Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Ps. Når der så står herinde på http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=17154

"Hvis man bliver taget ved diskoteker, koncerter, ungdomsklubber og skoler med stof / narkotika på sig, anses det for en skærpende omstændighed og man vil derfor komme i fængsel istedet for en bøde."

Er det ikke lidt voldsomt, tænker jeg? Kan godt forstå ifb. ungdomsklog og skoler, men hvis man er i byen og blir' nuppet, skal man vel ikke ind og ruske for lidt over 1.5 gram?

Nu får jeg nøjer på :/

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det skal man ikke. Personlig erfaring siger bøde!

Junior medlem

Det håber jeg eddermame! Han sagde, de havde været cool nok osv, og det eneste han har underskrevet er et konfiskeringsbevis. Det tyder vel på, der kun er en bøde i vente eller hvad?

Desuden står han skrevet for 0,2 g emma og 0,5 g hest, selvom der var meget mere i. Kan han risikere at få en bøde på højere end de 0,7 g samlet så?

Visse af de andre posts tyder på, de vejer det bagefter og sender en bøde på det fulde beløb. Nogen der ved det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At man så kan lade være med den slags, ja det har I så ret i, det skal jo så også nøje overvejes efter det her.

Sådan bør du ikke tænke. Han har intet forkert gjort. Det er politiet og ikke mindst politikerne der er forbryderne her.

Junior medlem

Selvom du kan have ret i det, så hjælper det jo desværre hverken ham eller mig.. :/

Men ved I, om de vejer det, når de har konfiskeret det OG ved I, om det kommer på den offentlig tilgængelige straffeattest?

Ud fra hvad jeg har læst mig frem til, så står han kun til en bøde, da de ikke har sigtet ham for noget, og han "bare" har underskrevet en konfiskeringserklæring? :)

Correct me if wrong.

Junior medlem

Hej alle

Jeg var til fodboldafslutning for en måned siden og blev i den forbinelse taget med 0.7 gr coke. Jeg blev opdaget af en dørmand, som førte mig udenfor hvor politiet så kom. Jeg smed posen fra mig, men de siger at de har på film at jeg gør det, hvilket jeg er lidt i tvivl om passer... Jeg har nægtet alt indtil videre....

Vil jeg få en bøde når de ikke har taget det på mig?

Hvis ja, hvad vil bøden lyde på???

Håber at hører fra en eller flere som ved et eller andet...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Hvornår skulle de ha optaget det?

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Psy. Jeg har nogle spørgsmål vedrørende salg af hash, nærmere bestemt skunk. Så vidt jeg kan forstå på det hele, gælder følgende:

1 Bøden for besiddelse af 0 - 49,9 gram marihuana/skunk: 2000 kroner

2 Hvis man bliver taget for videresalg af hash under 50 gram, vil man, som ikke tidligere straffet, IKKE få en fængselsstraf, men i stedet en bøde på det dobbelte af den normalt gældende bøde for den mængde hash, man bliver taget med, i mit tilfælde 4000,- (Jævnfør Rigsadvokatens "Sanktionspåstande mv i narkotikasager" fra 2006, rettet dec 2012 http://www.rigsadvokaten.dk/media/RM_6- ... r_2012.pdf

Altså, hvis man som ung studerende valgte at blive small time time dealer og altid sørge for, at ens stash var under 50 gram, og ellers prøvede at opføre sig fornuftigt og sælge til fornuftige typer (jaja, selv den mest fornuftige pusher bliver knaldet eventually, men alligevel..), så kunne man vel tjene lidt ekstra den vej, og når man så blev knaldet for det, kunne man betale sin bøde, lukke butikken og så ellers se tilbage på en god tid med lidt ekstra lommepenge.

...Eller hvad? Er denne tankegang hullet, og i så fald, hvordan?

Mvh. MartinLP

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
2 Hvis man bliver taget for videresalg af hash under 50 gram, vil man, som ikke tidligere straffet, IKKE få en fængselsstraf, men i stedet en bøde på det dobbelte af den normalt gældende bøde for den mængde hash, man bliver taget med, i mit tilfælde 4000,- (Jævnfør Rigsadvokatens "Sanktionspåstande mv i narkotikasager" fra 2006, rettet dec 2012 http://www.rigsadvokaten.dk/media/RM_6- ... r_2012.pdf

...Eller hvad? Er denne tankegang hullet, og i så fald, hvordan?

Kommer det ikke på den offentlige straffeattest hvis man bliver taget for salg? I så fald kan det jo give problemer hvis man skal have et reelt job de næste 5 år..

Jeg husker i hvert fald en ven jeg havde som var blevet taget for salg. Han fik et job i den virksomhed jeg arbejdede, men ikke uden meget besvær pga. "pletten" på sin straffeattest.

Meeeeen, selv over 50g cannabis har jeg hørt og læst om folk der er sluppet med bøder istedet for sigtelse for salg.. Det er vidst ret kompliceret (generelt) at bevise noget er beregnet til salg, medmindre det er pakket i salgs-portioner med pris-skilt på :P

Junior medlem

Hej med jer!

Hvordan er strafferammen for at modtage 25 blotters med 150µg LSD hvis man ikke tidligere har været i polisens søgelys? Hvad hvis de finder dem i ens hjem? Kommer det til at stå på den offentligt tilgængelige straffeattest?

Janusdidgeridoo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Den private straffeattest
Dette er den attest du selv kan få udleveret, og som du kan vise din arbejdsgiver. Her står oplysninger om overtrædelser af narkotikaloven og straffeloven, og det står der mellem 2 og 5 år, afhængigt af forseelsens karakter. Se skema længere nede.

Billede

1. gangs bøden for 25 LSD "doser" er 8000kr. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=88226 (skemaet nederst på siden).

Hvis de skal ind i dit hjem for at finde dem, skal de have enten en ransagningskendelse eller en meeeeget go' grund.
Husk du ikke har pligt til at lukke dem indenfor - Hvis de har ret til og virkelig skal ind, skal de nok komme det.

Junior medlem

Tak for det hurtige svar! Hvad kræves der for at man er i "besiddelse"? Altså, bliver man straffet hvis en "fjende" sender noget til dig med posten og du ikke åbner indholdet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^ Hvis politiet kan bevise du har bestilt det.. Men i sådanne situationer benægter man naturligvis :)

Junior medlem

30 etizolam taget i tolden. Hvad kan jeg forvente? Har ikke hørt noget endnu men de er ikke kommet og det er længe siden de er betalt og sendt.... Hvor stor bliver bøden og kan den undgås?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
^ Hvis politiet kan bevise du har bestilt det.. Men i sådanne situationer benægter man naturligvis :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
Hvor stor er straffen for at have 10-12 gram mdma på sig? og kan det betale sig at 1 person holder det hele, eller 5-6 gram på 2 personer?

Medlem
Brugeravatar

kommer vel an på hvad grænsen er for videresalg/grænsen for hvor bøden stiger. Det kan f.eks. ikke betale sig med hash i det omfang du nævner der.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg kan kun finde strafomfang med mdma, målt i antal ecstacypiller... og det kan jeg ligsom ikke rigtigt bruge til noget :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg kan kun finde strafomfang med mdma, målt i antal ecstacypiller... og det kan jeg ligsom ikke rigtigt bruge til noget :)

Jeg har set et eksempel på at MDMA blev omregnet til ecstasypiller, mener de regnede med 66 mg pr pille, dette var baseret på gennemsnitlig styrke af de piller som politiet har konfiskeret og analyseret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fuck mand!!!! det er jo sygt mange piller så (10-12 gram)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]