Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Tja, jeg sad lidt og tænkte over hvad der egentlig holdte mig tilbage fra at forsøge med udendørs grow, og måtte konkludere at der ikke rigtig var noget :D

Jeg har haft et grow med en af mine venner indendørs, hvor vi fik et ok udbytte fra én Delahaze og to Chronic x Crystal.
Så jeg ved godt hvordan jeg ser forskel på køn osv osv...

Jeg vil gerne igang med et grow udenfor, og jeg vil gerne se det ske så hurtigt som muligt, og derfor vil jeg forsøge mig med autoflowering.
Jeg ved ingenting om tidspunkter, mulige strains og lign, så det er det jeg søger råd om...

Personligt er jeg nok mest en indica fyr, men jeg kan også godt lide en god sativa ind imellem...

Så jeg søger strains som er autoflowering, gerne feminized (ved ikke om alle auto'er er det??), og gerne lowriders (hvis dette er muligt, da jeg ønsker at plante vil tiltrække mindst opmærksomhed som muligt).

Jeg har nogen gode spots i den lille fiskerby jeg kommer fra, så det er no problemo. Hvad med jord? Hvad gør i ved jeres jord inden i planter?

Kan jeg forresten plante direkte i jorden, eller bør jeg have stiklinger klar inden?

Mvh. og på forhånd tak.

Medlem
Brugeravatar

Ps. Med tidspunkter mener jeg hvornår jeg skal have dem i jorden, og hvor lang tid jeg må forvente det tager....

Medlem
Brugeravatar

-Nej, ikke alle autos er feminized.
-Lowryder ER netop en bestemt autostrain og ikke en hel kategori.
-Du får ikke noget ud af at lave stiklinger af autos - andet end spild. En auto sætter blomst når den er x dage gammel, og hvis du laver stiklinger sætter du både plante og stiklinger i stå et stykke tid - tid der kunne være brugt til vækst. Du ender med meget små stiklinger der ikke kommer til at give det store.
-De fleste autos tager ca 90-100 dage. Nogle siger 80-90, men ingen af de autos jeg har haft, har været færdige inden 90 dage.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret Charles.

Medlem
Brugeravatar

Sidste år plantede jeg easyryders den 14 April. De var klar omkring den 31 Juli.
Det var i Drivhus skal det lige siges.

Medlem

-Nej, ikke alle autos er feminized.
-Lowryder ER netop en bestemt autostrain og ikke en hel kategori.
-Du får ikke noget ud af at lave stiklinger af autos - andet end spild. En auto sætter blomst når den er x dage gammel, og hvis du laver stiklinger sætter du både plante og stiklinger i stå et stykke tid - tid der kunne være brugt til vækst. Du ender med meget små stiklinger der ikke kommer til at give det store.
-De fleste autos tager ca 90-100 dage. Nogle siger 80-90, men ingen af de autos jeg har haft, har været færdige inden 90 dage.

Med andre ord: Klipper du i din auto så siger den fuck dig og strejker i 10 dage ca

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kiwi skrev:
Med andre ord: Klipper du i din auto så siger den fuck dig og strejker i 10 dage ca

Hvad mht. til plukning af autoer, er det et no go på alle måder?

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

De reagere, ifølge min erfaring, ikke hårdere på stress end andre planter, de har bare kortere tid til at indhente det tabte, og derfor går det relativt mere ud over udbyttet.

Medlem
Brugeravatar

De x antal dage til at vokse til i størrelse. Hver gang de toppes eller lignende stopper væksten et stykke tid, for efter at gå igang igen. Men den går i blomst lige hurtigt, og de dage den ikke har vokset mangler så.
Med "ikke autoer" har man meget længere tid til at lade dem komme sig og vokse.

Jeg har haft rimelig succes med at binde auto ned. Den stopper ikke væksten, men har bedre mulighed for at udvikle sine sideskud.
Jeg fik godt og vel 60g på mine easyryders sidste år, det syntes jeg er meget pænt selvom det er "små" planter

Medlem

Kiwi skrev:

Hvad mht. til plukning af autoer, er det et no go på alle måder?

Der skal ikke specielt meget til at den går i chok og derfor strejker og ikke vokser men blot forsøger at overleve "Angrebet" fra din saks. Når dine tricomes er brune nok (Se med en lup eller lignende) så klipper du bare.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I et frø under jorden?!? o.0"
Jeg ved da af egen erfaring at en lowrider autoflower kan man sagtens trimme i, altså fjerne de store blade som bare dækker for lyset til skudene man skal bare gøre det over længere tid altså første gang kun lige fjern 4-6 blade også vente en 1-2 uger også gøre det igen hvis det altså er nødvendigt.
mit resultat er ikke blevet dårligere tværtimod jeg syndes det er blevet meget mere potent, det er som om at den arbejder mere på skudene end alt andet, det skal også lige siges at den begyndte at blive lilla nogle uger efter jeg fjernede de unødvendige blade, ifølge producenten skulle den overhovedet ikke blive det hehe så jeg sku bare happy! regner med 50-60g :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]