig den helt rigtige attitude.

Ketamin var for mig, som den dybeste meditation jeg nogensinde har været i. Nu træner jeg dagligt med at meditere for at opnå indsigt på sund og naturlig vis og indtil videre har resultaterne været gode. Særligt en øget koncentration, et bedre overblik og en ro i hverdagen er hvad jeg har opnået.

Så hvis du fortsat ønsker at prøve dig frem med ketamin, så vær uhyre opmærksom på hvad der driver dig mod behovet for komplet isolation fra din omverden og vær vel vidende om at fordelene ved ketamin kan høstes på naturlig vis, selvom det uden tvivl vil være hårdere, da det vil kræve en aktiv indsats.

Men aktive følelser er bestemt værd at efterstræbe - nysgerrighed avler motivation og glæde ved livet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]