Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 21  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hej psychedelia.

Så kom dagen desværre - min pakke sidder fast i tolden, så jeg modtager nok et brev inden alt for længe.
Jeg havde bestilt følgende fra en Hollandsk webshop:
  • 90gr tørrede Salvia blade
  • 2gr 10x Salvia Ekstrakt
  • 5ml svampesporer (Ecuador)

Hvad kan jeg forvente? En bøde? Fængsel?
Skal måske også nævne at jeg for omkring 2½ år siden også blev taget i tolden pga. en pakke fra hong-kong med nogle refills (nikotin) til e-cigaretter.. Her fik jeg en advarsel - men den må vel også "udløbe" på et tidspunkt?

Håber på et hurtigt svar, sidder her og er helt paranoid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg tvivler i hvert fald stærkt på det bliver andet end en bøde, men hvor stor den bliver tør jeg ikke gætte på...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tak for svar, Blazr - så kan jeg tage den med ro igen. :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej psychedelia.

Så kom dagen desværre - min pakke sidder fast i tolden, så jeg modtager nok et brev inden alt for længe.
Jeg havde bestilt følgende fra en Hollandsk webshop:
  • 90gr tørrede Salvia blade
  • 2gr 10x Salvia Ekstrakt
  • 5ml svampesporer (Ecuador)

Hvad kan jeg forvente? En bøde? Fængsel?
Skal måske også nævne at jeg for omkring 2½ år siden også blev taget i tolden pga. en pakke fra hong-kong med nogle refills (nikotin) til e-cigaretter.. Her fik jeg en advarsel - men den må vel også "udløbe" på et tidspunkt?

Håber på et hurtigt svar, sidder her og er helt paranoid.

Nægt kendskab til pakken, så får du slet ingen straf. Husk i den forbindelse også at nægte politiet adgang til dine kontooplysninger.

Junior medlem

hej jeg blev for en uge siden taget af politiet de stødte tilfældigvist på mit "skunklabratiorium" ved et tilfælde og de endte med at konfiskere 950g våd skunk, samt 100g tørt. Jeg blev ikke sigtet for videre salg da jeg i har solgt noget, og ikke havde vægte eller salgs poser havde.

hvad kan jeg forvente af straf, de snakke om bøde straf, men har ikke den store ide om hvor stor

På forhånd tak

Junior medlem

Hej jeg har solgt lidt hash til kammeraterne her i en tid. I aftes fik jeg så besøg af politiet som fandt resterende(11,9g). En kammerat havde lige været der og købe lidt hvor de så havde ventet ude foran. Jeg blev så sigtet for videre salg og fik en bøde som jeg ikke kender beløbet på endnu.

Hvad for jeg i bøde for at have 11,9g på mig og hvad sker der hvis jeg bliver dømt for videresalg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg fik ved et uheld 4 breve med forskellige narko sendt til min lokale 7/11 med mit navn på kuverterne.

3 af dem fik jeg afhentet hos dem, men det sidste brev påstod de mere eller mindre ikke var kommet.

I dag fik jeg så en opringning fra politiet med en betjent i røret der fortæller han har hentet en kuvert fra 7/11 som han har åbnet og indeni fandt han en pose med hvidt pulver som han ville få undersøgt. Han sagde jeg ville blive sigtet efter straffeloven for euforiserende stoffer, at posen ville blive sendt til et laboratorium for at blive testet, men at jeg lige så godt kunne indrømme hvad der var i posen.

Jeg fortalt ham at jeg ikke vidste hvad det var, på trods af hans ivrige forsøg på at fælde mig. Posen indeholder 1g tramadol.
Han sagde at han ville kontakte mig senere om hvorvidt vi skulle stikke hovederne sammen eller om vi kunne ordne det over telefonen.

Hvad skal jeg stille op her?

Han er sikkert informeret om at jeg har hentet 3 andre konvolutter med ukendt indhold hos 7/11 og at jeg har kontaktet dem angående en 4 konvolut.

Skal jeg bare fortsat benægte kendskabet til det ulovlige indhold og påstå at det må være en fejl og at jeg egentlig havde bestilt noget andet?

Da har en stor stak ganske lovlige nootropics på min bopæl, så jeg kan meget vel bygge en løgn op omkring at kuverterne indeholdt disse.

Admin
Brugeravatar

Benægt^^
Du kan ikke komme i fedtefadet ved at lyve overfor politiet. Så længe du ikke er under ed, må du lyve alt det du vil uden konsekvenser. Det er politiets opgave at bevise din skyld. Der er ingen grund til at gøre det let for dem.

Citat:
Hej jeg har solgt lidt hash til kammeraterne her i en tid. I aftes fik jeg så besøg af politiet som fandt resterende(11,9g). En kammerat havde lige været der og købe lidt hvor de så havde ventet ude foran. Jeg blev så sigtet for videre salg og fik en bøde som jeg ikke kender beløbet på endnu.

Hvad for jeg i bøde for at have 11,9g på mig og hvad sker der hvis jeg bliver dømt for videresalg.

For besiddelse af 11,9 g får man ikke en ret stor bøde. Kan ikke huske hvor meget det er. Men gør hvad du kan for at benægte videresalg, når du skal i retten. Hvis du blir dømt for videresalg kan det godt gi en måned eller to i brummen.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg fik ved et uheld 4 breve med forskellige narko sendt til min lokale 7/11 med mit navn på kuverterne.

3 af dem fik jeg afhentet hos dem, men det sidste brev påstod de mere eller mindre ikke var kommet.

I dag fik jeg så en opringning fra politiet med en betjent i røret der fortæller han har hentet en kuvert fra 7/11 som han har åbnet og indeni fandt han en pose med hvidt pulver som han ville få undersøgt. Han sagde jeg ville blive sigtet efter straffeloven for euforiserende stoffer, at posen ville blive sendt til et laboratorium for at blive testet, men at jeg lige så godt kunne indrømme hvad der var i posen.

Jeg fortalt ham at jeg ikke vidste hvad det var, på trods af hans ivrige forsøg på at fælde mig. Posen indeholder 1g tramadol.
Han sagde at han ville kontakte mig senere om hvorvidt vi skulle stikke hovederne sammen eller om vi kunne ordne det over telefonen.

Hvad skal jeg stille op her?

Han er sikkert informeret om at jeg har hentet 3 andre konvolutter med ukendt indhold hos 7/11 og at jeg har kontaktet dem angående en 4 konvolut.

Skal jeg bare fortsat benægte kendskabet til det ulovlige indhold og påstå at det må være en fejl og at jeg egentlig havde bestilt noget andet?

Da har en stor stak ganske lovlige nootropics på min bopæl, så jeg kan meget vel bygge en løgn op omkring at kuverterne indeholdt disse.

Benægt alt, påstå du aldrig har bestilt noget. De kan finde på at spørge efter din mail, og de kan få adgang til den uanset om du vil det eller ej, så gå ind på din mail og slet alle narko relaterede mails, dobbeltjek at det er slettet ordentligt og ikke bare flyttet til en ny mappe..

Hvis de spørger efter kontooplysninger så nægter du dem self adgang, med mindre du ikke har brugt dit eget kort ;)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Stodder
Brugeravatar

StåendeBifald. Tramadol er ikke på listen over euforiserende stoffer så du har ikke noget at bekymre dig om.
Hvad var der i de andre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det er da egentlig højst besynderligt at tramadol ikke står på listen, når alle andre gængse opiater står der.

Har du et bud på hvorfor leaf?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Tak for de opmuntrende ord.

Så er sagen vel blevet til indførsel af receptpligtig medicin uden recept. Men nu hvor det er første gang jeg bliver taget, så vil der vel ikke forelægge konsekvenser i form af bødestraf, men blot en konfiskering af min lille pose.

lægemiddelstyrelsen skrev:
Gentagen ulovlig indførsel straffes med bøde

I de cirka 100 sager om året, hvor en person ulovligt har indført et lægemiddel igen, bliver personen politianmeldt med indstilling om at betale en bøde på 2.500 kr. Der har været en håndfuld retssager gennem årene, som typisk ender med, at politiet får medhold i, at bøden skal betales. Personen bliver således dømt til at betale de 2.500 kr.

De andre kuverter indholdt 2g mdma, 1g amf og 500mg methoxetamine. :o

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Uanset hvad, så bør du nægte alt. De kan kun knalde dig hvis du tilstår, så lad være med det.

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde bestilt nogen Regenon, de er også receptpligtige, og jeg havde ingen recept, de blev stoppet i tolden, men jeg fik dem tilbage igen, uden noget. Så det er vel lidt den samme situation du står i ikke? Jeg tror egentligt ikke at det er ulovligt? Ellers var mine piller vel blevet taget, og evt. ha fået en advarsel eller noget.

Medlem

Nogle der ved om man bliver sigtet for videresalg hvis man bliver busted med 9 poser med 1g skunk i vær?
Eller vil man blive sigtet for eget forbrug?

Dedikeret medlem

Du har jo købt de ni gram sådan - det må du holde fast i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Benægt^^
Du kan ikke komme i fedtefadet ved at lyve overfor politiet. Så længe du ikke er under ed, må du lyve alt det du vil uden konsekvenser. Det er politiets opgave at bevise din skyld. Der er ingen grund til at gøre det let for dem.

Ikke for at betvivle dit udsagn, men kan dette bakkes op rent juridisk? Det er jo meget interessant at man ikke skal frygte hårdere straf ved løgn!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Benægt^^

Ikke for at betvivle dit udsagn, men kan dette bakkes op rent juridisk? Det er jo meget interessant at man ikke skal frygte hårdere straf ved løgn!

Jeg har ved en afhøring fået at vide, direkte af politimanden der afhørte mig, at det er tilladt at lyve for politiet. Det var i 2006, tror ikke det er blevet ændret siden, på trods af terrorpakker etc.

Admin
Brugeravatar

Benægt^^

Lige nu kunne jeg kun lige finde det her. Se en af de nederste linjer.
http://forsvars-advokat.dk/sigtet-anholdt/

I lovgivningen står det vist mere implicit. Noget i retning af, at man ikke har pligt til at fortælle sandheden som sigtet.
Hvis man ikke er sigtet, er det derimod ikke tilladt at lyve overfor politiet, da det er "hindring af efterforskning". Men så vidt jeg ved, må man lyve alt hvad man vil, hvis man er sigtet. Som tiltalt må man også gerne lyve i retten. Det er kun vidnerne, der er under ed. I øvrigt ville spritbillister nok få bøder i massevis for at lyve overfor politiet. Man får ikke højere straf ved at sige man ikke er fuld, men alligevel blir testet til for høj promille.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hey Boys.
Manden har lige ringet, han er blevet nuppet for 0,9 g emma og 0,7 hest i byen.. Ikke godt.

Han er 26 år, ikke tidligere straffet. Jeg ved godt, han formentlig får en bøde (fuck det) men vil det stå på den offentlig tilgængelige straffeattest oder was?
Skidt pyt med alt det andet, men det ville ødelægge uendelig meget, hvis det var offentligt tilgængeligt, da han snart er færdig med uddannelse..

At man så kan lade være med den slags, ja det har I så ret i, det skal jo så også nøje overvejes efter det her.

HJÆLP!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]