Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy. jeg har en psykose jeg fik af amf og hash og jeg får medicin som hedder risperidon. jeg vil gerne høre om jeg kan tage kiks og møffe på onsdag uden min psykose kommer op igen? og jeg har taget begge dele uden at få psykose inden jef fik den. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hej psy. jeg har en psykose jeg fik af amf og hash og jeg får medicin som hedder risperidon. jeg vil gerne høre om jeg kan tage kiks og møffe på onsdag uden min psykose kommer op igen? og jeg har taget begge dele uden at få psykose inden jef fik den. :)

Hej Nusti.
Fedt at du søger efter informationer, før du hopper ud i det!
Når det er sagt, så synes jeg ikke det lyder som en god idé.
Som du skriver, bliver du behandlet med resporidon mod en psykose. Hvornår opstod denne psykose? Oplever du noget til psykosen i din hverdag, ud over at du skal tage medicin?
Medicinen er med til at hjælpe din hjerne med at genopnå en ligevægt, som den ligevægt den var i, før du fik din psykose.
Hvis du begynder at hælde kiks og møffe (Jeg antager du mener Ecstasy/MDMA og Mephedrone?), vil du forstyrre denne ligevægt ekstremt meget, da begge stoffer tærrer hårdt på Serotonin lagrene i hjernen.
Jeg ved godt det kan virke fristende, specielt hvis du har opnået en tilfredsstillende behandling og nu føler dig "normal" igen, men jeg vil på det kraftigste råde dig til at holde dig fra ovennævnte stoffer, så længe du har en behandlingskrævende situation. :)

Edit: Får du anden medicin end Risperidon? Får du anden behandling end medicinsk, som psykologhjælp eller psykoterapi?

Junior medlem

jeg ryger bong hverdag og jeg mœrker ikke noget til min psykose når jeg får min m.edicin men jeg tror godt jeg kan tage de to stoffer hvis jeg tager min medicin. men jeg er i tvil om at min medicin vil virke på mig når jeg tager stoffer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Tror du skal holde med at ryge, det sku nok derfor du ikke får det bedre..
derudover synes jeg det er totalt idiotisk at bevæge dig ud i hvis du er i behandling, og du må i det heletaget ikke ha lært noget af den psykose du har fået af "amf-stofferne" (MDMA, Amf osv)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Enig med ovenstående.. Det er dybt retarderet det du har gang i. Ikke for at hakke på dig! Det er godt du spørger til råds her, men kan du ikke godt selv se det? Plain stupid. Ved mindre du har planer om en karriere, som psykotisk invalidepensionist, bør du stoppe med alle former for rusmidler med det samme! Eller i det mindste skære voldsomt ind til benet. Dvs. nøjes med alkohol og højst ryge den fede et par gange om måneden. Gør dig selv en tjeneste og følg vores råd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Som det allerede er sagt, bør du lade være at indtage stoffer(især den slags) når du har en psykose...

Derudover, HVIS du alligevel vælger at indtage det, vil virkningen være ikke-eksisterende til mild grundet risperidon som du er i behandling med.

Botton line: Det kan ikke betale sig for dig dels fordi du risikerer psykose og dels fordi du med garanti får nedsat eller slet ingen virkning...

Junior medlem

Medlem

Det var da et rigtig taknemmeligt svar til folk der brugt deres tid på at prøve at hjælpe dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup

Det er lige præcis sådanne svar, der gør at jeg mister lysten til at svare på folks retarderede posts (Som din tydeligvis er)
Nusti, jeg er skide ligeglad med hvad du gør, for min skyld ingen alarm hvis du fucker helt op og dør.
Det er bare trist at din holdning skal smitte af på forummet og dermed også nogle af dem der læser.

Stram op! :evil:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.

Stram op! :evil:

+1

Lad nu vær med at fucke din hjerne mere op end højst nødvendigt!
Det fandme os andre der skal betale skattekroner til din invalidpension som du giver klart udtryk for bliver din endestation.

Pas nu på dig selv ik?
Når først at du får en kronisk psykosetilstand og din medicin pludselig ikke virker mere, er løbet oftest kørt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lol Drenge, utak er verdens løn, lad være med at hjælpe hvis i forventer en smøre af taknemmelighed, hjælp fordi i vil hjælpe, jeres brok ændrer jo nok ikke på det store. Der er jo heller ingen der siger at nusti ikke har tænkt sig at følge jeres råd, selvom det da ikke virker til at han har tænkt sig at gøre det, så har han jo alligevel den rette Info nu og vi kan glæde os ved at han fucker bevidst op nu i stedet for bare at kaste sig ud i det uden nogen anelse om hvad han gør ved sig selv. God påske :)

Dedikeret medlem

Fnis Joker den havde jeg ikke lige set komme, men ganske rigtigt.

You win some you loose some.
Don't hate the player hate the game.

Når det så er sagt så kan jeg sagtens følge dem som føler sig provokeret af teenages svaret "nå".

Junior medlem

jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle svare men så må i undskylde

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle svare men så må i undskylde

Svar at du har taget vores gode råd til overvejelse og har besluttet ikke at poppe E piller og lignende alligevel. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
@Nusti
vi gør det kun for at hjælpe, og kan godt forstå din reaktion hvid du harsiddet i flere dage og gejlet dig op til det..

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
@Joker - spot on !

Fokus bør ligge på inspirere folk til at træffe de rigtige beslutninger på deres egne vegne ved at gøre information tilgængelig. Vi vil aldrig have mulighed for direkte at styre hvad andre gør eller hvordan de reagerer på vores svar, vi kan blot forsøge at være forstående og tilgængelige.

Jeg tror mange kender til det, når andre er liiidt for autoritært belærende på ens vegne og man ender med at træffe beslutninger der strider mod de råd man får og almen fornuft i trodsighed over hvordan det blev serveret for en. Det handler ikke altid om hvad man siger, men også meget om måden man siger det på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]