http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/02/13/235335.htmCitat:
Det er ikke rimeligt, at sclerosepatienter tvinges til at vælge bilen fra, fordi den medicin, de tager mod spasmer og smerter, indeholder THC, som er det aktive stof i hash.
Det mener Dansk Folkepartis sundhedsordfører, Liselott Blixt.
Læs også Patienter på hash-medicin tvinges af vejene
Hun går dermed imod Sundhedsstyrelsens vurdering af den THC-holdige medicin Sativex, som gives til sclerosepatienter mod smerter og spasmer.
Tager fat i sundhedsministeren
- Man bliver jo ikke skæv, ligesom hvis man ryger hash. Man skal tage ret meget af det, før man bliver påvirket. Derfor mener jeg, at det må være den enkelte læge, der skal vurdere, om patienten kan køre eller ej, siger Liselott Blixt.
Hun mener, at den nultolerance-lovgivning, der føres over for hash-påvirkede trafikanter, går ud over sclerosepatienterne på en urimelig måde.
- Man sidestiller sclerosepatienter med folk, der ryger meget hash. Og det er jo ikke det samme. Her taler vi om en mundspray, som man jo ikke tager for sjov. Det bliver vi nødt til at se på, og jeg vil derfor tage fat i sundhedsministeren, og så håber jeg, at Sundhedsstyrelsen vil se på sagen igen, siger Liselott Blixt.
DF lefler endnu engang for de svage i systemet... Altid noget at der er i det mindste er noget fornuft i det...