Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
I forbindelse med et sindsygt experiment, ville jeg høre jer urtehoveder om muligheden for en slags udrensning/afgiftning af kroppen med diverse antioxidanter.

Jeg har hørt om noget med et helt hvidløg, og så ellers bare vand og sved - er der noget i det eller var det bare en wack historie han kom med?

Hvad med Citron/Lime/C-vitaminer

Er der nogle ting man skal passe specielt på, kan det være direkte livsfarligt at forsøge sig med det osv.

Teach me oh great master!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
vand med citron og citron te er en go udrensning [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

indtag en del af det hver dag i 3uger eller der omkring, så sku du vidst være udrenset..

kilde: min mor og storesøster [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

N|DK > er det at gå totalt off topic det her?
Har desværre kun en opskrift, på en rigtig god udrensende urteblanding til the.
Har ikke meget tjek på antioxidanter, men ubevidst bruger jeg gerne massere af vand, citron, ingefær og hvidløg når jeg renser ud i kadaveret, på grund af sygdom eller hvis mængderne af rusmidler lige har været i overkanten.
Men hvis jeg bevidst renser ud(på grund af faretruende store mængder rusmidler,... hehe, nej), så er det urtethe. 1-2 døgns faste. Og den årlige, men mest effektive, 7-14 dages faste.
Men skriv, hvis du er interesseret i en rigtig god urteblanding...

dEEP

Dedikeret medlem

Jeg er skam interesseret! Den må gerne være kraftig!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Der er masser af antioxidanter i chokolade, men mælk skulle hæmme virkningen/optagelsen af dem, så mørk chokolade med høj kakao-procent skulle være bedst.

P.S. Chokolade er også være en god kilde til serotonin [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] (mener at der er tryptofan i).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er ret mange antioxidanter i alle krydderier, selv spiser jeg masser af chili og oregano (ikke kun på pizza!) og det skulle også være en god måde at holde sygdom fra døren!

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zarathustra:
P.S. Chokolade er også være en god kilde til serotonin [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] (mener at der er tryptofan i).<HR></BLOCKQUOTE>

I hvert fald theobromin. Det har jeg selv læst mig til på en æske med morgenmadsprodukter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Saltvand.
Drik til du skider og brækker dig og alt hvad der kommer ud er klart/vand.
Denne metode bruges inde for forskellige grene af Yoga. Du må kunne finde informationer omkring den rigtige saltopløsning på nettet.

In our memories

Glaubersalt, og massere af vand!!
Det virker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du vil være rigtig sund, så tag på helsemesse i Forum - det er indtil søndag.

Jeg var der idag, og jeg er seriøst blevet pumpet fuld med antioxiderende planteekstrakter, Ginseng, Perikon og alt muligt andet naturmedicin. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg har en masse masse materiale fra de forskellige producenter, som jeg vil kaster mig over senere på aftenen - der var virkeligt nogle guldkorn i mellem!

Dedikeret medlem

Jeg har fundet noget, og det virker o.k. - men er der nogle af jer der ved hvad koncentrationen på "fysiologisk saltvand" er?

In our memories

Opskrift på udrensende the + den kraftige udgave!!!

Gyldenris (urindrivende) 10.0 g.
Frangulabark (let afførende) 10.0 g.
Hyldeblomst (sveddrivende) 20.0 g.
Løvetand, urt+rod 1:1 (galdedrivende) 30.0 g.
Pebermynte (galdedrivende) 20.0 g.
Fennikelfrø (slimløsnende) 10.0 g.

Okay, det var så ingredienserne, så er det tid til at brygge!
I den kraftige udgave, skal lige dele af hver ting i.
Lige før brygning pulveriseres Løvetandrod, Fennikel og Frangulabark groft i en blender(størst virkning).
Større portioner, hvor man har blendet i forvejen, bør stå en tæt tillukket beholder, og max en måned!!
Man kan tilsætte en større mængde Pebermynte, hvis smagen er for bitter.
1 tsk. eller lidt mere, til et stort krus, hældes over af kogende vand! Trækketid 10 min. eller lidt mere. Hold på dampen, evt. med en underkop.
1 kop om morgenen på fastende hjerte og en om aftenen tæt på sengetid, ikke for tæt!! Slå lige en streng inden, og sørg for ikke at ha’ drukket for meget anden væske sidst på dagen, pga. Gyldenrisen. Gør det dagligt i 14 dage.
Københavnerne kan købe urterne i Naturpoteket, ellers er de at finde hos Helsam, Matas og hvor sådan noget nu sælges.

Har selv haft rigtige gode resultater specielt ved faste. Theen tilføre kroppen små mængder mineraler og virker samtidig på alle udskillelsesorganerne. Før i tiden kaldte man den slags theer få blodrensende, de renser dog ikke blodet i sig selv, men stimulerer udskillelsen af affaldsstoffer fra kroppen.

Hvis du vil vide mere, så læs Georg Brochorst’s udmærkede bog: ”Urter og Urtemedicin”, hvor jeg har tyvstjålet opskriften fra, dog justeret ud fra egne erfaringer.
Bogen er også et must, hvis man vil gå i dybden med urternes kemi.
Jeg kan ligeledes anbefale 2’ern, med underoverskriften: ”Nye planter fra gamle traditioner”, hvor man bl.a. finder eksotiske urter som Damiana, Ephedra, Kava-Kava osv.
Og til sidst, Lisbeth Hagrup’s: ”Naturens vitaminer og mineraler”, hvis man har brug for et ultimativt opslagsværk om den slags...
Og og til allersidst, vil jeg anbefale en årlig faste, hvis du vil rense ud for alvor. Hvis du vil vide mere herom, så skriver jeg gerne en længere post om dette emne udfra egen erfaring og studeret litteratur.

God fornøjelse
dEEP [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Mange tak for svarene!

Min plan ser ud som følger:

Finde ud af hvor meget salt der skal være i vandet - ellers sjusser jeg mig sq bare frem.

Følge Zioboys forslag med saltvandet og derefter indtage store mængder vitaminer og mineraler mens jeg faster i 2-5 dage hvor jeg kun indtager frisk frugt og grøntsager.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af N|DK:
Jeg har fundet noget, og det virker o.k. - men er der nogle af jer der ved hvad koncentrationen på "fysiologisk saltvand" er?<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg tror det er det samme som isotonisk saltvand - dvs. en saltvandsopløsning med samme koncentration af salt som kroppens væske. Man kan vist købe det på apoteket, og det skulle heller ikke koste en bondegård.

Medlem

Jeg hælder selv til stærk mad vha. hvidløg og chili (Selvom man kommer til at stinke af hvidløg).
Men jeg ved der også er anti-oxidanter i rødvin. Des mørkere rødvin des bedre.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er en 0,9% Saltvandsopløsning.
Og JA, det loster en formue hvis du går i matas/på apoteket, men hvis du har bare en lille smule styr på dit 1.G kemi så kan du regne dig til forholdene af vand og salt.

Den med at drikke saltvand skulle være kanon, er det ikke også den mange bruger inden slankekur??

Iøvrigt en masse gode råd i den her post, fedt!

Dedikeret medlem

Dvs. 9g vand til 1000g vand - det kan da umuligt være så svært at få ned!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af N|DK:
Dvs. 9g vand til 1000g vand - det kan da umuligt være så svært at få ned!<HR></BLOCKQUOTE>

Du er HELT forkert på den! Det må da være 9g salt til 991g vand! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Måske har du ret!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Må man spørge hvad det er du skal bruge anti-oxidanterne til?

Udover det, så undrer det mig at der ikke er nogen der har nævnt grøn te, det indeholder rigtig mange antioxidanter og er meget sundt, så det ville være en god ting at supplere med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]