Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 00:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/02/13/235335.htm

Citat:
Det er ikke rimeligt, at sclerosepatienter tvinges til at vælge bilen fra, fordi den medicin, de tager mod spasmer og smerter, indeholder THC, som er det aktive stof i hash.

Det mener Dansk Folkepartis sundhedsordfører, Liselott Blixt.

Læs også Patienter på hash-medicin tvinges af vejene

Hun går dermed imod Sundhedsstyrelsens vurdering af den THC-holdige medicin Sativex, som gives til sclerosepatienter mod smerter og spasmer.
Tager fat i sundhedsministeren

- Man bliver jo ikke skæv, ligesom hvis man ryger hash. Man skal tage ret meget af det, før man bliver påvirket. Derfor mener jeg, at det må være den enkelte læge, der skal vurdere, om patienten kan køre eller ej, siger Liselott Blixt.

Hun mener, at den nultolerance-lovgivning, der føres over for hash-påvirkede trafikanter, går ud over sclerosepatienterne på en urimelig måde.

- Man sidestiller sclerosepatienter med folk, der ryger meget hash. Og det er jo ikke det samme. Her taler vi om en mundspray, som man jo ikke tager for sjov. Det bliver vi nødt til at se på, og jeg vil derfor tage fat i sundhedsministeren, og så håber jeg, at Sundhedsstyrelsen vil se på sagen igen, siger Liselott Blixt.

DF lefler endnu engang for de svage i systemet... Altid noget at der er i det mindste er noget fornuft i det...

Insane psychedelia user!

Fornuft?

Man må gå ud fra at loven er som den er for sikkerhedens skyld. (ja, det kan så diskuteres)
Så det er da helt i orden at de skal overholde loven. Præcis som alle andre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
self skal de patienter have lov at køre i bil imens de er på deres medicin, hvis medicinen ikke påvirker deres evner til at færdes i trafikken, hvad skulle der dog være i vejen med det ? jeg går selv ind for 0 tolerance når det kommer til narkotika og trafik, imo burde det ikke engang være lovligt at tage en tår af en øl og sætte sig ud i en bil, men det her er jo noget helt andet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det idiotiske er, at hvis DF mener, hvad de siger, og hvis der oven i købet findes støtte at hente hos de øvrige partier, så afslører politikerne mellem linjerne, at lovgivningen sigter mod en åndssynd - narkotikabrug som sådan. Hvis en med svage nerver ordineredes whisky i rigelige mængder, så skulle denne jo ikke køre bil. Så enten mener DF, at syge må bringe andre i fare, eller også mener DF at visse tankeforbrydelser skal straffes. Begge holdninger er idiotiske. Via loven om det udelukkede tredje: DF har idiotiske holdninger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
jeg vil osse mene, at hvis loven er der for sikkerhedens skyld, ja så gælder den for ALLE.
folk som af den ene eller anden grund er lænket til morfin præparater skal heller ikke måtte betjenet automobil.

at jeg så mener at man sagtens burde kunne og måtte køre bil dagen efter en ordentlig tåger, ja det er en helt anden snak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
men er her ikke tale om medicin der slet ikke giver nogen rus eller farlige bivirknger når det kommer til at færdes i trafikken ? så må man jo hellere ikke nappe en baldrian inden man køre en tur, jeg synes bare det er syndt at man skal ha taget sin ret til at køre i bil fra sig fordi man er tvunget til at indtage cannabis pga en sygdom, specielt hvis medicinen slet ikke påvirker dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/6456 lidt pebret. Prisen altså

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis ikke medicinen påvirker køreevnen (altså: hvis medicinen IKKE er berusende el.lig.), så lyser DFs åndsvaghed ikke igennem i det pågældende forslag. Så er forslaget, stik mod alle forventninger, helt O.K. Weeeee :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

* efter at have læst om medicinen kan jeg konstatere, at DF, i overenstemmelse med forventningerne, faktisk er åndsvage som sædvanligt. Buuuuh :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]